Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp3 sorteren  (gelezen 11634 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/27, 23:53:56 »
Je tip zal ik ook proberen.
Banshee opent de M3U vanuit je cd speler,titels toont hij ook.Even een ctrl+a en je dan de tracks naar je map muziek slepen .Titels zijn dan wel weg(of ik zie de eerste woorden v/d titel staan,track).
Wat ik ook zag.De cd bleef maar draaien.In de map muziek veranderde het uurwerk in de 2 muzieknoten en vice versa.Momenteel staat in de map muziek de 2 muzieknoten.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/28, 09:19:53 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/28, 09:47:43 »
Voor de gewone zielen heb ik een topic gevonden van Lord4163 over banshee,tag ,cover ,rippen zou hij ook kunnen.
http://fabianbakkum.dyndns.org/Joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=79
Xubuntu 12.04 Lts

Offline Dave

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/28, 10:56:04 »
niet meer standaard in 12.04 lees ik daar.
Zal wel een reden hebben? Of enkel gesneuveld ivm cd ruimte?

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #28 Gepost op: 2012/03/28, 16:12:25 »
Ik heb geprobeert GNOME Shell te installeren.ppa:webupdate8team/gnome3 ,ik vind de extensies niet terug.Dus volledig klopt de uitleg van de Leo niet.Normaal moet ik nog 8 pagina's verder uitvoeren.
Ps;mijn intallatie-cd 11.lo ligt binnen handbereik.
Update;gnome 3 met Shell extension draait nu.Banshee geeft de hoes-extension niet vrij,ook niet op zijn website.Voor wat ik heb mag ik al blij zijn.Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/28, 23:52:47 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/29, 09:49:11 »
Epilog;ik dacht dat ik verder zou geraken met de gnome shell.Het past enkel  de formaten  automatisch aan zodat je de de ctrl+ of -  niet moet gebruiken.Het was enkel de bedoeling om van venster naar venster te kunnen slepen.Van Banshee naar je muziekmap slepen gaat.Mss zijn er nog andere?
Er is zoveel + de extensies.Op You tube staan Ubuntu-muziekprogs uitgestald zodat ieder zijn keuze wel vind.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline gwatte

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #30 Gepost op: 2012/04/01, 16:19:46 »
Ik ben er ook mee bezig.Mp3 taggen,dan wordt het een bestandje. Je zou die muzieknoten moeten kunnen behouden,hernoemen en wegbranden.Mss lukt dat.
Er zijn programs die de titel van je liedje zoeken als je daar op zoek naar bent.


Re: mp3 sorteren
« Reactie #31 Gepost op: 2012/04/02, 17:10:21 »
Puddletag is een aanrader. De nederlandse vertaling komt in de volgende versie.

Zo organiseer ik mijn muziek:
Cover: 500x500
Folder: 500x500
Comments enzo verwijderen.



Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #32 Gepost op: 2012/04/03, 00:04:22 »
Aha,wat licht aan 't einde van de tunnel.Amarok is de muziekspeler voor PuddleTag.Ik miste gstreamer0.10-fluendo en gstreamer0.10-plugins-ugly. Amarok kreeg het niet klaar.Bij Ubuntu Softwarecentrum zit niet vrije media codecs,gstreamer zit daar in.En dat alles om een mp3 'tje te spelen.
't Is al laat,morgen verder.
Xubuntu 12.04 Lts

Re: mp3 sorteren
« Reactie #33 Gepost op: 2012/04/03, 00:10:49 »
Ehm... een mp3tje afspelen dat is 1 vinkje zetten bij de installatie van Ubuntu tegenwoordig. PuddleTag is daarnaast een programma dat los staat van een specifieke muziekspeler.

Re: mp3 sorteren
« Reactie #34 Gepost op: 2012/04/03, 18:27:26 »
sudo apt-get install ubuntu-restricted-addons ubuntu-restricted-extras
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline dude

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #35 Gepost op: 2012/04/03, 21:27:08 »
Ik snap het probleem niet helemaal, maar ik heb op dit ogenblik thuiskopieën van meer dan 800 CD's op mijn computer staan, en het ziet er vrij gesorteerd uit.

Dit is wat ik doe met mijn CD's:
  • Ik rip mijn CD's met EAC. Dat is een windowsprogramma, maar versie 0.99 draait onder wine. Tijdens dit proces haal je ook gelijk een groot deel van de tags in huis (via één of andere database op internet). EAC converteert CD's zonder verlies (muv defecte CD's). Ik converteer naar .flac formaat dat (in tegenstelling tot MP3) ook verliesloos (geen verlies van geluidskwaliteit) is.
  • Ik heb een speciale partitie voor muziek. Daarin heeft iedere artiest, groep of combinatie van artiesten een map (Voor de CD's waar meerdere artisten op staan heb ik een map "Various Artists"). In deze mappen staat per CD één map.
  • Met het pakket KID3 wijzig ik de tags. Ik voeg met name de de tags 'Album Artist', 'ARTISTSORT' en -voor klassieke muziek' de tag "Composer" toe. De tag "Album Artist" bevat de artist van de CD, dit verschilt van de tag "Artist" dat de artist van het nummer is. Vul je die niet in, dan ziet menige software een CD met meerdere artisten als meerdere CD's. Voor verzamel-CD's heeft tag "Album Artist" bij mij altijd de waarde "various artists". De tag "ARTISTSORT" maakt het mogelijk om te sorteren op artist. Dus als een artist "Herman van Veen" heet, dan krijgt de tag "ARTISTSORT" de waarde "Veen, Herman van". En voor "The Rollings Stones" wordt deze waarde "Rolling Stones, The". De tag Composer bevat de componist.
  • Vervolgens importeer ik deze media in Banshee

Dit kost vrij veel tijd en het is nog geestdodend werk ook (bovendien ik ben nog steeds niet klaar :( ), vandaar dat ik voor verliesloze geluidskwaliteit (.flac) ga en een back-up maak. Ik hoop hier dus jaren mee te doen. Het grote voordeel is, dat mijn muziekverzameling op een fantastische manier doorzoekbaar is, en geniet ik er zo meer van dan ooit tevoren.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/03, 21:34:50 door dude »

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #36 Gepost op: 2012/04/03, 23:34:05 »
Voor de mensen die hun ding hebben is het fijn. Toevallig heb ik mijn map muziek weg gegooid door de prullenbak leeg te maken.
@Lord en puddletag,ik heb Python -2.6 geinstalleerd.In mijn Ubuntu Softwarecentrum staat telkens herinstalleren.Tag niet actief staat er L onder bij puddletag.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline gwatte

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #37 Gepost op: 2012/04/04, 16:32:34 »
Voor de mensen die titel of artiest zoeken van hun liedje klik op de link
http://audiotag.info/index.php

Re: mp3 sorteren
« Reactie #38 Gepost op: 2012/04/04, 20:02:04 »
@dude

Dude, kom eens met Linux programmas aan, wij prefereren geen Wine. Rippen doe je op Ubuntu met RubyRipper.  O0 En inderdaad flac is de beste keuze  :police:

@sjarel

Welke versie van Ubuntu gebruik je? Hij zou moeten werken in 11.10.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #39 Gepost op: 2012/04/04, 22:20:35 »
11.10 Oneirc draai ik .Muziek map staat nu terug bij de bladwijzers boven persoonlijke map.
RubyRipper vind ik hier niet.
Als in de terminal kijk bij installeren zijn er vele faults bij plexmap usr/share/enz.
Ps;zojuist VLC mediaplayer geïnstalleerd.Daar springen toch al hoesjes tevoorschijn. :police:.Waarom toch zo moeilijk doen om een tag te laten zien.-Het spookt bij Puddletag,even liet hij titel en artiest zien.Dan springt het terug op Track02
« Laatst bewerkt op: 2012/04/05, 00:08:37 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #40 Gepost op: 2012/04/06, 09:30:01 »
Clementine 1.0.1 draai ik nu ,te vinden in Ubuntu Softwarecentrum.Opgewaardeerd via de website v ontwikkelaar.Doch 'opwaarderen' gaat niet uit na aanklikken.
Zachte overgang (mix) tussen liedjes,meerdere albumhoezen,enz.Beter dan vorige versie.
http://code.google.com/p/clementine-player/source/browse/Changelog
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: mp3 sorteren
« Reactie #41 Gepost op: 2012/04/30, 21:45:25 »
Dit is wat ik zocht als oud-XP'r en wat ik in de informatica-les geleerd heb.-Ik Open Banshee,verklein het door op max te drukken.Met de muisaanwijzer maak ik het venster nog kleiner.
-Ik open vervolgens  mijn stick en transformeer het venster zodat ik het onder het andere venster kan slepen.
In het Banshee-venster beluister ik dan even mijn muziekje.Bij goedkeuring sleep ik het muziekje gewoon naar het andere venster.Kopiëren gebeurt dan automatisch naar je stick.
Last.Fm herkent toch 3/4 van mijn popcornoldies niet.In een vorige Ubuntu-versie speelde het muziekje automatisch bij muisaanwijzing in de persoonlijke map.Je kon het het muziekje bij goedkeuring ook naar je stick slepen.Als dat geen tip is voor al mij lezers.(12 .04 versie)
Ps;Ik heb eerst nog 1 jaar Powerpoint en dan pas multimedia.
UPDATE(16/05);Xubuntu 12.04 draai ik nu.Via Audacity kan ik nu probleemloos naar mijn 2° venster(stick bvb) slepen(kopiëren).Ik kan dus nu even 't muziekje beluisteren.
Ps;Je gegeugenstaaf komt op het bureaublad staan bij inpluggen.
LET OP:Bij verwijderen stick eerst met R knop v/d muis in het menu ' verwijderen aanklikken'.
De spanning is er dan af.Anders zou de verassing eens kunnen zijn dat stick leeg is na zomaar uittrekken.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/16, 13:28:25 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts