Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toegang geweigerd  (gelezen 3399 keer)

Re: Toegang geweigerd
« Reactie #25 Gepost op: 2017/05/18, 10:46:01 »
Mooi!

Wat die 'enge terminalopdrachten' betreft, het is op dit forum en elders gebruikelijk om alleen opdrachten te suggereren die geen kwaad kunnen. Heel vaak, en ook in deze draad, gaat het om opdrachten om dingen uit te lezen: hoe zit een schijfstructuur in elkaar, waar is een extra schijf aangekoppeld, etc.

Als mensen echter beginnen over formatteren of zeggen dat je het rm-commando moet uitvoeren (remove), dan moet je op je hoede zijn!


Offline Jos

  • Lid
Re: Toegang geweigerd
« Reactie #26 Gepost op: 2017/05/18, 10:52:49 »
Nog even een vraagje. Wat betekent dit? Moet ik me daar zorgen over maken?

hp-pavilion@HP-Pavilion ~ $  gksudo leafpad /etc/hosts
(gksudo:4390): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘adwaita’,
(gksudo:4390): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘adwaita’,
(leafpad:4399): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘adwaita’,
hp-pavilion@HP-Pavilion ~ $

Online DeBaas

  • Lid
Re: Toegang geweigerd
« Reactie #27 Gepost op: 2017/05/18, 11:29:27 »
Gelukkig heeft het laatste allen invloed op het uiterlijk van het programma ;)
alleen zichtbaar bij terminal opdrachten.
gksudo is een terminal opdracht om het volgende item met root bevoegdheden in een bepaalde grafische omgeving te openen.  gksudo kan soms instellingen niet vinden omdat deze, of niet aanwezig zijn, of op een andere dan de verwachte plaats staan. Het weerhoud gksudo niet om de volgende opdracht alsnog uit te voeren.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Jos

  • Lid
Re: Toegang geweigerd
« Reactie #28 Gepost op: 2017/05/18, 15:20:47 »
Mooi!

Wat die 'enge terminalopdrachten' betreft, het is op dit forum en elders gebruikelijk om alleen opdrachten te suggereren die geen kwaad kunnen. [.....]

Goed om te weten. Maar je moeten weten dat ik ook elders informatie vond voor het antwoord op mijn hier gestelde vragen en daar is men misschien niet zo voorzichtig.