Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie  (gelezen 4056 keer)

Offline redmar

  • Vertaalteam
Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Gepost op: 2012/04/21, 11:36:46 »
De release van precise is over minder dan een week, en daarom leek het mij een goed moment om nog eenmaal het verspreiden van de images via torrent te testen. Daarnaast zou het mooi zijn als een aantal mensen de images zelf zou kunnen testen om te zien of er nog problemen mee zijn.

Wat is nieuw in de images:
-Het pakket met aanpassingen zit nu in een ppa, zodat je het ook in bestaande systemen kun installeren, momenteel alleen nog 32bit en precise. (https://launchpad.net/~redmar/+archive/nederland). Daarnaast kunnen via de ppa updates voor de aanpassingen uitgebracht worden voor mensen die via de vertaalde images ubuntu installeren.
-Meer radiostations toegevoegd
-Een extra pictogram in de Starter geplaatst dat naar ubuntu-nl.org/ondersteuning verwijst

Wat is nieuw voor de torrent:
-In plaats van een eigen tracker worden publicbt en openbittorrent gebruikt
-Omdat ik de eerste seeder ben en beperkte upload heb zal ik 'super seeding' gebruiken, wat er voor zou moeten zorgen dat het uploaden ~2x sneller verloopt.

Het torrent-bestand is hier te downloaden: http://ubuntuone.com/3sBzDZJDkSdenpsmMLHzci
md5sum: f57c3337251690fcae4b0b91c88f2624  ubuntu-12.04-beta2-desktop-i386-nl2.iso
sha1sum: fa42a396e5249a094165095c2a504928198812ec  ubuntu-12.04-beta2-desktop-i386-nl2.iso

Bedankt voor het helpen!
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 11:57:01 door redmar »

Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/21, 11:58:36 »
"-Het pakket met aanpassingen zit nu in een ppa, zodat je het ook in bestaande systemen kun installeren, momenteel alleen nog 32bit en precise. (https://launchpad.net/~redmar/+archive/nederland). Daarnaast kunnen via de ppa updates voor de aanpassingen uitgebracht worden voor mensen die via de vertaalde images ubuntu installeren."

Ik weet al hoe een hoop mensen daar op gaan reageren...
Verder zal ik eens gaan testen :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/21, 12:18:09 »
De download draait hier in Vuze. Ik laat de machine voorlopig aan.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/21, 15:04:15 »
Voorlopig gaat het prima.  Ik heb m nog niet binnen of mijn share ratio is al > 1. Uploaden gaat wat sneller dan downloaden blijkbaar :P

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/21, 16:06:32 »
@Vistaus
Ben zelf ook geen mega fan van random PPA's toevoegen, maar als mensen mij niet vertrouwen moeten ze sowieso geen images installeren die ik gemaakt heb, ppa of niet ;)

@erik1984
Klopt, ik upload elk stukje precies 1x, en de rest moeten alle downloaders met elkaar delen. Als jouw upload beter is dan die van mij (50kbps) zul je meer uploaden dan downloaden.

Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/21, 17:57:36 »
Ik zeg niet dat ik er problemen mee heb, maar ik weet van anderen hier op het forum dat ze er nogal eens problemen in zien ;)

Trouwens, ik ben zeer ontevreden. Ik heb hem al uren aanstaan en nog steeds 0 seeders.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/21, 18:05:28 »
Trouwens, ik ben zeer ontevreden. Ik heb hem al uren aanstaan en nog steeds 0 seeders.
Dat is vreemd, er zijn nu al zo'n 8 mensen die de volledig iso binnen hebben.. Kan het een fout aan jouw kant zijn?

Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/21, 20:10:33 »
Ik denk niet dat het een fout aan mijn kant is, want andere torrents downloaden wel prima.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/21, 21:22:17 »
Ik zie hier op transmission geen peers, misschien zitten we in verschillende swarms? Kan je in jouw torrent programma kijken welke tracker gebruikt wordt? Transmission lijkt hier voor de laatste toegevoegde tracker te kiezen, dwz de tracker zonder hostnaam met alleen een IP-adres.

Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/21, 22:39:11 »
Hmm, na herstart van Transmission is er wel een verbonden peer. Vreemd... maarja, Transmission is altijd al een beetje buggy geweest, hoewel de laatste releases prima zijn. Maar vandaag dan toch weer buggy XD

Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/21, 22:52:29 »
Ik heb op een gegeven moment de torrent weer verwijderd, dus dat was weer een seeder minder  :-[ (ik ben kort even seeder geweest, heb overigens wel voor >2GB geupload vandaag). Als de final uit is dan laat ik de torrent uiteraard een stuk langer staan.  :angel:

Offline xatr0z

  • Lid
Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/23, 11:09:40 »
Hee,

Als het kan, doe in het torrentbestand dan 2 newlines tussen de trackers ipv 1. (oftewel: zorg dat je 1 lege regel hebt tussen de trackers in).
Anders zijn het backuptrackers en zal in principe alleen de eerste gebruikt worden.

Maar waarschijnlijk is de torrentswarm straks groot genoeg dat er toch geen trackers nodig zijn.

Groet,

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Verspreiden Nederlandstalige images: generale repetitie
« Reactie #12 Gepost op: 2012/04/25, 14:40:04 »
Als het kan, doe in het torrentbestand dan 2 newlines tussen de trackers ipv 1. (oftewel: zorg dat je 1 lege regel hebt tussen de trackers in).
Anders zijn het backuptrackers en zal in principe alleen de eerste gebruikt worden.

Bedankt, het was me inderdaad opgevallen dat twee van de trackers als 'backup' in transmission stonden. Ik zal denk ik twee gewone trackers instellen, en dan een eigen tracker als backup zodat de swarm niet uit de lucht gaat als de hoofdtrackers ineens wegvallen (wie weet wat BREIN en vrienden nog van plan zijn).