Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 14.04 thunar bestandsbeheer - prullenbak werkt niet  (gelezen 448 keer)

Offline roeland

  • Lid
Xubuntu 14.04 thunar bestandsbeheer - prullenbak werkt niet
« Gepost op: 2014/07/14, 23:31:34 »
Na twee nieuwe installaties van Xubuntu 14.04  (op een laptop en een desktop) werkt binnen Thunar de prullenbak niet.
Dit betekent dat als ik iets verwijder dit niet in de prullenbak terecht komt maar gelijk ´verdwenen´ is.
Googlen op dit probleem geeft geen oplossing.

Wie weet hier iets van?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu 14.04 thunar bestandsbeheer - prullenbak werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/14, 23:34:23 »
Je hebt in Xuby 14.04 twee keuzes kijk maar eens te goed ,of te wel verwijderen ,dan is het totaal weg ,of Verplaats naar vuilbak !.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/14, 23:36:37 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline roeland

  • Lid
Re: Xubuntu 14.04 thunar bestandsbeheer - prullenbak werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/15, 18:08:39 »
Tom, bedankt.  In vorige versies betekende verwijderen in de prullenbak plaatsen.  Zonder keuzes, dacht ik.
Het was toch wat link om alles direct definitief te verwijderen.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.