Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?  (gelezen 707 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik heb Firefox opnieuw moeten installeren. Omdat bovendien in het paneelmenu het logootje van FF weg was, dacht ik: "gooi ik er ook effe de Firefox-verwijzing af, want Ubuntu zal dat wel opnieuw plaatsen als ik FF opnieuw installeer". Niet dus. Ik kan nu alleen nog FF starten door in de terminal "firefox" te typen.

Ik kan natuurlijk zelf het menu bewerken en er dan FF bij zetten, maar ik vroeg me af of er geen "optie" bestaat om een reeds geïnstalleerd programma alsnog in het paneel te laten zetten.
(Ik heb nl. gemerkt dat er bij het automatisch aanmaken van een menu soms dingen bij de commandoregel staan, die ik zelf _niet_ zou intypen. Vb. herinner me dat bij het FF-menu iets staat als "firefox -f %" (maar kan me vergissen). Moest ik het zelf toevoegen, zou ik nl. simpelweg "firefox" intypen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Drummies

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/01, 13:56:47 »
toepassingen>>rechter muisklik op programma deze starter toevoegen aan paneel

2 handelingen waarom zou dit automatisch moeten,gelukkig niet zou ik zeggen ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/01, 14:07:03 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/01, 13:59:52 »
Inderdaad, je menu wordt automatisch bijgewerkt, maar welke iconen je op de taakbalk zet is jou keuze, en dus handwerk. Maar goed dat de mensen van Canonical dat niet beslissen (behalve bij een verse installatie).

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/01, 14:15:29 »
OK, ik begrijp jullie uitleg, maar ik merk toch op dat, als ik ga kijken bij "menu's bewerken" en dan bij bv. OpenOffice Writer ga kijken, er iets staat zoals "ooffice -writer %U". Als ik zelf zo'n menu zou toevoegen, zou ik er niet aan denken -- ik ben maar een beginneling -- om er die "%U" aan toe te voegen.
Ik wil dus weten hoe je zowel het juiste logootje als de juiste parameters kan toevoegen -- liefst automatisch, zoals wanneer je het programma via Synaptic voor de allereerste keer installeert.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/01, 14:35:37 »
Die uitleg van Drummies vult automatisch de juiste opdracht in.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/01, 15:18:20 »
Inderdaad: gewoon slepen vanuit je menu naar de taakbalk.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/02, 18:38:02 »
Ik vrees dat je m'n vraag niet helemaal begrijpt.
Ik weet hoe je manueel een menu-opdracht erbij plaatst, maar ik zou willen weten waar de informatie staat zoals het icon en de juiste opdrachtregel. Als je nl. een programma correct installeert, wordt dat (meestal) ook automatisch ergens in het toepassingen-menu opgenomen, inclusief juiste icoon.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline heir4c

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/02, 19:09:37 »
Als je het in het menu ziet staan kan je het slepen naar het bureaublad, als je daar dan rechts opklikt en 'Eigenschappen' kiest zie je het commando en voor de icon klik je daar op de icon en kan je die veranderen.
Waarschijnlijk niet geheel wat je bedoeld maar dit is het enige waar ik je mee kan helpen/informeren.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe reeds geïnstalleerd programma 'automatisch' in paneel krijgen?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/04, 11:08:37 »
Heir4c,

Was inderdaad niet helemaal wat ik verwachtte, maar ik heb het "probleem" -- wat nu ook weer niet zooooo groot was -- opgelost door het toch allemaal manueel in te voeren.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM