Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: < opgelost > spamhaus heeft me geblacklist  (gelezen 593 keer)

Offline soppel

  • Lid
< opgelost > spamhaus heeft me geblacklist
« Gepost op: 2013/04/05, 18:50:37 »
Sinds gisteravond komt al mijn e-mail terug.
Vandaag erachter dat spamhaus mijn ip op een blacklist heeft staan. (nog nooit van spamhaus gehoord, maar zij blijkbaar wel van mij)

Loop dus vanalles te googlen en lezen maar ik kom er niet uit.

In de mail die terug komt van spamhaus zit een link waar ik op zou moeten klikken. Misschien is dat wel de oplossing, maar ik klik niet graag op linken van afzenders die ik niet ken.


Toch maar eens op zoek naar dat haus en inderdaad het schijnt dat het een legitiem bedrijf is, en als ik daar de instructies volg dan zou ik mijn 'smtp authentication' aan moeten zetten.

Kan ik dat zomaar doen? Ik krijg namelijk meerdere opties:
 no authentication
 password, transmitted insecurely
 encrypted password
 kerbeross / GSSAPI
 NTML

Nu staat het op de eerste optie. (en volgens mij is dit altijd zo geweest)
de 2e staat mij niet aan vanwege het woord insecurely
de 3e zou ik willen kiezen, maar bedenk me dan dat ik voor uitgaande e-mail in het geheel geen password heb!

Mijn situatie is namelijk dat ik geen e-mail account heb bij mijn ISP en de ISP die service ook helemaal niet heeft.
Ik heb een draadloos internet waarvan de router standaard geconfigureerd is. Waar ik me ook bevind dat ding maakt verbinding met het internet via mijn ISP.
voor uitgaande mail gebruik ik dus: smtp."naamISP".net

Mijn ISP ook al een mail gestuurd, maar die hebben een vroege vrijdagmiddag genomen vrees ik  >:(
« Laatst bewerkt op: 2013/04/08, 23:08:03 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: spamhaus heeft me geblacklist
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/05, 19:03:57 »
Als je ISP niet aan mail doet, wat gebruik je dan als e-mail adres? Welke ISP heb je? Hoe kan het overigens dat er geen wachtwoord nodig is om je e-mail op te halen/te versturen, zo kan (lijkt me) iedereen bij je e-mail, wat uiterst gevaarlijk is.
Ik zou kiezen voor de 3e optie, encrypted password. Standaard en simpel
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline soppel

  • Lid
Re: spamhaus heeft me geblacklist
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/05, 19:37:51 »
Mijn e-mail komt binnen op diverse mailboxen bij het bedrijf waar de domeinnaam gehost is. En uiteraard heb ik daar wel een inlognaam met een paswoord!

Mijn ISP is ICE. Deze maakt gebruik van het oude gsm-netwerk (450MHz)
ICE heeft dat hele netwerk in bezit dus geeft routers uit met een unieke identiteit waardoor je direct verbinding hebt als je de router aanzet.
Niemand kan op het net die niet een router van ICE heeft.
Vandaar geen paswoord voor het versturen.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline soppel

  • Lid
Re: spamhaus heeft me geblacklist
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/08, 23:07:32 »
Zomaar plots kon ik weer mailen.

Ik heb nog geen antwoord gehad van mijn ISP, maar ik ga er vanuit dat er een IPnummerreeks van ze op de spamhaus lijst is gezet en dat weer opgelost is.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan