Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met evolution na upgrade naar 11.04  (gelezen 356 keer)

Offline frans46

  • Lid
probleem met evolution na upgrade naar 11.04
« Gepost op: 2011/09/21, 12:39:28 »
Ik heb na 3 jaar gebruik van Ubuntu 8.0.4 Hardy gisteren via de cd een upgrade naar 11.04 uitgevoerd
Dat ging prima. Alles werkt weer ook na de nodige stuurprogramma's te hebben geïnstalleerd.
Maar alleen met Evolution ging het mis.
Na het openen van Evolution (ik wilde de backup die ik van de inhoud had gemaakt terug zetten) kreeg ik een klein scherm met de volgende tekst:

Mappen over zetten.
Boven in "bezig met mappen over zetten".
De opslagmethode is gewijzigd naar SQ lite sinds Evolution 224
Een ogenblik uw mappen worden gemigreerd.
Op deze computer/Sent wordt overgezet:
Onder deze laatste zin verscheen een balk met de voortgang van "dit overzetten".
Deze balk begon te lopen maar stopte op 63%.

Ik heb best geduld, maar ben van mening dat er na een uur wat beweging moet komen. Dat gebeurde niet.
Ik heb dus opnieuw Evolution geinstalleerd, met het zelfde gevolg.
Ik kan dus niet bij het programma komen omdat bij aanklikken eerst bovengenoemd venster weer zichtbaar wordt.
Dus ook niet importeren of om een instelling uit te voeren of te wijzigen.
Ik heb de nodige topics na gelezen en het internet afgezocht, maar nergens ben ik dit verschijnsel tegen gekomen.

Wie brengt licht in de duisternis.....

Frans

Offline koos4401

  • Lid
Re: probleem met evolution na upgrade naar 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/21, 14:32:15 »
Als de back-up op een externe schijf of andere partitie staat, schijnt het soms te helpen deze back-up eerst naar dezelfde partitie als die van Evolution te verplaatsen (of kopiëren, als je de de originele back-up wilt houden hoe hij is en waar hij staat) Ook heb ik gelezen dat back-up maken en terugzetten met dezelfde Evolution-versie zou moeten (let op de zéér voorwaardelijke formulering van deze zin!)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline frans46

  • Lid
Re: probleem met evolution na upgrade naar 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/21, 20:50:08 »
Weet je wat het is Koos, ik heb geen schone installatie gedaan, maar een back-up van de CD met 11.04. Dus de bestanden van Evolution (uit 8.0.4.) zijn niet weg.
Hij gaat dus zoeken naar die bestanden en probeert die te implementeren in de Evolition van 11.04.
Hij stopt dan na 63%.
Als ik dat venster sluit en Evolution opnieuw aanklik kom ik weer in dat venster terecht en Evolution zelf start niet op.
Ik kan dus nooit mijn bewaarde backup installeren die ik op een externe schijf heb staan.
Trouwens die kreet "SQ lite en Evolution 224", kan ik niet plaatsten.
Maar...ik zal je advies eens uit proberen en de backup kopieren naar de Ubuntu partitie. (ik heb een dualboot met Windows)

Frans