Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke scanner werkt zonder driverproblemen  (gelezen 1787 keer)

Offline LWM

  • Lid
Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Gepost op: 2013/02/17, 14:50:01 »
Ik zoek een flatbed scanner die gewoon goed en full function functioneert met Ubuntu/Mint. Dus met Linux-drivers van de fabrikant of met een werkende driver uit de Linux (synaptic) pakketten. Mijn ervaringen met een IBM en een Canon scanner waren, ondanks alle  Linux appjes een drama, want het werkte niet.  Wie heeft goede ervaringen en kan mij een merk/type adviseren.

Offline siegi

  • Lid
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/17, 15:24:28 »
Persoonlijk heb ik momenteel eigenlijk geen slechte ervaringen met een canon MG4250, het heeft een eigen appje van canon zelf maar het werkt wel.
zelfs via wifi.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/17, 15:27:43 »
Ik kan geen specifiek type adviseren, want mijn eigen scanner is erg oud en al lang niet meer in de handel. Maar ik zou er eentje van HP pakken; dan weet je bijna zeker dat-ie goed werkt onder Linux.

Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/17, 16:59:13 »

Offline joop905

  • Lid
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/17, 17:21:10 »
Werkt mijn scanner in Ubuntu ?

De meeste scanners werken prima, en zijn makkelijk te configureren in Ubuntu.

Bron:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ScannenInUbuntu

http://www.sane-project.org/sane-backends.html

Offline Dave

  • Lid
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/17, 17:30:55 »
Heb er diverse gehad door de jaren en ook van de zgn 3in1 maar alle werkten prima.
Was 10 jaar en langer terug nog wel een werk soms om aan de gang te krijgen maar sinds Ubuntu allang niet meer.
Staat de jouwe niet in de lijst pik dan 1 uit dezelfde serie maar net 1 eerder die wel vermeld staat.

Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/17, 18:32:13 »
Heb een Canon Lide210 en die werkt prima in Ubuntu 12.10.

Offline aartje

  • Lid
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/18, 10:49:12 »
Canon Lide110 ( ca. €60 bij de mediamarkt) werkt prima bij mij.

(en een HP 5p met SCSI interface, maar die is van voor de oorlog....)

Offline Reijer

  • Lid
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/18, 13:10:42 »
Ik sluit me bij Pjotr aan: ik heb een HP scanjet 3300C. Nog gekocht in het Guldentijdperk. Wordt zo'n 5 keer per week gebruikt. Geen enkel probleem met Ubuntu en Xbuntu. De Windowsondersteuning gaat tm XP sp3 volgens mij.

Offline LWM

  • Lid
Re: Welke scanner werkt zonder driverproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/19, 16:07:54 »
Zelf had ik ook wel eens gehoord dat Epson goed wordt ondersteund. In ieder geval ga ik met jullie adviezen aan de slag. Ik had nl een Canon MG5250 all in one gekocht, maar de Canon-drivers waren een ramp. Printen lukt, maar scannen heeft nooit vanuit de pc gewerkt. Ik scan dus naar een sticky! Ik scan maar af en toe en maak soms een zw/w printje, maar bij iedere opstart reinigt hij de koppen met flink veel inkt. En hoe langer je hem niet hebt gebruikt hoe langer hij 'reinigt'. De inkt (alle kleuren) vliegt er door en zo kost iedere scan of print me euro's aan inkt (zie ook de laatste Consumentengids hierover). Daarom wil ik een losse scanner.   Voor mijn zw/w printjes heb ik nu een Samsung ML 1675 laserprintertje.  De progjes uit synaptic pakketbeheer waar hij op zou moeten werken, werken niet.  De Samsung Unified Printer Drivers installeren moest wel een paar keer, maar sindsdien werkt het prima.
Dank voor de adviezen!