Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen toegang tot Outlook.com  (gelezen 4168 keer)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #25 Gepost op: 2015/05/15, 22:21:48 »
Misschien een mogelijke work around:
de Opera browser heeft een Turbo modus waarbij je via proxy omweg naar een server toegaat.
Iets gelijks kun je forceren met de hola plugin in FF of Chrome.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #26 Gepost op: 2015/05/16, 14:44:20 »
Deze morgen ben ik eens met mijn laptop naar de buren geweest. Zij zijn klant bij Telenet. En ja, bij hen geraak ik binnen op mijn hotmailaccount. Mijn zus haar laptop is terug naar van waar hij komt en zij ondervindt ook geen problemen met haar Outlook account.  Ook haar man zit bij Telenet. Ik heb mijn oude modem/router ertussen gestoken, ik geraak niet binnen op mijn hotmailaccount. Onder W7 is er op beide routers geen vuiltje aan de lucht. Dus rest er nog de vraag, ligt de oorzaak bij mij thuis of ligt de oorzaak bij mijn provider? Met mijn oude modem/router geraakte ik vroeger probleemloos op mijn hotmailaccount, onder gelijk welk besturingssysteem. Dus ben ik geneigd om de schuld te leggen bij mijn provider. Maar hoe leg je dit probleem dan uit? Daar ik binnen geraak op mijn hotmailaccount vanuit W7 zullen zij beweren dat zij een goede service leveren. Mocht de oorzaak bij de gebruikte software liggen, ik zou niet kunnen inloggen via een Telenet verbinding. Mocht het probleem bij mijn modem liggen, ik heb niks gewijzigd aan mijn oude modem en bij deze lukt het ook niet meer. Hoe begin je aan zoiets?

Alvast hartelijk dank aan iedereen die hulp geboden heeft bij dit vreemd probleem. Op dit eigenste moment weet ik het even niet meer.

Nog een kleine noot: De computer die W7 draait, draait ook onder Ubuntu 14.04. Ik gebruik Ubuntu niet meer daar de problemen zich opstapelden. Maar goed, ik heb Ubuntu geüpdate en ik heb geprobeerd in te loggen op mijn hotmailaccount. Dit lukte me dus niet. Eén en dezelfde computer, gewoon een ander besturingssysteem ....
« Laatst bewerkt op: 2015/05/16, 14:49:17 door Pattattezak »

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #27 Gepost op: 2015/05/16, 14:53:03 »
Het gaat soms over open en gesloten poorten; en Outlook is erg veeleisend op dat vlak. (Echt geen simpel spul)

Meestal geraak je in je router/modem door een bepaald IP-adres te typen in je URL (adres-) balk in FF of andere browser.
Op die manier geraak je in de systeeminstellingen van je router/modem om aanpassingen te kunnen doen.

Dus : even zoeken naar die handleiding van je hardware.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #28 Gepost op: 2015/05/16, 15:21:03 »
Dus ben ik geneigd om de schuld te leggen bij mijn provider. Maar hoe leg je dit probleem dan uit?

Zoals al is opgemerkt zijn er twee partijen in deze kwestie : 
  -  Microsoft, outlook.com :  zie de hulp-pagina 
  -  edpnet.be :    zie de   hulp-pagina 


Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #29 Gepost op: 2015/05/16, 16:11:39 »
Het ligt aan de modem!!
Ik heb hier nog een Dell computer die het laatste jaar geen updates meer heeft gehad. Mits een waarschuwing over verouderde software, geraak ik wel nog aan mijn mails. Met de nieuwe modem krijg ik zelfs geen waarschuwing over verouderde software. Die nieuwe modem zal dus moeten bijgewerkt worden. Die oude modem, een modem uit 2003, is al een tijdje in onbruik geraakt omdat hij nukken heeft. Hij werkt nog maar niet altijd zoals het hoort. Waarom de bijtijdse software er niet geraakt, kan liggen aan één van zijn nukken. Als ik de nieuwe modem binnen draag, zal ik er eens over spreken met de computerboer. Ik zal eens horen of hij weet hoe het komt dat er met verouderde software wel naar de mails kan gezien worden en met recente software niet. Dit kan misschien wel te maken hebben met Ip4 en Ip6? Ik weet het niet, maar de fout zal dus wel bij mij thuis zitten en niet bij mijn provider. Ik zal jullie wel op de hoogte houden of iemand die thuis is in netwerkbeheer het probleem kan oplossen.

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #30 Gepost op: 2015/05/16, 16:17:35 »
Ik gebruik hotmail, live, outlookmail, gmail en ga zo door in Thunderbird en dat werkt prima. Dan kun je nog kiezen voor imap of pop ook.
Je zou eens kunnen testen of het daar wel in werkt?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #31 Gepost op: 2015/05/17, 00:23:26 »
http://www.gax.nl/outlook-com-en-login-live-com-en-hotmail-com-niet-meer-bereikbaar/

Iemand met hetzelfde probleem maar dan onder win.

steekwoorden:
anti-phising
Scan SSL
DNS flushen
Cookies wissen
hosts file
firewall
Om maar een paar zoekpunten op te geven.

Je modem/router een volledige factory reset komt ook nog bij me op.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/17, 00:26:04 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #32 Gepost op: 2015/05/24, 09:13:46 »
Er is weinig tijd "over" geweest, daardoor is het probleem niet opgelost. Maar volgens de netwerkbeheerder ligt de oorzaak bij de versleuteling van de beveiligde verbinding die moet tot stand worden gebracht. Outlook werkt met "open" ssl certificaten. Mijn modem slaagt er blijkbaar wel in om de encryptie gemaakt in Windows goed te lezen, maar niet de encryptie die gemaakt wordt door Linux. Volgens hem kan dit wel worden aangepast.

Bij mijn oude modem ligt het probleem elders. Hij denkt wel dat het oplosbaar is, maar durft zich voorlopig nog niet uit te spreken omdat hij deze modem nog niet bekeken heeft. Beide modems zijn terug in mijn bezit en hij zal beiden in orde brengen door gebruik te maken van Teamviewer.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #33 Gepost op: 2015/05/24, 15:31:05 »
Oud modem, ook oude voeding........
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL