Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: computers in school  (gelezen 2704 keer)

computers in school
« Gepost op: 2010/01/30, 14:21:21 »
Dag iedreen,
de school in de buurt wil een computerklasje inrichten.  Momenteel hebben ze in elke klas van 1ste kleuter (3jaar) tot 3de leerjaar (9 jaar) een oude computer staan
Voor het vierde (10 jaar) tot het zesde (12 jaar) willen ze een computerklasje maken.  Ze denken dat ze hier allemaal aparte pc moeten voor kopen, die natuurlijk werken onder het duurste besturingssysteem.  Dat is hun keuze.  Maar dat ze de ouders en de leerlingen ook aanzetten op software te KOPEN die ze misschien zouden kunnen mogelijks hebben.  Neen, dank u.   
Zelf ben ik fervent voorstander van de ubuntu.  En ik dacht ergens iets gezien te hebben dat er een systeem bestaat dat elk scherm apart kan werken op een centrale computer op een van jullie sites, en de prijs die natuurlijk veel redelijker was dan, zeg maar 12 aparte computers te kopen.  Kunnen jullie me misschien helpen met me door te verwijzen naar de juiste pagina's, zodat ik de schooldirectie kan proberen te overtuigen om over te stappen en zo veel geld te besparen

Offline joop13

  • Lid
Re: computers in school
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/30, 14:53:45 »
Je kunt zoeken naar multiseat computer. Is, volgens mij, een belgische product.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Bobbie

  • Lid
Re: computers in school
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/30, 18:26:29 »

Offline joop13

  • Lid
Re: computers in school
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/30, 18:58:23 »
Dank je, kon ik niet zo direct vinden....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: computers in school
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/01, 19:18:54 »
bedankt zeg ! ! !  Ik kan nu tenminste iets tonen, zo zien ze waarover ik het heb.  Ik heb er reeds verschillende keren over gesproken, maar ze vallen steeds uit de lucht.
Onbekend zeker, en daarom onbemind?  Want, goede echte vlamingen zoals ze zijn, betalen ze liever voor iets!!

Offline softbart

  • Lid
Re: computers in school
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/01, 22:47:01 »
bedankt zeg ! ! !  Ik kan nu tenminste iets tonen, zo zien ze waarover ik het heb.  Ik heb er reeds verschillende keren over gesproken, maar ze vallen steeds uit de lucht.
Onbekend zeker, en daarom onbemind?  Want, goede echte vlamingen zoals ze zijn, betalen ze liever voor iets!!
Don't going Dutch. :) :)

groet,

Theo

Re: computers in school
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/01, 23:09:23 »
meaning? 
Heeft daar iemand ervaring mee met die multiseat?  Op hun site staat dat ze een 'demomodel' hebben ?  Weet iemand daar iets van?

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: computers in school
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/02, 09:05:01 »
meaning? 
Heeft daar iemand ervaring mee met die multiseat?  Op hun site staat dat ze een 'demomodel' hebben ?  Weet iemand daar iets van?
Demo-model is een testmachine die je  een paar weken kan gebruiken en testen in de school.Vrijblijvend en gratis.
Men kan uren uitleggen wat ubuntu is en of het past in de school, doch het beste is nog steeds om er een paar weken op te werken en ontdekken.Vraag het aan.Ik heb nog multiseat voor twee gebruikers ter beschikking(kan opgestuurd worden), voor zes of direct extreem:mobiel voor twaalf gebruikers.

Guy Duportail

Re: computers in school
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/02, 13:39:00 »
Bedankt Guy.  Ik zal es polsen en horen wanneer ze van plan zijn om iets dergelijks te kopen.  Ik denk dat hun voornaamste struikelblok zal zijn, de service achteraf?

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: computers in school
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/02, 14:29:42 »
Bedankt Guy.  Ik zal es polsen en horen wanneer ze van plan zijn om iets dergelijks te kopen.  Ik denk dat hun voornaamste struikelblok zal zijn, de service achteraf?
De ict-coördinator mag niet aan het toestel komen.Normaliter geef ik zelfs het root paswoord niet mee.Wij stellen de remote ssh toegang in en doen de service.(gratis meestal).
Je moet ze nog niet polsen om te kopen, begin eerst te polsen om eens te proberen.
Vraag aan tien leraars of ze willen overschakelen naar ubuntu, negen zullen nee zeggen.Dus die piste zal niet lukken.
Als ze eens een paar uur op een ubuntu pc gewerkt hebben veranderen ze meestal van gedacht.Als ze ontdekken dat ubuntu even makkelijk werkt, als ze het hele scala van softwareprogramma's ontdekken, dan pas kan je praten.

Re: computers in school
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/03, 13:49:22 »
Het is inderdaad zo dat ze het niet kennen, en dus neen zullen zeggen uit angst.  Ik bedoelde gewoon polsen op welke termijn ze van plan zijn een klasje in te richten.
Dat ze het effectief even zullen mogen gebruiken/testen zal zeker veel mensen over de streep trekken om te veranderen.  Ik vermoed niet dat de ICT verantwoordelijke  van school veel instellingen zal veranderen. 
Mag ik ze eventueel medelen dat ze zo een machine even kunnen gebruiken?

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: computers in school
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/03, 15:15:34 »
Het is inderdaad zo dat ze het niet kennen, en dus neen zullen zeggen uit angst.  Ik bedoelde gewoon polsen op welke termijn ze van plan zijn een klasje in te richten.
Dat ze het effectief even zullen mogen gebruiken/testen zal zeker veel mensen over de streep trekken om te veranderen.  Ik vermoed niet dat de ICT verantwoordelijke  van school veel instellingen zal veranderen. 
Mag ik ze eventueel medelen dat ze zo een machine even kunnen gebruiken?
Geen probleem.Waar is de school ongeveer?
Hier een pdf folder om af te printen:
http://www.multiseatcomputer.be/school2010.pdf
Gd

Re: computers in school
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/03, 22:58:11 »
hey,
ik ben van west vlaanderen, de steek rond Ieper.  De verantwoordelijke gaat het vanavond bekijken.  Ondertussen ga ik die folder af drukken, en deze week bezorgen aan de directeur, of zo.

Re: computers in school
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/04, 00:55:35 »
IK heb bij release party´s wel eens gespeeld met zo´n multiseat. Werkte perfect qua snelheid had ik niet het gevoel dat we een pc aan het delen waren.