Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd  (gelezen 2628 keer)

Offline truus22

  • Lid
ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Gepost op: 2011/07/02, 20:31:54 »
Hoi beste forumleden,

Ik heb vandaag bij wijze van proef, Ubunto virtueel op mijn Laptop geinstalleerd. De installatie verliep prima en zonder problemen. Ook de omzetting naar de nederlandse taal lukte prima. Nu wilde ik vervolgens Evolution als e-mailprogramma in Ubuntu gaan gebruiken en nu heb ik een probleem, want het instellen van pop-mail lukt vervolgens niet goed, ik kan welliswaar e-mail versturen via mijn tele2 e-mailaccount, maar ontvangen lukt niet,
mijn wachtwoord voor Tele2 wordt niet geaccepteed, ondanks dat ik zeker weet dat mijn wachtwoord door mij correct wordt ingegeven. Wie kan mij s.v.p. verder helpen, want nu snap ik het niet meer. Wie , oh wie kan mij helpen. Alvast bij voorbaat mijn dank en groetjes,

truus22
Weert
truus22
Weert

Offline ivo

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/02, 21:02:30 »
Dag Truss22.
Welke server heb je als POP server voor Tele2 ingesteld en welk poortnummer?

Zie hier bij punt 4;

http://lcardinaals.wordpress.com/2010/09/26/ubuntu-de-perfecte-desktop-instellen-van-evolution-voor-imap-en-pop-e-mailaccounts/

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline truus22

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/02, 22:13:29 »
Hoi Ivo,

Dank voor de reactie; je heet toevallig toch niet "Louppen" met jouw achternaam? Overigens,  heb ik de instructie's opgevolgd via die link met die duidelijke instructie's die jij mij stuurde. Achter de POP server heb ik  :110 ingevuld en bij de SMTP server: 587.
Ook nu wordt mijn ww niet geaccepteerd. Heb je verder nog suggestie's? Ik zie ze met belangstelling tegemoet,

Groetjes

truus22
Weert

truus22
Weert

Offline ivo

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/02, 22:42:59 »
Hoi Ivo,

Dank voor de reactie; je heet toevallig toch niet "Louppen" met jouw achternaam? Overigens,  heb ik de instructie's opgevolgd via die link met die duidelijke instructie's die jij mij stuurde. Achter de POP server heb ik  :110 ingevuld en bij de SMTP server: 587.
Ook nu wordt mijn ww niet geaccepteerd. Heb je verder nog suggestie's? Ik zie ze met belangstelling tegemoet,

Groetjes

truus22
Weert



Nee, ik heet niet Louppen.
Maar, heb je :110 in gevuld? Zoja dan die dubbele punt gauw weghalen.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/02, 23:38:34 »
Gaat het om hetzelfde mail adres als vorige keer.
Kijk dan eens of de vorige oplossing nu ook werkt.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/evolution-56637/

- Roc

Offline truus22

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/03, 09:38:18 »
Hoi Ivo en Roc,

Wederom mijn hartelijke dank voor jullie meedenken. Roc. ik weet niet meer precies, of dit hetzelfde probleem was, als vorige keer. Wel heb ik de betreffende correspondentie via jouw link nog eens allemaal door zitten lezen, maar dit heeft niet geleid tot nieuwe inzichten mijnerzijds. Ivo, ik heb alle mogelijke (veiligheids) instellingen ook geprobeerd, maar ook dat heeft de oplossing niet dichterbij gebracht. Ik heb alle instellingen nog eens goed nagegaan, maar ik kan werkelijk geen fout ontdekken. Met vermelding van de poorten bij de in- en uitgaande server, wordt er niet verzonden en niet ontvangen. Wanneer ik de poorten niet vermeld, dan is het resultaat, dat ik wel kan versturen, maar niet kan ontvangen: hij blijf zeuren, dat mijn ww niet goed is, maar dat kan eigenlijk niet, want mijn e-mailaccount bij dezelfde provider (Tele2) op mijn Windows 7 OS, heeft geen probleem met hetzelfde ww. Ook hier, gebruik ik precies dezelfde instellingen als bij Evolution. Ik ben benieuwd, of iemand mij verder wil/kan helpen. Ik zou er zeer dankbaar voor zijn, want ik wil Ubuntu in de toekomst gaan gebruiken, maar dan moet in ieder geval eerst dit probleem worden opgelost.

Groeten uit Weert

Truus22 (Cor Jansen) 
truus22
Weert

Offline truus22

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/04, 11:06:32 »
Hoi beste mensen,

Ik heb nog altijd geen respons op mijn laatste Topic. Is mijn probleem niet oplosbaar? Wie wil zich hier nog eens in verdiepen. Probleem is nog niet opgelost.....  Wie o wie wil mij s.v.p. helpen???????????

Met vr. groet,

truus22
Weert
truus22
Weert

Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/04, 11:38:59 »
Ik denk dat het misschien best is even op de steunpuntkaart te kijken welk steunpunt het dichtste bij jou woont.
Dan kan je de zaak beter oplossen denk ik.

Wat je zou kunnen doen (als optie) is Thunderbird uit het Softwarecentrum installeren en kijken of die dat probleem ook heeft. Normaal gesproken stelt die zich automatisch in op je server van Tele2. Enkel het ww ingeven en kijken wat het geeft.
Moest dit wel werken; neem dan alle gegevens van de instellingen over en pas ze vervolgens toe in Evolution.
Test terug je progje.

Het is een rare kunstgreep, maar misschien lost het je probleempje op.

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Roc.am

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/04, 11:45:20 »
Joris, je was me net voor.
Ik zat hetzelfde te denken.
Thunderbird installeerd zich wel op zijn engels maar door in het Softwarecentrum na de installatie ook even het pakket thunderbird dutch te installeren, is deze ook op zijn Nederlands.

- Roc

Offline truus22

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/04, 12:44:22 »
Hoi Joris en Roc.

Wederom mijn hartelijke dank voor jullie suggesties. Intussen heb ik inderdaad Thunderbird gedownload en geinstalleerd. Hoewel ook hier niet alles onmiddelijk duidelijk was, lukt het nu wel om berichten te verzenden en te ontvangen, volgens mij heb ik toch wel dezelfde instellingen gebruikt als bij Evolution. Ik zal inderdaad nog eens kijken, of ik Thunderbird naar NL krijg omgezet en naderhand nog een proberen, of ik met diezelfde instellingen Evolution ook correct werkend krijg. Intussen zeer bedankt voor jullie meedenken. Uiteindelijk is het dan toch gelukt, om in ieder geval een Mailprogramma correct werkend te krijgen en dat zeker door jullie sympathieke hulp.

Met vr. groet,

truus22 (Cor Jansen)
Weert
truus22
Weert

Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/04, 12:53:25 »
Mooi zo !  =D

Nu nog even het protocol van dit forum volgen (lol) en als je wilt dit Topic als OPGELOST markeren.
Gewoon in je eerste berichtje op 'veranderen' klikken en in je titel dat even te veranderen.

In principe moet het ook werken in Evolution ! Maar Thunderbird is eigenlijk ook een aangenaam progje om mee te werken. Ik zou zeggen proberen tot het werkt (Evolution is wat meer 'vollediger' dan thb)
« Laatst bewerkt op: 2011/07/04, 12:56:14 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Roc.am

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/04, 12:56:40 »
Gebruik je wel het softwarecentrum ?
Dit zit onder Toepassingen als eerste optie van onderen.
Hier hoef je ook alleen maar op thunderbird dutch te zoeken en dan is deze zo te installeren.
Ga niet op internet programma's downloaden en installeren als deze vanuit het softwarecentrum te installeren zijn.
Je maakt het je zelf onnodig moeilijk door programma's op het internet te zoeken...

- Roc

Offline truus22

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/04, 13:25:35 »
Hoi allemaal,

Ik wilde de suggestie van Roc. graag opvolgen om via het softwarecentrum de NL-taal in Thunderbird te intregreren, maar na diverse pogingen is mij dat nog niet gelukt. Wie kan mij hiemee verder helpen s.v.p.
via de stap voor stap-methode. Ik ben benieuws, of ik hierbij nog hulp kan krijgen. In ieder geval alvast bedankt,

Groetjes,

truus22(Cor Jansen)
Weert
truus22
Weert

Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/04, 13:31:49 »
Oeps; nog niet helemaal opgelost lol.

Kijk eens in Synaptic naar het pakket thunderbird-locale-nl en markeer het voor installatie.

Als alles goed gaat staat die dan in het Nederlands.


Edit: kijk even naar Roc's tip hieronder; dat werkt gemakkelijker. Synaptic is een beetje brrrr als je het nog niet kent.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/04, 13:40:34 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Roc.am

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/04, 13:36:17 »
Open het softwarecentrum deze vind je terug onder toepassingen.
Tiep in het zoekvenster van softwarecentrum (rechts boven): thunderbird dutch.
nu verschijnt het programma thunderbird dutch in het venster
klik dit aan en er verschijnt de optie installeren.
klik op de knop installeren er word om het systeem ww gevraagd.
Het programma zal zich verder vanzelf installeren.

- Roc

Of volgens Joris zijn methode, wat jij het handigste vind.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/04, 13:44:13 »
Wellicht is het geval dat voor het verzenden van e-mail geen wachtwoord vereist is. Dit is nl. niet bij alle providers vereist. Als ik het goed heb, kun je aangeven of voor de uitgaande server wachtwoord verificatie vereist is, weet alleen uit m'n hoofd niet precies waar, maar volgens mij op hetzelfde scherm als waar je de server opgeeft.

Wellicht valt dat nog te proberen?

Offline truus22

  • Lid
Re: ww voor e-mailprovider wordt in Evolution niet geaccepteerd (Opgelost)
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/04, 14:07:45 »
Hoi Joris en Roc.,

De vertaling is inmiddels gelukt, dank zij jullie geweldige hulp. Ik heb nu nog 1 vraag over Thunderbird: Bij het opstarten van Thunderbird verschijnt een venster met de mededeling: Unable to create mail Spool file. Weet iemand wat die melding te betekenen heeft?

Groetjes,

Truus22 (Cor Jansen)
Weert
« Laatst bewerkt op: 2011/07/06, 07:18:32 door truus22 »
truus22
Weert