Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: m3u lijst maken en afdrukken  (gelezen 1563 keer)

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
m3u lijst maken en afdrukken
« Gepost op: 2016/07/23, 14:06:23 »
Hallo Allemaal,

Ik wil de m3u lijsten (playlist) graag afdrukken op a4 papier. In Win.7 had ik daar een progje voor die de bestanden omzette in een exel bestand.

Is er voor Audacious & Banshee ook zo iets, dat ik de muziekbestanden kan afdrukken op papier? Misschien in Libre Office of een kladblok achtig programma?

Dit wil ik graag om dubbele bestanden van de zelfde groep/artiest te verwijden en in een database achtig programma zetten. (Base of Math).

Dank voor jullie hulp.

Han

Offline vanadium

  • Lid
Re: m3u lijst maken en afdrukken
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/23, 16:41:11 »
Geen goed idee, voor het milieu maar ook uit efficiëntieoverwegingen. Hoe wil je nu dubbels gaan zoeken op papier als dat zoveel efficiënter kan met de computer?

Dat terzijde, je moet natuurlijk doen wat je zelf liefst wil.  ;) m3u bestanden zijn gewone textbestanden: je drukt ze dus af met elk bestand dat een textbestand kan openen. Zowel een eenvoudige editor (gedit, leafpad, ...) als een tekstverwerker (Writer) kunnen dit. Beide kunnen de lijnen sorteren: zo kan je gemakkelijk dubbels spotten.

Het tekstbestand kan je ook in een rekenblad openen. Geef het bestand de extensie .csv, en Calc zal het willen openen. Elke lijn splitsen in verschillende cellen (vb. padnaam, dan naam, dan extensie) zal niet zo eenvoudig zijn omdat het aantal subfolders in padnamen mogelijk verschilt. Ik heb daar eventueel een mooi trukje voor. In gedit, de standaard editor van Ubuntu en gnome:

Open de Zoek en vervang dialoog, en zet "Regular expression" (in het Nederlands Reguliere expressie?) aan.
Zoek: (.*/)   Vervang: \1|
Dit plaatst een | achter de volledige padnaam (d.w.z., na de laatste /)

Zoek: \.(\w*$) Vervang: |\1
Dit plaatst een | vóór de bestandsextentie (t.t.z. vanaf de laatste punt in de lijn)

Bewaar het bestand als een .csv bestand.

Open met Calc: de Text Imort dialoog verschijnt. Stel bij "Other"  | als scheidingsteken in, verwijder de vink voor "Comma" of een ander scheidingsteken mocht dat aan staan. Druk op OK. Het bestand wordt ingevoerd in drie kolommen. Sorteer op de tweede kolom om de dubbele namen te zien.

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: m3u lijst maken en afdrukken
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/23, 17:06:14 »
Vanadium,

Vriendelijk bedankt voor je hulp. Dit ga ik zeker uitproberen.

Han

Offline vanadium

  • Lid
Re: m3u lijst maken en afdrukken
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/23, 17:40:53 »
Ik vergat er nog bij te vermelden dat het wellicht nog het gemakkelijkst is in je muziekspeler zelf. Normaal kan je daar ook sorteren om artist, titel, ..., en dan haal je gewoon daar de dubbels eruit  ;) Niet vergeten de playlist opnieuw te bewaren, natuurlijk.

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: m3u lijst maken en afdrukken
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/24, 12:42:35 »
Vanadium,

Bedankt. Zal eens zien wat Audacious allemaal kan.
Han