Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis reageert niet meer.  (gelezen 6000 keer)

Offline kaboozy

  • Lid
Muis reageert niet meer.
« Gepost op: 2010/03/04, 20:51:59 »
k
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 17:17:19 door kaboozy »

Offline Tom

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/04, 21:20:37 »
Draadloze muis ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline kaboozy

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/04, 21:27:42 »
Nee niet draadloos, wel usb.

Het lijkt ook wel alsof het bij bepaalde acties vooral gebeurt, als voorbeeld. op internet op een bepaalde site loopt hij altijd vast. Terwijl op andere sites dit niet gebeurd. Tijdens de installatie liep hij ook vast.

Las ergens dat dit kan komen door het overbelasten van je systeem, hoe kan je er achterkomen of dit het geval is?

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/04, 21:48:48 »
Welke videodriver gebruik je?
Kijk anders eens in Systeem->Beheer->hardwarestuurprogramma's of er een videodriver beschikbaar is.

Het heeft i.i.g. hoogstwaarschijnlijk niets met je muis te maken.

Offline kaboozy

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/04, 22:52:43 »
Ik kan kiezentussen 3 verschillende stuurprogrammas: Grafisch versneld stuurprogramma van NVIDIA (versie 173), (Versie 96) en (versie 185) aanbevolen. Ik gebruik de laatste.

Ik merk wel dat hij echt alleen maar vastloopt als ik hem gebruik. Heb hem net na het opstarten 2 uur laten staan, en hij kon nog bewegen. Dan gebruik ik hem voor nog geen 5 minuten, en hij loopt weer vast.

gr. Bas

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/05, 06:05:18 »
Ik heb datzelfde gehad met 9.04 en het was opgelost nadat ik de 185-driver verwisselde voor versie 173.
Zou kunnen dat dit ook voor jou de oplossing is.

Soms helpt het om visuele effecten c.q. Compiz uit te zetten (als die al aan staan).
Systeem->Voorkeuren->Uiterlijk->Visuele effecten.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/05, 06:11:58 door Lexaldo »

Offline kaboozy

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/05, 15:58:16 »
Heeft beide niet geholpen.

Maar ik bedenk me net, tijdens de installatie heb ik mijn bios gereset. Zou het kunnen helpen als ik een bios update doe? En zoja, hoe doe ik dit binnen ubuntu?

Gr. Bas

Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/05, 15:59:46 »
Een BIOS werk je niet bij via het besturingssysteem, dat doe je via een speciale tool van de BIOS-fabrikant die je op een USb-stick of op een floppy zet.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/05, 16:13:48 »

Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/05, 16:19:01 »
En ik zou het afraden om direct te doen...

Eerst maar op zoek naar normale oplossingen.

Gebruik je ook een draadloos netwerk? Bij mij vertraagd af en toe de hele boel als ik internet via de wifi. Een regressiebug die mij irriteert, maar ik heb gelukkig ook gewoon bedraad dus zet de draadloos gewoon uit. Je zou dat eens kunnen proberen...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline kaboozy

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/05, 21:49:41 »
Ik irriteer me hier echt kapot aan, ik heb ondertussen verschillen de versies van ubuntu geprobeerd, kubuntu en opensuse. Allemaal problemen met mijn muis. Begin haast te denken dat mijn pc niet meer in orde is.
Ik ga geheel tegen mijn zin in toch maar is langs een pc zaakje.

Gr. Bas.

Offline Tom

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/05, 21:56:09 »
Heeft U het al eens geprobeerd met een andere muis (misschien even lenen van een buur of zo).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/05, 21:56:15 »
Verschijnt er ook een mededeling in de logs als zoiets gebeurd? Ga naar systeem -> administratie -> systeemlog (o.i.d.). Dan kan je kijken wat er in de logs terechtkomt als je muis blijft hangen.

Wat je ook kunt doen is de systeem monitor openen (ergens in hetzelfde menu) en kijken wat er gebeurd als je muis weer eens vastloopt. Zie je een process ineens naar de 100% CPU-capaciteit schieten, dan zit er iets fout in dat proces. Je kunt dat beƫindigen en dan nog eens kijken wat er gebeurd.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/05, 21:56:41 »
Misschien dat je browser teveel kracht opslokt: http://sites.google.com/site/computertip/fouten

Browser optimaal instellen: http://sites.google.com/site/computertip/firefox
« Laatst bewerkt op: 2010/03/05, 22:01:04 door Lexaldo »

Offline chaos7

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/06, 08:39:01 »
een andere muis proberen?
een andere USB poort gebruiken?
een ps/2 muis gebruiken? (ik heb ooit eens een installatie gedaan met een ps/2 muis en daarna over geschakeld op een usb muis, no way dat dit goed werkte)
misschien is de usb driver voor de usb poort niet helemaal lekker, in combinatie met ubuntu, moederbord en muis.

een paar centen van mij.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline jan11000

  • Lid
Re: Muis reageert niet meer.
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/06, 09:11:03 »
Je zegt het gebeurd met de muis op een website, kan java etc zijn.
http://sites.google.com/site/computertip/   , hier staat wat je als eerste kunt doen na installatie van ubuntu, dit moet je eigenlijk doen zodat codecs java etc goed werken.