Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB Wireless installeren?  (gelezen 893 keer)

robertoli

  • Gast
USB Wireless installeren?
« Gepost op: 2007/03/14, 18:55:10 »
Hoi allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. het zit zo, ik ben gister begonnen met ubuntu, en naar mijn weten werkt alles, behalve de internet verbinding. Ik heb een soort engelstalige handleiding gevonden voor mijn USB wireless, maar voor een ??SuSe?? systeem. heb nog niks geprobeert, ik keek naar de handleiding en ik begrijp er echt niets van. zou een van jullie uit kunnen leggen (liefst stepbystep) hoe ik dat aan de praat krijg????

ik heb ubuntu 6.10, mijn wireless is van het merk Sweex en het type is LC100020.

Alvast bedankt voor de hulp!

Robert

de zogenoemd engelse handleiding is te vinden op :
http://home.hccnet.nl/richard.meijer/

enanoe

  • Gast
USB Wireless installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/17, 10:01:18 »
je zou kunnen proberen de programma's ndis-gtk en ndiswrapper-utils te installeren. dan download je de windows driver van de sweex site en zoek je in dat bestand een .inf bestandje. Dan klik je in de startbalk op systeem > beheer > windows wireless drivers en klik je op install new driver. dan zoek je dat .inf bestandje op en klik je op install. Dan zou er een iets moeten staan van "sweex, hardware present: yes". En vervolgens klik je op configure network en vul je de naam van je draadloos netwerk in en eventueel je wep-key.

Ik hoop dat het zo lukt! bij mij werkte het :)

O ja, tussen het installeren van de driver en het configureren van je netwerk moet je een keer je computer herstarten.