Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: c++ boek  (gelezen 6630 keer)

c++ boek
« Gepost op: 2008/04/25, 16:54:04 »
heeft er iemand een goede tip voor een boek over programmeren in c++? ik ben nu wat aan het aanmodderen met python, maar wil mij na verloop van tijd toch op c++ zetten.

c++ boek
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 17:18:42 »
C++ voor dummies?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

marialice

  • Gast
c++ boek
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 18:54:00 »
Afhankelijk van je voorkennis: c++-annotations, te vinden via synaptic. Het boek is vooral gericht op mensen die veel ervaring met c hebben, kijk zelf maar of je er iets mee kunt.

c++ boek
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/25, 20:35:03 »
slorg: hebt ge zelf ook ervaring met dit boek? ik wil wel eens weten waarmee anderen zijn begonnen en of ze er tevreden mee waren/zijn.

marialice: ik heb helemaal geen ervaring met c++. dus dat lijkt mij niet echt handig op dit moment.

Offline sival

  • Lid
c++ boek
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 20:43:55 »
Misschien is C++ van Easy computing iets voor je; een dikke pil, nederlandstalig en voor een prikkie. Het boek is voor zowel beginner als de gevorderde programmeur.

Ik zit zelf er over te denken om weer met het programmeren te beginnen. Alleen weet ik nog niet of het python wordt of C++.

c++ boek
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/25, 20:56:32 »
voor gevorderden kan ik alleszins more effective C++ aanraden van scott meyers.
Voor een beginner heb ik eigenlijk niet echt een idee, ik ben zelf begonnen met internet tutorials, mischien gewoon eens naar de bib gaan en er een paar uit kiezen (ze hebben er vast wel een aantal)

Offline idefix

  • Lid
c++ boek
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 21:17:38 »
"Aan de slag met C++" van Gertjan Laan is een heel goed boek, in het Nederlands nog wel.  De voorbeelden zijn misschien een beetje onnozel, maar hij leert je wel de taal op een goede manier onder de knie te krijgen. Ook goed voor beginners. Let wel dat je de vierde uitgave hebt.

PS:
Wat bedoel je met "aanmodderen" met Python? Ik ben nu bezig met "Learning Python" van Mark Lutz, en dat is allesbehalve aanmodderen.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Speedboy

  • Gast
c++ boek
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 21:20:56 »
Mij hebben ze destijds "Grand Cru C++" aangeraden.  Alles wordt mooi uitgelegd en je krijgt er voorbeelden bij.  Erg goed boek vond ik.

schoappied

  • Gast
c++ boek
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/25, 21:38:17 »
Dit schijnt een hele goede te zijn
http://www.icce.rug.nl/documents/cplusplus/

Zit bij mij in Debian ook in de repo, kan ff niet zien of ie ook in Ubuntu zit, anders is ie wel te installeren of te downloaden

c++-annotations - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-contrib - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-dvi - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-html - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-latex - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-pdf - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-ps - Extensive tutorial and documentation about C++
c++-annotations-txt - Extensive tutorial and documentation about C++

Offline jopy

  • Lid
c++ boek
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/25, 22:57:42 »
Ik ben er zelf met het boek "Grand Cru C++" niet uitgekomen.
Misschien heb je wat aan deze site:
http://accu.org/index.php/book_reviews?url=search.xqy?field=subject&term=beginner%27s+c%2b%2b
Daar staan vrij uitgebreide reviews van de meeste engelse C++ boeken.
Heb ik zelf veel gebruikt.

c++ boek
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/14, 04:34:25 »
Citaat van: Nunslaughter
slorg: hebt ge zelf ook ervaring met dit boek? ik wil wel eens weten waarmee anderen zijn begonnen en of ze er tevreden mee waren/zijn.

marialice: ik heb helemaal geen ervaring met c++. dus dat lijkt mij niet echt handig op dit moment.
Mischien een late reactie, maar beter laat dan nooit
Ik heb er zelf er zelf wel ervaringen mee, en vindt hem best goed, is ook niet zo moeilijk ;), we hebben hem hier origineel liggen thuis, maar je kan beter hem proberen te lenen bij een bibliotheek, ook heb ik hier een PDF liggen van de engelse versie en ik kan je een link geven naar een download (van de PDF van de engelse versie van C++ for dummies) maar volgens mij is dat illigaal en mag dat dus ook niet op dit forum :(
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Double12

  • Lid
c++ boek
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/17, 16:12:27 »
Citaat van: idefix
"Aan de slag met C++" van Gertjan Laan is een heel goed boek, in het Nederlands nog wel.  De voorbeelden zijn misschien een beetje onnozel, maar hij leert je wel de taal op een goede manier onder de knie te krijgen. Ook goed voor beginners. Let wel dat je de vierde uitgave hebt.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik leer ook uit dit boek, en C++ gaat nu al aardig. Het duurt wel lang trouwens. :P

Het is wel een echt Nederlandstalig boek, niet zoals een vertaald Amerikaans boek met veel flauwe grapjes (zie "C++ voor Dummies"). Het nadeel daarvan is dat de stof een beetje droog wordt opgediend, met (inderdaad) redelijk saaie voorbeelden. Maar het geeft je wel inzicht.