Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Frostwire + Synaptic -PROBLEEM! [OPGELOST]  (gelezen 2036 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
(opgelost) Frostwire + Synaptic -PROBLEEM! [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/02/08, 01:56:13 »
Ik heb net de nieuwste Frostwire gedownload. Wilde het installeren maar toen hij begon bleef hij "hangen" tijden s het installeren van Sun Java. Alles weggeklikt omdat ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met mijn opestaande websites. Die ook weggeklikt, vervolgens weer frostwire geprobeerd te installeren maar dat wilde hij niet meer. Hij gaf elke keer de volgende fout:

"Er kan maar één softwareprogramma tegelijk actief zijn. Sluit eerst de andere toepassing af (bijvoorbeeld "updatebeheerder", "aptitude" of "synaptic".

Echter géén van deze progjes heb ik openstaan, zélfs geen ander programma! En als ik de synaptic wil openen geeft hij de volgende melding:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

??? Wat moet ik doen? Ik snap er werkelijk niks van.

Someone plz help!


p.s. verder vroeg ik me af of er misschien een conflict is opgetreden omdat openjdk geinstalleerd is en niet java óf omdat de installatie abrupt is verbroken.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/09, 01:57:12 door Partynoud »

Re: Frostwire + Synaptic -PROBLEEM!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/08, 08:55:00 »
Hier staat het antwoord:

Citaat
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
Dit los je dus als volgt op:
-Klik op Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminalvenster
-Tik daar in :"sudo dpkg --configure -a" (zonder aanhalingstekens)
-Voer je wachtwoord in (deze kan je niet zien tijdens het typen, dat hoort zo)
-Even wachten totdat hij klaar is, en dan hoort het opgelost te zijn ;)

De oorzaak is waarschijnlijk (denk ik) het abrupt afbreken van je installatie..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Frostwire + Synaptic -PROBLEEM!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/08, 18:44:10 »
Hier staat het antwoord:

Citaat
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
Dit los je dus als volgt op:
-Klik op Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminalvenster
-Tik daar in :"sudo dpkg --configure -a" (zonder aanhalingstekens)
-Voer je wachtwoord in (deze kan je niet zien tijdens het typen, dat hoort zo)
-Even wachten totdat hij klaar is, en dan hoort het opgelost te zijn ;)

De oorzaak is waarschijnlijk (denk ik) het abrupt afbreken van je installatie..


Hallo Sjoerd!

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb het ingevoerd in de terminal. Blijkbaar was het wat die fout betreft toen opgelost. Echter toen ik de synaptic inging kreeg ik de melding dat ik 1 gebroken pakket op mijn systeem had en dat ik het filter "gebroken" moest bekijken om het pakket te vinden daar gaf hij het pakket sunjava6 aan.

Allereerst heb ik die proberen volledig te verwijderen maar dat kon niet (omdat hij niet volledig geinstalleerd was). Vervolgens geprobeerd om hem dan maar volledig te installeren en dat deed ie gelukkig wel (ik wilde het eerst frostwire volledig installeren; daar installleert ie java nl. vanzelf).

Frostwire draait nu en de synaptic geeft verder geen fouten meer. Oftewel Blij!  :D

Thanx!