Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zeldzame foutmelding.  (gelezen 1438 keer)

Zeldzame foutmelding.
« Gepost op: 2007/11/20, 09:42:10 »
Vandaag kreeg ik voor het eerst dit venster gepresenteerd:

Er ging iets mis bij het starten van de GNOME instellingen-voorziening. Sommige dingen zoals thema's, geluiden of bureaubladinstellingen zouden verkeerd kunnen functioneren.

De laatste foutmelding was:
Did not receive a reply. Possible causes include:
the remote application did not send a reply,
the message bus security policy blocked the reply,
the reply timeout expired,
or the network connection was broken.

GNOME zal de volgende keer dat u zich anmeldt toch de instellingen-voorziening proberen te starten.

De kleur van alles was bovendien blauw, terwijl het daarvoor bruin was. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Zeldzame foutmelding.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/20, 10:03:41 »
Bekend. Een rare fout, die zich af en toe voordoet. Na een herstart is het opgelost.

Deze fout deed zich niet voor in eerdere versies van Ubuntu. Ik verdenk de Deskbar-applet (het oranje symbooltje rechtsboven in de werkbalk). Deze nieuwe toevoeging aan Ubuntu is een zoekfunctie, niet alleen naar bestanden, maar ook naar webpagina's en noem maar op.

De fout doet zich zo zelden voor, dat het moeilijk is om uit te proberen of Deskbar-applet inderdaad de schuldige is. Je zou het toch eens kunnen proberen: verwijder Deskbar applet van je werkbalk (rechtsklik muis op oranje symbooltje - verwijderen van paneel), en kijk eens of het nu wel goed blijft gaan over een langere periode (maand?).

Ik ben benieuwd naar je ervaring!

Groet, Pjotr.

pjvolders

  • Gast
Zeldzame foutmelding.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/20, 13:05:51 »
Hoi,

ik heb het Deskbar-applet onmiddelijk verwijderd na de installatie (vind het onhandig) en ik heb de foutmelding ook heeeeel af en toe..
Crtl+Alt+Backspace

groetjes
PJ

Offline joop905

  • Lid
Zeldzame foutmelding.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/20, 14:54:45 »
ik hap het ook een keer gehad was niet blij maar naar herstart wel

Zeldzame foutmelding.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/20, 16:00:04 »
Heb het ook af en toe; dacht dat het aan Tracker lag. Deskbar-applet nog niet verwijderd.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Zeldzame foutmelding.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/20, 17:17:15 »
Tracker, ja, die zit ook in de zoekfuncties van Deskbar Applet en zou best wel eens de boosdoener kunnen zijn. Verwijderen via Synaptic is dan het beste, om het uit te proberen.

Zeldzame foutmelding.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/20, 17:25:08 »
Deskbar applet, waar hebben jullie het over? Het enige oranje vierkantje dat zo nu en dan rechtsboven in mijn werkbalk verschijnt is als er updates zijn. Na het downloaden is dat weer weg. Heb overigens de machine herstart, waarna het probleem zich niet meer voordeed, althans tot op heden.

Offline hello

  • Lid
Zeldzame foutmelding.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/20, 19:44:04 »
Citaat van: HermanDegenhart
Deskbar applet, waar hebben jullie het over? Het enige oranje vierkantje dat zo nu en dan rechtsboven in mijn werkbalk verschijnt is als er updates zijn. Na het downloaden is dat weer weg. Heb overigens de machine herstart, waarna het probleem zich niet meer voordeed, althans tot op heden.
Kijk eens hier: http://yeknan.free.fr/blog/images/ubuntu7.04/softs/deskbar.png. Het symbooltje dat je naast het tekstvak ziet (vergrootglas) is het Deskbar Applet.