Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd gedit etc  (gelezen 874 keer)

Offline Tom

  • Lid
dvd gedit etc
« Gepost op: 2007/11/08, 12:10:04 »

Ik snap niks van dat gedit en plakken in uw terminal venster etc.
En zo lang ik dat niet snap zal ik nooit een dvd kunnen bekijken.
Of ik zou in dual boot Linuxmint er op moeten zetten.
Met groeten een ik weet het nu niet meer Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
dvd gedit etc
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/08, 12:24:36 »
u moet gewoon, nou ja gewoon, de commands copy/pasten in de terminal.
op een moment opent zich uw sources.list, daar voegt u de regel met medibuntu toe. u sluit en bewaart de sources.list.
daarna weer een aantal commands copy/pasten in de terminal. raakt u in verwarring van het gedit verhaaltje? (kladblokje/gedit stukje?)

Offline Tom

  • Lid
dvd gedit etc
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/08, 12:35:34 »
Citaat van: leoquant
u moet gewoon, nou ja gewoon, de commands copy/pasten in de terminal.
op een moment opent zich uw sources.list, daar voegt u de regel met medibuntu toe. u sluit en bewaart de sources.list.
daarna weer een aantal commands copy/pasten in de terminal. raakt u in verwarring van het gedit verhaaltje? (kladblokje/gedit stukje?)
Ja (lol) dat pasten en gedit stukje snap ik nog geen snater van.
Bedankt voor Uw reactie en groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

BroodjeUbuntu

  • Gast
dvd gedit etc
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/08, 12:48:01 »
Je kan ook die medibuntu regel toevoegen bij systeem - beheer - softwarebronnen.

Offline Tom

  • Lid
dvd gedit etc
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/08, 12:54:28 »
Citaat van: Ninosquak
Je kan ook die medibuntu regel toevoegen bij systeem - beheer - softwarebronnen.
En zelf daar ben ik nog te dom voor dus laten we het zo.
Moet ik maar dvd kijken op de laptop van mijn Vrouw die heeft nog XP erop.
Allezins bedankt voor de genomen moeite en misschien moet dat allemaal niet meer bij de versie 8.04
Met vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
dvd gedit etc
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/08, 13:57:27 »
Het is mij gelukt om met vlc  dvd af te spelen dus heb ik dat rommelgedoe met gedit en pasten en plakken  en key gelukkig niet nodig.
Iedereen die probeerde mij te helpen hartelijk bedankt.
Vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.