Ondersteuning > Hardware en drivers
PC loopt vast
peer:
als memtest86+ niet in grub staat dan moet je het installeren vanuit de repositories. Na installatie vind je memtest86+ in grub en kun je het van daaruit starten (zie bericht van Polleke). Kan wel lang duren afhankelijk van de hoeveelheid geheugen, de snelheid van het geheugen en de snelheid van de pc .
petineke:
--- Citaat van: Polleke op 2024/10/17, 18:19:57 ---Hoe voer ik een geheugentest uit in Linux?
Schakel het systeem in of start het opnieuw op met een schone inschakelcyclus. Houd Shift ingedrukt om de standaard GRUB-time-out te stoppen en het GRUB-menu te openen. Gebruik de pijltjestoetsen om naar de invoer met het label Ubuntu, memtest86+ te gaan en deze te selecteren, indien aanwezig. Laat de test ten minste één volledige doorgang uitvoeren en bekijk de rapportresultaten.
[/quote
Shift geeft geen enkele reactie.
--- Einde van citaat ---
DeBaas:
Een gedachtenspinsel van mij........
Terminal: (Ctrl+Alt+T)
sudo fstrim -a
Als het een SSD is......
petineke:
--- Citaat van: DeBaas op 2024/10/07, 17:59:57 ---Vanaf een Live USB Terminal:
--- Code: --- sudo fsck -p /dev/sdXY
--- Einde van code ---
X = opslagmedium
Y = partitie
voorbeeld /dev/sda2
Uit te voeren op de / en de /home partities
--- Einde van citaat ---
DeBaas mag ik hier alsnog op terugkomen? Ik heb gelezen dat Firefox problemen heeft met de app Darkmode. Ik gebruik die app nl omdat ik inmiddels slechter zie en scherpe contrasten mij het lezen onmogelijk maken.
In je reactie op het originele bericht heb je het over 'Live usb' en dat zegt mij momenteel ook nietsm helaas. Hoe kan ik dit oplossen ?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie