Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe installatie met behoud van een aantal programma's en instellingen  (gelezen 2092 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Ik zou binnen een paar weken graag de 10.04 installeren maar heb geen zin om bvb mijn AWN dock weer helemaal in elkaar te steken.

Ik installeer hem sowieso in een aparte partitie zodat ik de beiden kan gebruiken tot ik helemaal overtuigd ben van 10.04. Kan ik dan mapjes met instellingen van 9.10 kopiëren en plakken in 10.04?
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: nieuwe installatie met behoud van een aantal programma's en instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 11:55:21 »
Zelf houdt ik ook altijd van een frisse start, maar wil wel ven mijn getweakte favoriete programma's de instellingen behouden.

Zelf kopieer ik in ieder geval de mappen:
.gnupg # Versleuteling
.gpass # Weet even niet, maar doe toch voor de zekerheid
.ssh    # Versleuteling
.gnome2/keyrings # Wachtwoorden
.gnome2/gedit # Textblok
.mozilla-thunderbird # Mail
.mozilla # Firefox
.Virtualbox # virtuele machines
.purple # Pidgin
.fonts # lettertypen
.openoffice.org # OpenOffce.Org

Het kopiëren gaat bij mij altijd goed als de gebruiker dezelfde naam heeft, en het zelfde ID nummer (meestal 1000? voor de 1e user)

Soms als ik de beta aan het testen ben, dan link ik deze mappen ook naar elkaar. Zodat ik bij beide dezelfde instellingen heb.
LET OP: Dit kan soms nare gevolgen hebben, dus zorg altijd voor een backup
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: nieuwe installatie met behoud van een aantal programma's en instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/12, 12:06:51 »
dus het is mogelijk. Bedankt
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Re: nieuwe installatie met behoud van een aantal programma's en instellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/12, 17:01:57 »
dus het is mogelijk. Bedankt
ja als je weet waar de bestanden opgeslagen worden
maar ik gebruik gmail als backup voor mijn mails xmarks (werkt in firefox, chromium/google chrome en nog andere) voor mijn bladwijzes en wachtwoorden
foto's afbeeldingen, nuziek enz staan op een appart gedeelte van de schijf waar de upgrade niet aankomt en ja pidgin enz instellen 5 min werk ofzo

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: nieuwe installatie met behoud van een aantal programma's en instellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/12, 17:58:20 »
dus het is mogelijk. Bedankt
ja als je weet waar de bestanden opgeslagen worden
maar ik gebruik gmail als backup voor mijn mails xmarks (werkt in firefox, chromium/google chrome en nog andere) voor mijn bladwijzes en wachtwoorden
foto's afbeeldingen, nuziek enz staan op een appart gedeelte van de schijf waar de upgrade niet aankomt en ja pidgin enz instellen 5 min werk ofzo

Tja, als pidgin-pro gebruiker met 7 verschillende accounts, duurt het net even wat langer. Ook heb ik voor iedereen "aliassen" ingesteld, deze worden voor de meeste protocollen alleen lokaal opgeslagen.

Bovendien, als ik voor elk programma 5 minuten bezig ben met instellen, dan ben ik nog een uur bezig. (of langer als ik de instellingen nog op moet zoeken)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: nieuwe installatie met behoud van een aantal programma's en instellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/12, 18:25:27 »
dus het is mogelijk. Bedankt
ja als je weet waar de bestanden opgeslagen worden
maar ik gebruik gmail als backup voor mijn mails xmarks (werkt in firefox, chromium/google chrome en nog andere) voor mijn bladwijzes en wachtwoorden
foto's afbeeldingen, nuziek enz staan op een appart gedeelte van de schijf waar de upgrade niet aankomt en ja pidgin enz instellen 5 min werk ofzo

Tja, als pidgin-pro gebruiker met 7 verschillende accounts, duurt het net even wat langer. Ook heb ik voor iedereen "aliassen" ingesteld, deze worden voor de meeste protocollen alleen lokaal opgeslagen.

Bovendien, als ik voor elk programma 5 minuten bezig ben met instellen, dan ben ik nog een uur bezig. (of langer als ik de instellingen nog op moet zoeken)

dat is ook weer waar al heb ik niet zoveel in te stellen , mijn favorite programma's en paketbronnen gebeuren via script doe ik direct na installatie maar persoonlijk moet ik niet zoveel instellen ... (denk ik :))
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 18:28:11 door verhelsttje »