Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cookies  (gelezen 1028 keer)

Cookies
« Gepost op: 2013/05/20, 13:48:08 »
Gelezen op NU.NL

Citaat
Kamp maakt einde aan pop-ups voor cookies
Minister Henk Kamp versoepelt de cookiewet. Hierdoor wordt het mogelijk om pop-ups, waarin expliciet toestemming wordt gevraagd voor de plaatsing van cookies, af te schaffen.

Blij toe vind het een ergenis al die cookie meldingen.  Heb firefox ingesteld op:  "bij afsluiten cookies 3e partij verwijderen " dus laat maar komen.

Vervelend voor al die websiteontwikkelaars moeten ze alles weer aanpassen, zo houden we elkaar bezig.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/20, 13:56:33 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Cookies
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/20, 14:51:39 »
Inderdaad. Die meldingen zijn strontirritant. Maar mag dit wel van de EU?

Re: Cookies
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/20, 19:32:42 »
Ik word ook niet erg blij van al die cookie meldingen.
Ter bescherming van privacy, dat mensen bewust worden van de data die allemaal over hun wordt verzameld, vind ik prima.
Dat doel is echter voorbij geschoten.

Zover ik had begrepen was het de bedoeling dat mensen zouden kunnen kiezen om bepaalde cookies wel of niet te gebruiken.
Bij invoering is dit echter vertaalt naar geheel wel cookies of de website niet (goed) kunnen gebruiken. Dat laatste is natuurlijk niet waarvoor je naar die site ging.

Bij een betere implementatie zou het zijn geweest dat je kon kiezen tussen alleen het gebruik van de noodzakelijk vereiste cookies of ook de tracking cookies die je browse geschiedenis e.d. bijhouden.

Re: Cookies
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/20, 20:02:38 »
Ik vind het beter zoals sommige andere sites het oplossen, namelijk d.m.v. een balkje bovenaan de pagina waarin staat dat ze cookies verzamelen. Dan moet je wel akkoord gaan maar toch, dan ben je je er in ieder geval van bewust en het staat tenminste niet hinderlijk in de weg als je gewoon op Sluiten klikt op dat balkje i.p.v. dat het in je neus wordt geduwd of je akkoord wilt gaan.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Cookies
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/20, 22:24:47 »
Vervelend voor al die websiteontwikkelaars moeten ze alles weer aanpassen, zo houden we elkaar bezig.
Geen probleem, goed voor de werkgelegenheid ;)
Ik word ook niet erg blij van al die cookie meldingen.
Ter bescherming van privacy, dat mensen bewust worden van de data die allemaal over hun wordt verzameld, vind ik prima.
Ik word ook niet erg blij van die meldingen en vraag me af hoe meer bewust iemand op "ik ga akkoord" klikt.
Dat doel is echter voorbij geschoten.
Aan welke kant is het doel voorbij geschoten? Zoveel pagina's hebben (zoveel) trackingcookies, het is alsof het "Bureau voor de Statistiek" (in meervoud) de hele tijd met je meesurft. :|
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Cookies
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/21, 07:55:07 »
Ik hoorde vanmorgen dat je bij sommige cookie balken een pijltje kunt uitklappen om aan te geven tot wel niveau je cookies wilt accepteren.
Het was mij nog helemaal niet opgevallen, maar ik ga het eens proberen. Het zou mijn statement ontkrachten van dat je eigenlijk maar 1 keus hebt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Cookies
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/21, 09:18:42 »
Vervelend voor al die websiteontwikkelaars moeten ze alles weer aanpassen, zo houden we elkaar bezig.
Geen probleem, goed voor de werkgelegenheid ;)
Mwah: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parabel_van_de_gebroken_ruit