Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?  (gelezen 15451 keer)

Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #50 Gepost op: 2011/04/11, 20:29:36 »
Het positiefste voor mij aan Unity is is dat Canonical *durft* anders te zijn. Zal mij een worst wezen of het nu op GNOME of Openbox of weet ik veel wat gebouwd is, het eindproduct is waar het om gaat en Unity als eindproduct is eens iets heel anders dan een standaard Windows, OSX, GNOME of zelfs KDE. Het is een gewaagde zet en ze laten zien dat ze het lef hebben een compleet nieuwe werkomgeving neer te zetten (ik spreek hier alleen over het eindproduct).
"Unity. Dare to be different." (zou zomaar eens de slagzin kunnen worden btw).

Offline Ramana

  • Lid
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #51 Gepost op: 2011/04/11, 21:04:28 »
Het positiefste voor mij aan Unity is is dat Canonical *durft* anders te zijn. Zal mij een worst wezen of het nu op GNOME of Openbox of weet ik veel wat gebouwd is, het eindproduct is waar het om gaat en Unity als eindproduct is eens iets heel anders dan een standaard Windows, OSX, GNOME of zelfs KDE. Het is een gewaagde zet en ze laten zien dat ze het lef hebben een compleet nieuwe werkomgeving neer te zetten (ik spreek hier alleen over het eindproduct).
"Unity. Dare to be different." (zou zomaar eens de slagzin kunnen worden btw).

Da's wel waar, maar Gnome3 is nog gewaagder! Gnome3 gaat nog een stapje verder. Daarom snap ik Canonical niet (misschien toch wel, het botert niet tussen Gnome en Canonical). In Unity zitten slechts enkele van de ideeen die ik nu in Gnome3 heb kunnen ontdekken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #52 Gepost op: 2011/04/11, 21:08:41 »
Het positiefste voor mij aan Unity is is dat Canonical *durft* anders te zijn. Zal mij een worst wezen of het nu op GNOME of Openbox of weet ik veel wat gebouwd is, het eindproduct is waar het om gaat en Unity als eindproduct is eens iets heel anders dan een standaard Windows, OSX, GNOME of zelfs KDE. Het is een gewaagde zet en ze laten zien dat ze het lef hebben een compleet nieuwe werkomgeving neer te zetten (ik spreek hier alleen over het eindproduct).
"Unity. Dare to be different." (zou zomaar eens de slagzin kunnen worden btw).

Da's wel waar, maar Gnome3 is nog gewaagder! Gnome3 gaat nog een stapje verder. Daarom snap ik Canonical niet (misschien toch wel, het botert niet tussen Gnome en Canonical). In Unity zitten slechts enkele van de ideeen die ik nu in Gnome3 heb kunnen ontdekken.

Draai je nu Gnome 3?
Zo ja hoe bevalt het?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #53 Gepost op: 2011/04/12, 19:37:34 »

Draai je nu Gnome 3?
Zo ja hoe bevalt het?

euhhh.. ik heb een enorme recovery mogen doen na het installeren van de gnome3-packages op ubuntu 11.04!
computer vond dat niet zo leuk... gelukkig heb ik /home op een andere partitie dus binnen 40 minuutjes is alles weer gefixt!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #54 Gepost op: 2011/04/12, 22:29:44 »
Ik had Gnome 3 er op gezet en dat was een tegen valler.
Is Unity ineens zo slecht nog niet.
Alles kwijt plus het vernaggelde heel mijn Unity en classic omgeving. Kon er niet meer in.
Alles was Gnome 3 shell geworden.
Daarnaast wist ik niet alle sneltoetsen. Als je bij Unity op de super knop drukt dan zie je cijfers en kun je kiezen. Bij Gnome 3 moet je eerst in de hoek en dan zie je pas je snelkoppelingen.

Aangezien ik niet wist hoe alles zat en de vorige versies die ik teste toch anders waren dan de laatste versie, dan is het voor iemand die nooit zo iets heeft gezien al helemaal niet te doen.
Unity heeft dan een bagger menu, het is wel een stuk overzichtelijker.
Heb nu op al mijn systemen 11.04 draaien Beta 2.
Alles word ondersteund en compiz draait hier nu zonder problemen.
Youtube heb ik geen problemen meer mee met compiz. Niet alles werk in compiz maar het is een hele verbetering.

Cairo dock er nog op zetten en ik ben klaar. zij balk is nu verborgen. Wil die achtergrond geheel doorzichtig kunnen zetten, dan past ie beter in het mijn opmaak die ik nu heb.
Cairo dock doet een hoop wat ik nu in unity mis.
Mijn andere pc's draaien allemaal classic Gnome en dan wel zo dat ze helemaal aangepast zijn zodat ze weer op mij 10.10 omgeving lijken.

Krijg alleen die irritante HDD en DVD iconen niet van mijn desktop in 11.04.
Is dat er uit gehaald dat dat kan?

Offline Tom

  • Lid
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #55 Gepost op: 2011/04/12, 23:11:40 »
Gaat dat niet met de Configuratie editor ,of zit die er niet meer in ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch gnome classic desktop standaard in Ubuntu 11.04?
« Reactie #56 Gepost op: 2011/04/13, 00:46:08 »
In de Unity omgeving kan ik het niet vinden. Zelfs met de naam in te typen niet.
In de classic look wel maar dan kan ik het niet vinden waar het zit terwijl ik het in 10.10 wel kan vinden.
Het lijkt wel of ze het er uit hebben gehaald of verplaatst waar ik het niet kan vinden.

Edit.

Even wat wijzigen. Het zit wel in unity maar je moet het uit het aanvinken en dan de pc opnieuw opstarten.
Is denk ik een bug
Het is tevens gelukt om het er uit te halen.

Zat verkeerd te kijken.
Apps/Nautilus/Desktop
Ben weer helemaal blij. Wazig dat ik het in 10.10 iedere keer zo vond terwijl dit precies het zelfde is.
Word vergeet achtig.

« Laatst bewerkt op: 2011/04/13, 01:18:10 door emiel1976 »