Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijder oude kernels  (gelezen 1002 keer)

Offline Bas72

  • Lid
Verwijder oude kernels
« Gepost op: 2015/04/25, 20:39:29 »
draai xubuntu 14.04.2, mijn kernel is 3.16.0-34 generic , via deze link Maak Ubuntu veilig schoon wil ik de oude kernels weghalen, maar via Synaptic pakketbeheer
kan ik niet de functie Markeer alle oude geïnstalleerde kernels die u wilt verwijderen, voor "volledig verwijderen" aanvinken, hij is niet aanklikbaar , alleen te gebruiken is te installeren
en verder is alles grijs

Offline Nollie

  • Lid
Re: Verwijder oude kernels
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/25, 21:55:43 »
met Ubuntu Tweak opschonen. Maar dan zijn ze allemaal weg. Ook de één na laatste.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Bas72

  • Lid
Re: Verwijder oude kernels
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/26, 10:30:20 »
oke, dank maar die ene laatste moet je toch laten staan, als er iets fout gaat

Re: Verwijder oude kernels
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/26, 14:41:07 »
draai xubuntu 14.04.2, mijn kernel is 3.16.0-34 generic , via deze link Maak Ubuntu veilig schoon wil ik de oude kernels weghalen, maar via Synaptic pakketbeheer
kan ik niet de functie Markeer alle oude geïnstalleerde kernels die u wilt verwijderen, voor "volledig verwijderen" aanvinken, hij is niet aanklikbaar , alleen te gebruiken is te installeren
en verder is alles grijs
Weet je zeker dat je in Synaptic alleen de geïnstalleerde kernels selecteert?
Zodra er een niet geïnstalleerd pakket tussen zit zal alleen de optie "Markeren voor installatie" bruikbaar zijn.

Als het goed is heb je in een linker colom mogelijkheden om filters in te stellen.
Hier kan je de filter "Geïnstalleerd" instellen. Dan krijg je alleen de geïnstalleerde pakketten te zien.

Offline Bas72

  • Lid
Re: Verwijder oude kernels
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/26, 18:06:36 »
gelukt, bedankt voor de hulp =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijder oude kernels
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/26, 19:45:37 »
Wanneer er maar 3 kernels zijn, dan werkt sudo apt-get autoremove ook (bij mij) er blijven dan maar 2 kernels staan.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.