Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met DVD+RW  (gelezen 720 keer)

Offline Lexaldo

  • Lid
Problemen met DVD+RW
« Gepost op: 2009/02/04, 05:26:52 »
Laatst wilde ik weer eens mijn maandelijkse back-up maken op een DVD+RW.
Die bevat nu 2.5GB, maar er kan niets meer bij; bij eigenschappen staat: 0 b beschikbaar.
Ook kan ik geen items wissen; ook niet met gksudo nautilus. Alleen lezen en rechten kunnen niet worden gewijzigd.

Met K3b lukt het ook niet. Als ik klik op mijn schijfstation (optiarc), dan krijg ik de boodschap:
ongeldig url-adres
media://dev/scd1


Noodgedwongen maak ik nu backups op een usb-stick.
Ik gebruik Ubuntu 8.10.

Offline eXtreem

  • Lid
Re: Problemen met DVD+RW
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/04, 08:21:32 »
Lijkt erop dat de sessie hebt afgesloten. Het enige wat je dan nog kunt doen is alles van de DVD naar je PC kopieeren en dan de hele DVD leeg maken. Als ook dat niet wil dan heeft de DVD mogelijk zijn beste tijd gehad.
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline myniesp

  • Lid
Re: Problemen met DVD+RW
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/04, 10:05:23 »
Ik denk dat er grote problemen zijn .
Bij mezelf en bij andere personen  hoor ik langs alle kanten dat de cd nog werkt maar geen dvd's meer aan te koppelen zijn , ook in windows zijn er geen dvd's te lezen
Het is heel raar , ik ga ff googlen
Groetjes
Oneiric Ocelot ; gmail ; chromium ; ; Skype
Intel quad core cpu q 9400 2.66 ghz;
4 Gig memory ; 2 x HD 320 gig,
Grafische kaart Gigabyte Geforce 9600GT
Wil nog wel eens een schijfje met de mint :-)

Re: Problemen met DVD+RW
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/04, 11:22:10 »
Zou je niet gewoon alle op een externe harde schijf zetten? Die zijn tegenwoordig niet duur meer en bevatten veel voordelen tov DVD's.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: [OPGELOST]Problemen met DVD+RW
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/04, 11:33:40 »
Lijkt erop dat de sessie hebt afgesloten. Het enige wat je dan nog kunt doen is alles van de DVD naar je PC kopieeren en dan de hele DVD leeg maken. Als ook dat niet wil dan heeft de DVD mogelijk zijn beste tijd gehad.
Met veel moeite heb ik de inhoud kunnen evacueren naar mijn harde schijf en vervolgens heb ik de bestanden op een DVD+R gebrand. Dat branden ging uitstekend en die DVD+R is goed leesbaar.

Vreemd genoeg doen al mijn DVD+RW's even vreemd; ook DVD's ik nauwelijks ooit gebruikt heb.
Wellicht een bug.
Zou je niet gewoon alle op een externe harde schijf zetten? Die zijn tegenwoordig niet duur meer en bevatten veel voordelen tov DVD's.
Dat lijkt mij inderdaad de beste optie.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/08, 09:44:08 door Lexaldo »