Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird schermvullend-stand niet terug te zetten wegens verdwenen balk  (gelezen 1092 keer)

Offline vangrails

  • Lid
Wie kan me helpen? Nadat ik Thunderbird schermvullend had ingedrukt is de horizontale balk (waarin links de mogelijkheid voorkomt om weer een gewoon scherm te krijgen) verdwenen! http://forum.ubuntu-nl.org/Smileys/default/cry.gif
Ik zie geen kans om het normale, niet-schervullende scherm terug te krijgen. Is daar een foefje op?
'k Heb allerlei toetscombinaties geprobeerd. Maar niets gevonden. O.a. Cntr. - Alt - een letter.
Graag een advies!

Als je Ubuntu gebruikt: in paneel bovenin zijn de knopjes verborgen (linksbovenin) totdat je er met je muis overheen gaat.

Offline Willemtk

  • Lid
Wie kan me helpen? Nadat ik Thunderbird schermvullend had ingedrukt is de horizontale balk (waarin links de mogelijkheid voorkomt om weer een gewoon scherm te krijgen) verdwenen! http://forum.ubuntu-nl.org/Smileys/default/cry.gif
Ik zie geen kans om het normale, niet-schervullende scherm terug te krijgen. Is daar een foefje op?
'k Heb allerlei toetscombinaties geprobeerd. Maar niets gevonden. O.a. Cntr. - Alt - een letter.
Graag een advies!

Probeer eens met F11

Offline vangrails

  • Lid
Helaas. Hoe ik ook met de muis zoek: niets. F11 doet ook niet. 'k Heb Thunderbird opnieuw geïnstalleerd maar die begint meteen schermvullend en zonder balk met een mogelijkheid om knopjes te vinden.

Offline vanadium

  • Lid
Ik zoek mij blauw hoe ik thunderbird schermvullend kan krijgen in Ubuntu, maar ik vind het niet. Ik weet dus ook niet hoe je het ongedaan zou kunnen maken.
- Gebeurt dit via een addon?
Als het een addon  is, dan kan je thunderbird in safe mode starten via de terminal met het commando "thunderbird -safe-mode". Dan kan je de addon uitschakelen, zodat thunderbird volgende keer weer normaal start.
- Het kan ook te maken hebben met een foute "skin". Ook die komen al addon en kunnen op dezelfde wijze verwijderd worden.
- Je kan herinstalleren zoveel je wil: het probleem zit niet systeembreed, maar wel in je thunderbird configuratiefolder. Door die te hernoemen zou thunderbird met standaardinstellingen terug opstarten, maar dan ben je ook al je mail en instellingen kwijt. Pas de allerlaatste redding, dus.

@femke F11 toch?

Offline vanadium

  • Lid
Ik heb waarschijnlijk een andere versie van Thunderbird. F11 opent voor mij het "Today" (Events and tasks0 paneel. Wat jullie daar links bovenin hebben, vind ik al helemaal niet (maar het is dan ook verborgen). Ik zie geen enkele mogelijkheid om thunderbird schermvullend te maken (omgekeerde probleem van topicstarter). Ik moet daar wellicht eens mijn eigen topic over openen  =D

@vangrails: welke ubuntu versie (DE) gebruik je?

Offline jolo

  • Lid
Nu wordt hier voor Thunderbird F11 genoemd, om het venster daarvan te vergroten of verkleinen. Echter doet die F11 dat, bij browsers zoals Firefox en Opera. De sneltoetsen van Thunderbird staan in deze hyperlink https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/sneltoetsen Daarin staat dat F11 wordt gebruikt, om het venster van vandaag te tonen of verbergen, als je Lightning-agenda-add-on hebt geïnstalleerd.

Wat die Thunderbird werkbalk betreft, had je op Ned Linux deze topic al gecheckt Werkbalken Thunderbird ontbreken. Overigens als je Ubuntu met Unity draait, terwijl het Thunderbird venster gemaximaliseerd is, kun je die kleiner maken via de Unity werkbalk.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline vangrails

  • Lid
Dank allemaal voor jullie reacties.
'k Heb Thunderbird 24.2.0.
F11 doet niets, maarrr .... Alt F11 wel: balk terug, opnieuw drukken: balk weer weg. En daarmee alle mogelijkheden om schermvullend te gaan of te (ont)maximaliseren. Geweldig.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird schermvullend-stand niet terug te zetten wegens verdwenen balk
« Reactie #10 Gepost op: 2014/01/06, 19:18:12 »
Bij sommige laptops is de Fn functie omgekeerd, de Funktie toets bedien je dan met Fn+F11
2cts
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: thunderbird schermvullend-stand niet terug te zetten wegens verdwenen balk
« Reactie #11 Gepost op: 2014/01/08, 12:11:47 »
@femke98 Pfff. Gelukkig maar, begon me al zorgen te maken......