Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid met flash-player en virtualbox  (gelezen 544 keer)

Offline Menno_

  • Lid
Geen geluid met flash-player en virtualbox
« Gepost op: 2007/11/29, 21:40:45 »
Ik heb mijn laptop geupgrade van 7.04  naar 7.10. Op zich werkt alles perfect, behalve dat in bepaalde gevallen het geluid oorverdovend stil blijft :(

Filmpjes bij www.nu.nl draaien met flash en dan blijft het stil. Virtualbox kan ook geluid maken, maar dat blijft ook helemaal stil.

Verder doet geluid het wel prima, want met bijvoorbeeld rhythmbox, totem en het systeem werkt het geluid prima. Lijkt mij dus dat ergens een instelling niet okay is, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. De standaard dingen zoals voorkeuren heb ik al doorgetest, maar tot op heden vruchteloos. Ik hoop dat iemand van jullie me in de goede richting kan helpen.

alvast dank voor jullie reacties, Menno
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline Menno_

  • Lid
Geen geluid met flash-player en virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/02, 14:51:57 »
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en daarop een frisse verse ubuntu 7.10 geinstalleerd. Virtualbox geeft weer geluid en in Firefox krijgen de filmpjes bij nu.nl ook weer geluid uit de luidsprekers. Maw het is opgelost .... maar er zijn weer andere problemen onstaan:

De installatie van oxygen8.2 (een xml-editor) wil helemaal niet goed draaien en het programma lightzone krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de gang. Dat hoort echter niet thuis in dit topic en voordat ik daar weer een topic over open ga ik eerst op de engelse zustersites op zoek naar info hierover :)
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425