Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid met Rosengarden  (gelezen 685 keer)

Offline tyrosfan

  • Lid
Geen geluid met Rosengarden
« Gepost op: 2014/11/14, 14:27:10 »
Hallo, ik probeer rosengarden aan de praat te krijgen, maar zonder succes. Het weigert een midiflle af te spelen. Het programma zeurt over een real time kernel. Ik heb al eens op het net gekeken , maar doen ze of hun neus bloed. Wat kan ik doen?

Offline bertus

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/15, 12:14:38 »
Omrosegarden aan de praat te krijgen moet je eerst" Qsynth"installeren ,zit in de repo's.

Daarná in qsynth via setup en het tabblad "soundfonts" en dan "open" de beschikbare fonts selecteren en dan Ok doen
Dan zou het moeten werken.
Denk er wel om dat als je met Rosegarden aan de slag gaat dat je dan eerst "Qsynth"moet openen en dan pas Rosegarden
Let op: wanneer qsynth actief is, dat dan alle andere spelers geen geluid geven.

Ik hoor wel of het gelukt is.
Succes

Offline tyrosfan

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/15, 18:31:15 »
Bertus, bedankt voor de reactie. Ik heb Qsynth geinstalleerd, maar zonder succes. Heb ik Jackctrl dan nodig? In de patchbay van jack zie ik, onder de MIDI tab geen Qsynth verschijnen. Hier volgt de output van de error message:
18:20:10.370 Qsynth1: Creating MIDI player...
18:20:10.374 Qsynth1: Synthesizer engine started.
18:20:10.374 Qsynth1: fluid_synth_set_gain(1)
18:20:10.375 Qsynth1: fluid_synth_set_reverb(0.2,0,1,0.9)
18:20:10.376 Qsynth1: fluid_synth_set_chorus(3,1,0.3,8,0)
fluidsynth: warning: Failed to pin the sample data to RAM; swapping is possible.
Cannot lock down 82274202 byte memory area (Onvoldoende geheugen beschikbaar)
fluidsynth: Jack sample rate mismatch, adjusting. (synth.sample-rate=44100, jackd=48000)
Cannot use real-time scheduling (RR/5)(1: Bewerking niet toegestaan)
JackClient::AcquireSelfRealTime error

Offline bertus

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/16, 10:05:37 »
Hoi tyrosfan
Je hoeft met jackctl niets te doen, die wordt mede gedownload met qsynth,maar die is verder niet van toepassing.
Nadat je qsynth geïnstalleerd hebt moet je die openen via <toepassingen>geluid en video> en dan de soundfonts  activeren zoals ik in mijn eerste bericht beschrijf, en hem dan niet uitzetten maar geminimaliseerd actief laten meedraaien.
Nog een tip:
Om midis aftespelen kan je ook Musescore gebruiken zit ook in de repo's. Met Musescore kan je niet alleen midi's beluisteren, je kan ook er zelf midi's mee maken.

Mvg.
Bertus

Offline Henkp

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/16, 22:59:21 »
Hoi tyrosfan
Je hoeft met jackctl niets te doen, die wordt mede gedownload met qsynth,maar die is verder niet van toepassing.
Nadat je qsynth geïnstalleerd hebt moet je die openen via <toepassingen>geluid en video> en dan de soundfonts  activeren zoals ik in mijn eerste bericht beschrijf, en hem dan niet uitzetten maar geminimaliseerd actief laten meedraaien.
Nog een tip:
Om midis aftespelen kan je ook Musescore gebruiken zit ook in de repo's. Met Musescore kan je niet alleen midi's beluisteren, je kan ook er zelf midi's mee maken.

Mvg.
Bertus

Vriendelijk bedankt voor de Tip van Musescore.
Ik heb het net geïnstalleerd en gebruik het nu voor midi files van Win7 in te laden en sla ze dan op als .ogg files.  =D

Offline bertus

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/17, 10:13:08 »
Graag gedaan :-* :) ^-^

Offline tyrosfan

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/19, 19:44:45 »
Hi Bertus,
Allemaal boter aan de galg. Er is geen noot uit Rosegarden te krijgen; Heb ondertussen Ubuntu studio geinstalleerd met Low Latency kernel Wanneer ik "Play" druk loopt deaanwijzer wel door de notenbalk en flikkert Het icoontje van Qsynth wel, maar verder niets In Muse speelt alles naar behoren. Om zeker te zijn dat het niet aan de midi file ligt, heb ik ook geprobeerd met een example file van Rosegarden zelf, met hetzelfdz resultaat:nada
Ik ben hard op weg om terug naar windows overte schakelen waar ik een programma als Finale kan draaien.
 Weet er nog iemand een beetje raad?


Offline tyrosfan

  • Lid
Re: Geen geluid met Rosengarden
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/21, 15:49:14 »
Ondertussen heb ik ontdekt dat het probleem niet bij Rosegarden of Qsynth zit maar bij de geluids instellingen. Als ik nl. een telefoon aansluit via de USB poort speelt is wel. In de geluids  instellingen op analoog device klikken doet niks. Ik kan daar enkel kiezen tussen HDMI geluid, analoog output( die niet schijnt te werken) en de usb (voip) telefoon. Kan er nog iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen. Ik gebruik Ubuntu studio, maar daar kan ik nog niet zo goed mee overweg