Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen netwerken zien  (gelezen 2728 keer)

Offline L.P.

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Gepost op: 2008/09/18, 23:01:31 »
Ik heb alles goed geinstaleerd op mijn laptop de netwerk kaart werkt de router zend zijn ssid uit allee hoe kan ik nu zoeken naar draadloze netwerken dit gedeelte blijft grijs wie kan mij helpen
Heb iets gelezen over dat je met sudo wat kan doen alleen daar staat niet het complete commando bij

Offline Petervdw

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/18, 23:11:11 »
Aan Meester
Vroeger noemden ze mij ook meester. Eerst aan boord, daarna op school.  :D
Maar ontopic: klik eens op die schermpjes boven in het paneel.
Vr.groet, peter

Met sudo  -s alleen krijg je "root" bevoegdheid.  (#)    Ubuntu vraagt dan naar je wachtwoord en dan kun je overal bij. Normaal is $, en dan ben je gebruiker. Veiliger.
Ubuntu kent een zeer consequent gebruik van Root.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kan geen netwerken zien
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/19, 11:15:15 »
Citaat van: Meester
Ik heb alles goed geinstaleerd op mijn laptop de netwerk kaart werkt de router zend zijn ssid uit allee hoe kan ik nu zoeken naar draadloze netwerken dit gedeelte blijft grijs wie kan mij helpen
Heb iets gelezen over dat je met sudo wat kan doen alleen daar staat niet het complete commando bij
Klik op het pictogram van Network Manager, rechtsboven in de werkbalk van je bureaublad. Het dubbele terminal-symbooltje.

Offline L.P.

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/20, 13:00:00 »
Heb alles gedaan wat hier boven staat alleen kan geen netwerk vinden hij ziet zelfs mijn router niet handmatig werkt ook niet.
Wie kan mij helpen om dit op te lossen alles werkt prima alleen zie geen netwerken

Kan geen netwerken zien
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/20, 13:04:27 »
Probeer de volgende howto te volgen:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ProblemenMetDraadlozeNetwerkkaartenOplossen

Deze heb ik samen met een ander forumlid gemaakt. Hij is nog niet af, maar ik denk dat ik hem vandaag af ga maken :)

Offline L.P.

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/20, 13:11:17 »
Sorrie dit heb ik allemaal al gehad het werkt dus goed alles maar kan geen verbinding krijgen

Offline L.P.

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/20, 15:39:09 »
Bleek dat ik de firmware niet had geinstaleerd wilde ook niet op de normale manier dus kwam er achter dat in een terminal venster het volgende moest worden ingevoerd: sudo /usr/share/b43-fwcutter/install_bcm43xx_firmware.sh
En het was klaar

Kan geen netwerken zien
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/20, 16:11:48 »
Het probleem is dus opgelost?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/20, 16:40:31 »
@meester ik had idd precies hetzelfde met die broadcom kaart.
zie: http://computertip.googlepages.com/broadcomdraadlozekaart
de oplossing is identiek.

Offline L.P.

  • Lid
Kan geen netwerken zien
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/21, 10:42:12 »
Precies even de goede code invullen en klaar heb me er rot om zitten te zoeken

dreemobiel

  • Gast
Re: Kan geen netwerken zien
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/11, 03:35:41 »
Bleek dat ik de firmware niet had geinstaleerd wilde ook niet op de normale manier dus kwam er achter dat in een terminal venster het volgende moest worden ingevoerd: sudo /usr/share/b43-fwcutter/install_bcm43xx_firmware.sh
En het was klaar

Mijn probleem klinkt exact hetzelfde, maar de voorgestelde oplossing brengt helaas nog geen echt oplossing...

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Kan geen netwerken zien
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/11, 12:20:22 »
dreemobiel, dat komt waarschijnlijk doordat je een ander type draadloze netwerkkaart hebt dan de personen hierboven. Je kan bijvoorbeeld eens googlen naar de combinatie van '<je draadloze netwerkkaart> + ubuntu', er zullen wel meer mensen zijn die ooit dit probleem hebben gehad en (hopelijk) een oplossing hebben gevonden!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

dreemobiel

  • Gast
Re: Kan geen netwerken zien
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/11, 13:26:17 »
ik heb dezelfde netwerkkaart (broadcom). op de 1 of andere manier is het blijkbaar nu wel opgelost (al heb ik het idee dat hij minder netwerken weergeeft dan in windows). ik had gisteren al meerdere malen herstart, maar zonder resultaat. na een nachtje slapen is er meer succes!