Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe forumonderdelen  (gelezen 10729 keer)

schoappied

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Gepost op: 2008/04/12, 16:55:29 »
hoi,

dit bericht heb ik onder games gezet, maar besefte dat het eigenlijk hier hoort:


Games... goede zet om dit onderdeel te stimuleren onder linux/ ubuntu, want op dit terein valt er voor ubuntu nog wel het een en ander te winnen heb ik begrepen.

Persoonlijk zou ik ook graag speciale forum onderdelen zien voor 3 zaken die ik graag gestimuleerd en ontwikkeld zou zien worden in linuxland.

1) multimedia en muziek (evt video)

(Ubuntustudio, multimedia, jack, alsa etc.)
Ben ik al aardig mee bezig op dit te stimuleren middels signature etc. Maar er is eigenlijk geen nederlandstalig forum waar hier voldoende aandacht aan wordt gegeven. Ook op dit forum is het wat verspreidt en mis je duidelijke informatie. Hierdoor blijven mogelijkheden van linux audio software onbenut en zeker ook de talenten van mensen op dit gebied! Volgens mij moet het praktisch ook wel mogelijk zijn... en ik wil wel eens kijken of ik een howtootje kan schrijven...
(ubuntuforums.org heeft bijv multimedia production)

2) grafisch/ gimp/ blender/ (Evt. video)

Heel stimulerend is bijvoorbeeld het topic over Blender in Etalage. Blender blijkt opeens een heel mooi en handig programma en de nodige voorbeelden en howto's maken mensen duidelijk enthousiast om hier mee aan de slag te gaan. Super! Hetzelfde geldt voor programma's als Gimp en dergelijke (alleen jammer dat Quatroking, flash gebruikt ;) ) Ik denk verder dat videobewerking ook in dit rijtje hoort (cinerella, kdenlive etc.)

 3) Wetenschap en office

Veel wetenschappelijke programma's hebben hun oorsprong op linux (denk aan matlab) en linux is echt sterk in dit gebied. Veel mogelijkheden! Op dit forum is echter weinig aandacht en ruimte voor programma's als R-project, Octave en LaTeX. Veelal wordt je verwezen naar een ander forum hiervoor, terwijl dit forum als 'springplank', 'quick infobank' zou kunnen fungeren.
Als je het onderdeel combineert met Office (openoffice, Abiword en gnumeric etc), dan is dit forumonderdeel ook goed te vullen.
(ubuntuforums.org heeft bijv een topic: education and science)..


Netwerk en server: Volgens mij kan dit onderdeel het beste samengevoegd worden met Internet en draadloos. Ik denk dat twee forumonderdelen voor deze onderwerpen iets teveel van het goede is en volgems mij kunnen ze prima samen.

Quatroking

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 19:27:44 »
Al het beeldbewerking kan ook gewoon tot 1 forum; Beeldbewerking.

Het zou trouwens handig kunnen zijn als de PunBB plugin voor subforums werd geinstaleerd. Dan krijg je niet zo'n overvolle frontpage.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 00:03:49 »
Subforums vind ik zelf minder, zodra ik op een forum-onderwerp klik wil ik direct topics zien en niet nog eens doorklikken op subforums.

Er moeten gewoon gevatte titels zijn.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/13, 06:54:44 »
een verise van linuxmusicians in het nederlands, is idd best handig. Wellicht dat de door jou genoemde onderwerpen kunnen worden toegevoegd aan het forum??
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/13, 14:56:15 »
Citaat van: dvdmeer
Subforums vind ik zelf minder, zodra ik op een forum-onderwerp klik wil ik direct topics zien en niet nog eens doorklikken op subforums.

Er moeten gewoon gevatte titels zijn.
+1

schoappied

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/13, 15:14:43 »
Citaat van: dvdmeer
Subforums vind ik zelf minder, zodra ik op een forum-onderwerp klik wil ik direct topics zien en niet nog eens doorklikken op subforums.

Er moeten gewoon gevatte titels zijn.
Ik denk niet dat je het goed begrepen hebt, want ik heb het nergens over subforums gehad...

Quatroking

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/13, 15:15:27 »
Ik wel :)

schoappied

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/13, 15:22:48 »
Citaat van: Quatroking
Ik wel :)
ok;)

Volgens mij moeten de moderatoren (met behulp van de community) eens rustig nadenken over de beste indeling. Ik denk dat er meerdere goede oplossingen kunnen zijn... ik zie binnen die oplossing graag de drie genoemde fora onderdelen...

Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/13, 23:22:45 »
Als ze maar niet alles op de frontpage neerzetten ;)

Vind dat van die subforums wel een goed idee. Alleen moeten die dan wel op de frontpage staan, zodat je er snel naartoe kunt klikken.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

schoappied

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/21, 22:44:44 »
Citaat van: crashit
Als ze maar niet alles op de frontpage neerzetten ;)

Vind dat van die subforums wel een goed idee. Alleen moeten die dan wel op de frontpage staan, zodat je er snel naartoe kunt klikken.
Jip.. hoe dan ook wat mij betreft wordt er op enige manier ruimte gemaakt voor de genoemde onderdelen... Kijken op andere fora wat de mogelijkheden zijn is wellicht een goed idee...

Quatroking

  • Gast
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/21, 23:14:33 »
bij Invision Power Boards heb je altijd het forum, en de subforums die daar in zitten worden met een link in de beschrijving geplaats. Overzichtelijk en snel bereikbaar.

Offline dumble

  • Lid
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/22, 10:17:40 »
Ik ben het er mee eens dat er iets veranderd moet worden, het is niet echt overzichtelijk zo..

Offline HP

  • Lid
Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/22, 10:52:19 »
Citaat van: dumble
Ik ben het er mee eens dat er iets veranderd moet worden, het is niet echt overzichtelijk zo..
Ik vind het wel overzichtelijk. Eenmaal aan gewend is het prima te doen hoor, maar hoe kun je het nog overzichtelijker maken? Hooguit lettertypen en kleur veranderen, of een stukje lay out, maar de onderwerpen verdeling is prima.
En de onderverdeling server en internet vind ik juist een goeie, bij internet stelt men eerder beginnersvragen als 'hoe kom ik draadloos het internet op' en bij server zijn het de experts en zal het al gauw over de server editie van Ubuntu gaan.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Re: Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/15, 22:20:00 »
Sorry voor de bump, maar ik kon het juiste topic wat ook hierover ging neit meer vinden.

Wat ook wel handig zou zijn zou een indeling zoals op http://kubuntuforums.net/forums/index.php zijn :) Dan natuurlijk wel alles algemeen, en niet direct Kubuntu ;)

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/16, 00:20:05 »
Als je wilt zien hoe het niet moet: kijk op www.plc-forum.nl
Veel te veel items, en ook weer uitgesplitst. Je zoekt je ongans.

Vr.groet, peter

Offline siegi

  • Lid
Re: Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/16, 10:57:29 »
Lijkt me idd niet echt aangewezen zoveel subonderdelen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/16, 11:01:18 »
Ik vind het zo ideaal. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Nieuwe forumonderdelen
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/16, 12:05:18 »
Ik vind het wel prima zo,kan ook goed zoeken met de zoekfuntie. ^-^
Kubuntu 20.04