Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?  (gelezen 65082 keer)

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #325 Gepost op: 2012/05/08, 16:41:33 »
@markba: Heb ik dan ergens gezegd dat ik er trots op ben? Ik kan me nauwelijks iets bedenken waarop ik überhaupt trots ben in NL, laat staan zoiets als dit.
En kennelijk hebben NL'ers er geen moeite mee nee.

@MKe: De Boston-mensen, zul je bedoelen. Je moest eens weten hoeveel Amerikanen een Motorola hebben (al dan niet met Android). Dat is bijna net zoveel als de iPhoners die jij zag. Toevallig niet in Boston dan, maar wel in vele andere plaatsen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #326 Gepost op: 2012/05/08, 16:50:06 »
Toch blijf ik proberen om als steunpunt daar op een zaterdag demo's en CD's weg te geven.
CD's weggeven mag geen probleem zijn, maar koppelverkoop mag niet.
Een ander probleem is, dat wanneer de CD als "geleverd door Media-Markt" te boek staat (juridisch), dat zij ook verplicht zijn, om service te verlenen.

Een computer winkel in Bergen op Zoom gebruikte dit argument, om PC's zonder OS te leveren, of tegen meer-prijs met een MS versie, want die geven ondersteuning :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #327 Gepost op: 2012/05/08, 16:53:35 »
"Een ander probleem is, dat wanneer de CD als "geleverd door Media-Markt" te boek staat (juridisch), dat zij ook verplicht zijn, om service te verlenen."

Als Joris ze weggeeft vanuit zijn standje, dan is het niet geleverd door Media Markt maar door Joris. Het is Joris zijn standje, Joris zijn CD's en Media Markt verhuurt (juridisch gezien 'verhuurt') alleen de plek.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #328 Gepost op: 2012/05/08, 17:19:14 »
@markba: Heb ik dan ergens gezegd dat ik er trots op ben? Ik kan me nauwelijks iets bedenken waarop ik überhaupt trots ben in NL, laat staan zoiets als dit.
Zeg ik dan dat *jij* er trots op bent? Er staat toch m.i. wat staat voor 'mijns inziens' = 'volgens mij'. Beetje moeizaam discussiëren op deze manier....

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #329 Gepost op: 2012/05/08, 17:31:10 »
Nou, zo kwam je zin op me over... En discussie over enige garantie in België en Nederland is sowieso zinloos, want ik schreef alleen wat ik zie/zag, niet wat de werkelijke cijfers zijn. Immers, ik sta niet 24 uur per dag in alle Media Markt-filialen, dus ik kan moeilijk zeggen of het werkelijk nog aantrekt of niet meer. Maar voor zover IK dat zie in een paar filialen trekt het dus wel aan, met name door de presentaties die gegeven worden.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #330 Gepost op: 2012/05/08, 18:14:37 »
@markba, hier geld het zelfde maar bij Vistaus is het blijkbaar altijd anders.
Ik zag amper iemand hier in het zuiden.
Kan boven de rivieren anders zijn want daar staan ze zelfs als een stel gekken uren in de rij om daarna een stel gekken toe te juichen die allemaal in dezelfde t-shirts die een winkel in rennen.
In het zuiden zie je dat tafereel 1x per jaar maar dan is men dronken en loopt men in een rij de kroeg in in plaats een computer winkel en noemt men het carnaval. Dan kun je in ieder geval nog zeggen dat je dronken was.

@MKe, Het is wat Vistaus zecht het scheelt per regio.
Heeft te maken met wat populair is in je omgeving. Amerikanen sluiten je letterlijk buiten als je niet voldoet aan het plaatje.
Heb in Amerika gewerkt en gezien hoe het op scholen daaraan toe gaat en hoe het in de verschillende gebieden verschild.
Je volgt de populaire personen op school en als je dat niet doet val je er buiten en dat houd zelfs in dat je gepest word.
Kleding, sieraden, telefoons en zelfs het inkomen van je ouders speelt mee en het houd niet op na je schooltijd.
Daarin tegen zijn ze heel makkelijk te manipuleren.
Om kleding problemen te voorkomen zeiden wij tegen de jongeren dat ze bepaalde dingen moesten dragen en dat het oude kleren moesten zijn. Sieraden en dergelijke waren verboden en dat werkte perfect. Wat je wel weer kreeg dat ze heel fanatiek tegen andere groepen werden maar dat had weer het voordeel dat als ze tegen elkaar moesten strijden, dat ze zich er vol voor inzette. Heb geen 1 keer gehoord dat iemand geen zin had want ze doen ontiegelijk hun best om te winnen.

Pieter2

  • Gast
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #331 Gepost op: 2012/05/08, 18:36:54 »
Een computer winkel in Bergen op Zoom gebruikte dit argument, om PC's zonder OS te leveren, of tegen meer-prijs met een MS versie, want die geven ondersteuning :lol:
Ligt eraan wat voor versie er geïnstalleerd wordt. Bij de retail versie moet MS de support leveren, bij een OEM versie de computer leverancier / bouwer

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #332 Gepost op: 2012/05/08, 20:11:57 »
"hier geld het zelfde maar bij Vistaus is het blijkbaar altijd anders.
Ik zag amper iemand hier in het zuiden."

Daar heb je het dus al. Ik had het over de Media Markt-filialen boven de rivieren, dus natuurlijk kan dat anders zijn (en in dit geval is het dat ook).
Ik ben nog nooit bij Media Markt in het diepe zuiden geweest anders dan 1 keer in de Media Markt in Antwaarp vlakbij Centraal, maar heb toen niet op de Apple-afdeling gelet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #333 Gepost op: 2012/05/08, 20:24:15 »
Het zuiden is beter Vistaus, hier blijf je droog als de dijken breken.
Tevens wonen hier hele lieve en leuke mensen.

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #334 Gepost op: 2012/05/08, 20:26:41 »
Het zuiden is beter Vistaus, hier blijf je droog als de dijken breken.
Tevens wonen hier hele lieve en leuke mensen.

Dat ben ik volledig met je eens :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #335 Gepost op: 2012/05/08, 20:27:08 »
Met uitzondering van ene Emiel?

;)

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #336 Gepost op: 2012/05/08, 20:29:29 »
Met uitzondering van ene Emiel?

;)

Weet ik niet, ik heb emiel nog nooit irl ontmoet :P
Maar ik ken wel veen anderen in Brabant en die zijn allemaal lief :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #337 Gepost op: 2012/05/08, 20:30:04 »
Ik ook hoor ;)

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #338 Gepost op: 2012/05/08, 20:30:35 »
Ik ook hoor ;)

Jij bent de enige lieve Apeldoorner XD
« Laatst bewerkt op: 2012/05/08, 21:20:24 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #339 Gepost op: 2012/05/08, 23:10:18 »
Met uitzondering van ene Emiel?

;)

Zeg nou is Vistaus nu eindelijk een keer aardig en begin jij.
Ik hang je aan je broekriem op aan een kapstok als ik je zie en om aan te tonen dat ik heel lief ben zal ik het met een glimlach doen.  ^-^

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #340 Gepost op: 2012/05/08, 23:12:26 »
Met uitzondering van ene Emiel?

;)

Zeg nou is Vistaus nu eindelijk een keer aardig en begin jij.
Ik hang je aan je broekriem op aan een kapstok als ik je zie en om aan te tonen dat ik heel lief ben zal ik het met een glimlach doen.  ^-^

XD En dan in het centrum van Hellemond plaatsen :rolleyes:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #341 Gepost op: 2012/05/09, 00:51:55 »
Met uitzondering van ene Emiel?

;)

Zeg nou is Vistaus nu eindelijk een keer aardig en begin jij.
Ik hang je aan je broekriem op aan een kapstok als ik je zie en om aan te tonen dat ik heel lief ben zal ik het met een glimlach doen.  ^-^

XD En dan in het centrum van Hellemond plaatsen :rolleyes:

Aapje op stok. =D

Offline MKe

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #342 Gepost op: 2012/05/09, 06:38:30 »

@MKe: De Boston-mensen, zul je bedoelen. Je moest eens weten hoeveel Amerikanen een Motorola hebben (al dan niet met Android). Dat is bijna net zoveel als de iPhoners die jij zag. Toevallig niet in Boston dan, maar wel in vele andere plaatsen.
Ja natuurlijk is het regionaal en zegt het niets over de hele US. Twee kanttekeningen echter: het congres was niet regionaal, dus daar kwamen mensen uit heel de US. Verder ben ik vorig jaar op verschillende plekken in de Usa geweest (California en Wisconsin) en daar was hetzelfde beeld.
Maar ik wil niet zeggen dat ik weet wat er in de hele US gebeurt natuurlijk. Maar opvallend was het wel. En het volgende artikel bevestigd het:
http://www.telegraph.co.uk/technology/apple/9038087/Apple-iPhone-market-share-outpacing-Android.html
« Laatst bewerkt op: 2012/05/09, 07:36:22 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #343 Gepost op: 2012/05/09, 10:08:52 »
@emiel: XD
@MKe: Nuja, ik ken mensen in California (waaronder familie) die helemaal niks van iStuff moeten hebben (of in ieder geval niet op mobiel gebied). Maar over heel Amerika gezien heeft Motorola het tweede grootste aandeel daar na Apple, dus ook veel mensen zonder Apple te bekennen. Sterker nog: zelfs anno 2012 blijft de Motorola Razr V3 een van de meeste verkochte toestellen in de US en dat is nota bene niet eens een smartphone.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/09, 10:11:38 door Vistaus »

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #344 Gepost op: 2012/05/09, 12:33:55 »
Ook de Saturn (een afgeleide van M M ) ziet zo'n toestanden, nog, niet zitten, maar daar zijn ze wél geïnteresseerd mocht de populariteit van Ubuntu in de regio toenemen.

Grappig is dat voor-vorig weekend er een 100 euro korting actie is geweest bij Saturn voor een aantal Apple artikelen. De apparaten waren (in de vestiging bij mij in de buurt) NIET aan te slepen.

en op het congres waar ik was had 9 op de 10 mensen een Macbook air. Blijkbaar hebben de amerikanen geen problemen met het beleid van Apple.

Linus Torvalds wil alleen nog werken op een MacBook Air. Zou hij ook geen problemen hebben met het beleid?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #345 Gepost op: 2012/05/09, 13:24:09 »
en op het congres waar ik was had 9 op de 10 mensen een Macbook air. Blijkbaar hebben de amerikanen geen problemen met het beleid van Apple.

Linus Torvalds wil alleen nog werken op een MacBook Air. Zou hij ook geen problemen hebben met het beleid?
Is dat relevant dan voor al die andere mensen die er klaarblijkelijk (volgens Mediamarkt B) wel een probleem mee hebben?

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #346 Gepost op: 2012/05/09, 16:40:19 »
Linus Torvalds wil alleen nog werken op een MacBook Air. Zou hij ook geen problemen hebben met het beleid?
Is dat relevant dan voor al die andere mensen die er klaarblijkelijk (volgens Mediamarkt B) wel een probleem mee hebben?

Ik denk dat het gebruik van bepaalde hardware door "gurus" wel degelijk van invloed kan zijn op de verkoop van deze hardware.

Dus ja, dit kan relevant zijn, zeker met de onderbouwing die LT hiervoor geeft.

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #347 Gepost op: 2012/05/09, 17:28:56 »
Linus Torvalds wil alleen nog werken op een MacBook Air. Zou hij ook geen problemen hebben met het beleid?
Is dat relevant dan voor al die andere mensen die er klaarblijkelijk (volgens Mediamarkt B) wel een probleem mee hebben?

Ik denk dat het gebruik van bepaalde hardware door "gurus" wel degelijk van invloed kan zijn op de verkoop van deze hardware.

Inderdaad, je weet niet hoe veel mensen een Mac gebruiken omdat ik dat ook doe :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #348 Gepost op: 2012/05/09, 17:51:03 »
Linus Torvalds wil alleen nog werken op een MacBook Air. Zou hij ook geen problemen hebben met het beleid?
Is dat relevant dan voor al die andere mensen die er klaarblijkelijk (volgens Mediamarkt B) wel een probleem mee hebben?

Ik denk dat het gebruik van bepaalde hardware door "gurus" wel degelijk van invloed kan zijn op de verkoop van deze hardware.

Inderdaad, je weet niet hoe veel mensen een Mac gebruiken omdat ik dat ook doe :P

Dat jij het gebruikt verbaast mij, had nooit gedacht dat jij een Apple product zou hebben. ;)

Ik weet iemand die het niet gebruikt maar als hij geld van Apple krijgt neemt hij het wel aan dus echt geloofwaardig is hij niet.
Ene Richard Stallman die beweert alleen voor open te gaan, anderen verbied geld te vragen voor hun software en samen te werken met gesloten software of daar geld van aan te nemen en het ondertussen zelf wel doet.
Zal mij dus niet verbazen als hij thuis toch stiekem een Mac heeft staan.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #349 Gepost op: 2012/05/09, 17:57:04 »
Complottheorieën ftw!!

Nee, maar dat garantiebeleid... Sja.... heb je het eigenlijk wel nodig? De producten van Apple zijn, eerlijk is eerlijk, best degelijk tegenwoordig ;)