Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sun Java moet uit Ubuntu  (gelezen 2998 keer)


Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/18, 20:22:20 »
Nee, want OpenJDK 7 is een heel stuk compatibeler met Java 7, o.a. omdat Java 7 er op gebaseerd is. Dat zorgt dus voor een betere comptabiliteit.

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 20:38:01 »
De titel van dat artikel is misleidend. Java verdwijnt niet, Oracle's JRE verdwijnt. OpenJDK blijft bestaan.

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/18, 20:49:23 »
De titel van dat artikel is misleidend. Java verdwijnt niet, Oracle's JRE verdwijnt. OpenJDK blijft bestaan.

Deja Vu XD

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/18, 21:16:02 »
Kwestie van lang genoeg drammen.  =D

Nou is het wachten op de "officiële vrijgave" van grizzlers script. Ik heb de toezegging, dat als grizzler het vrijgeeft, ze het in elk geval zullen verwerken in de java-wiki: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/sun-java6/+bug/881746/comments/18

Er zijn inmiddels al heel wat Launchpaddraadjes over: grizzler krijgt het er straks maar druk mee, met in elk draadje z'n script te posten.  :)

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/18, 22:52:11 »
Een paar jaar geleden waren er nog redelijk wat problemen met OpenJDK, maar als Oracle het de officiële JRE maakt, betekent wel dat het er op vooruit zal gegaan zijn. Het lijkt mij dat dit niet iets is waar we ons druk over moeten maken: omdat de officiële JRE nu open source is, zijn er geen speciale licenties aan besturingssysteemdistributeurs meer nodig.

Apple is trouwens ook al een tijdje terug gestopt met zijn eigen versie van de JRE, om deze door, toen nog Sun, te laten beheren.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/19, 09:25:20 »
Apple is trouwens ook al een tijdje terug gestopt met zijn eigen versie van de JRE, om deze door, toen nog Sun, te laten beheren.
niet, Apple leverd JRE niet meer met OS X mee, maar de OS X versie is nog altijd van Apple
http://www.java.com/en/download/manual.jsp#apple <- word je enkel doorverwezen naar Software Update.
en hier haal je dan de download als je hem nog niet hebt: http://support.apple.com/kb/DL1360



ik denk echter dat er geen problemen mee zullen komen, er komt gewoon een update die enkel afhankelijk is van OpenJDK.



de titel klopt echter inderdaad niet, Sun java bestaat al een tijdje niet meer, Sun Inc. bestaat niet eens meer.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/19, 10:46:45 »
Nou, ik denk toch dat Apple dat via Oracle laat doen hoor. Tenslotte is SeySayux onze Apple-guru dus ik kan me niet voorstellen dat hij het fout heeft :rolleyes: :evil:

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/19, 18:33:18 »
Ik kan me natuurlijk altijd vergissen, zo sterk ben ik nu ook weer niet op de hoogte van al het Apple-gebeuren, enkel de dingen die mij aangaan (en waar de JDK vandaan komt kan me niet veel schelen zolang ik hem maar heb).
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/19, 20:13:30 »
Allee, ik maakte maar nen grapke ze ;)

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/19, 22:27:31 »
"Java-Voorkeuren 12.9.0 - Copyright (C) 2005 - 2011, Apple Inc. All rights reserved.", voor J2SE 5.0 (leverancier: Apple Inc.) op OS X 10.5.8, is een gelicenseerde versie.
is wel gebouwd om de release van Oracle, maar toch ook vrij heftig aangepast.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/19, 22:54:43 »
Ik zie niet direct wat er dan aangepast is, behalve het coypright.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/19, 23:49:52 »
Voorzover nog niet bekend: grizzler heeft een oplossing gemaakt:
http://www.duinsoft.nl/packages.php

Hoort, zegt het voort....

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/20, 11:20:42 »
"Java-Voorkeuren 12.9.0 - Copyright (C) 2005 - 2011, Apple Inc. All rights reserved.", voor J2SE 5.0 (leverancier: Apple Inc.) op OS X 10.5.8, is een gelicenseerde versie.
is wel gebouwd om de release van Oracle, maar toch ook vrij heftig aangepast.
10.5.8 wordt niet meer ondersteund door Apple AFAIK. Anders had je al lang Java 1.6 gehad.

Ik zie dit op OS X 10.7.2:

Citaat
Java™ 6
Standard Edition
Copyright © 2004-2011
Oracle and/or its affiliates.
All rights reserved.
Use is subject to license terms.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Sun Java moet uit Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/20, 20:58:30 »
Voorzover nog niet bekend: grizzler heeft een oplossing gemaakt:
http://www.duinsoft.nl/packages.php

Hoort, zegt het voort....
Net even uitgeprobeerd in LinuxMint 9, waar ik vandaag eerder de gewraakte versie 6.26-2lucid1 geïnstalleerd kreeg, waardoor er ineens geen java plugin meer in Firefox beschikbaar was...
Werkt goed!
Heb de optie met die pakketbron van grizzler toegepast.

Hier op het LinuxMint forum klaagt er ook al iemand over en er wordt o.a naar jouw Engelstalige Java pagina verwezen.
Linux Mint 19.3 Mate