Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ubuntustudio 7.04 niet meer opstarten,  (gelezen 598 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Kan ubuntustudio 7.04 niet meer opstarten,
« Gepost op: 2007/10/06, 16:47:10 »
Beste alle maal
Dit bericht plaats ik met een oudere ubuntu versie op en andere partiti, sorry heb hier nog geen spellingscontrole op, neem de de fouten dus even niet kwalijk!!!

Al een paar keer vreemde dingen met het opstarten van ubuntu studio 7.04
Hij start helemaal op, ik kan inloggen en dan gaat het mis.
De desctop word wel geladen, maar er zijn allemaal strepen, in het beeld, de muis kan ik bewegen, dan bewegen er wat vlekjes in het strepen patroon.
In   "opstarten lukt niet meer ... " vond ik de tip, om op te starten van een oudere kernel. dat ga ik even proberen.
Een aantal keren heeft de computer lang aan gestaan en hij is ook een aantal keren abrupt afgesloten, met de reset knop, een keer vanwege hevig onweer, daarna zijn de problemen gekomen. Ik heb namelijk nog geen gelegenheid gehad zo'n vijlighieds stekkerdoos te kopen, anders had ik het niet zo gedaan!!

Ik zou dus willen weten wat er aan de hand kan zijn, wand het kan ook toeval zijn.

Met oude kernel opstarten gaat goed!!
Dank je, voor de tip bartek in de topic: "opstarten lukt niet meer ... "

Maar zou wel graag willen weten wat er nou eigenlijk met die kernel aan de hand is, waardoor, het beeld het ineens niet meer doet?
en kan ik met die oudere kernel (de vorige versie) de updates wel veilig binnen halen?

Reekje

Offline Tom4

  • Lid
Kan ubuntustudio 7.04 niet meer opstarten,
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/06, 18:33:22 »
Als je een back-up hebt installeer hem dan msschien even opnieuw , want dit hoort er me alles behalve normaal uit.

Of heb je hem al is opgestard via recovery ?


en die spellingscontrole : is niets hoor , ik kan het vlot lezen :)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Kan ubuntustudio 7.04 niet meer opstarten,
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/06, 20:51:00 »
klopt met, de melding dat ik die het met de oude kernel wel doet heb ik de spelling meteen aangepakt.
Met die oude kernel werkt alles nu prima.
Morgen maak ik een back-up, En zodra ik er aan toe ben zal ik de boel opnieuw installeren, tot dan doe ik het met de oude kerrnel, dat zal ergens komende week zijn.
reekje

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Kan ubuntustudio 7.04 niet meer opstarten,
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/08, 16:57:55 »
Sorry op deze partitie nog geen spellingscontrole, dus neem me de fouten even niet kwalijk

Hij geeft weer het zelfde probleem nu ook met die oude kernel.
Hoe kan ik backuppen van af de andere partitie,?
ik heb er maar een cd station in zitten, anders had ik gevraagd hoe ik moet backuppen vanaf, de live cd?
hij heeft anderhalve dag aan gestaan en vrijwel continu muziek afgespeeld, en ik heb gisteren wat gesurft, van ochtend heb ik hem uitgedaan omdat ik naar mijn werk moest.

reekje