Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i  (gelezen 18160 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Gepost op: 2012/02/23, 23:05:26 »
Yordy en ik hebben weer flink aan het nieuwe forum thema gesleuteld en het nadert nu het eindstadium.

Wil toch nog een nuttige bijdrage leveren aan dit geheel, dan is dit nu je kans. We zoeken namelijk beta testers

Wat moet je doen.

1. Open de site: http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/ in een browser (IE7 testen is ook erg belangrijk, dus beschik je over IE7 graag voor een uitzondering deze gebruiken)
2. Maak een account en log in (het aanmaken kan even duren omdat ivm spam we de registraties handmatig accepteren), je mag ook als gst het forum betreden.
3. Klik wat rond op de website, plaats wat berichten zoals je normaal op dit forum zou doen.

Kom je fouten tegen, plaats deze dan hier op het forum. Vermeld daarbij welke brower + versie je gebruikt, welke url je bezoekt en welke fout je gevonden hebt.

Fouten zullen vooral layout technisch zijn, omdat we niet aan de code van het forum zelf hebben gezeten.

Fouten die je o.a. kunt tegenkomen:
  * Er wordt een kleur gebruikt die niet in het ubuntu kleuren schema bevind (oranje, paars en verschillende tinten grijs)
  * Marges die verkeerd zijn (knoppen of teksten staan de dicht op elkaar of te ver uit elkaar)

Succes allen!


Alvast bedankt,
Het Artwork Team
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/23, 23:37:49 »
Wat een goed werk mensen! :)

Ik zie al meteen 1 fout, of nuja fout... maar bij een poll staan er dus resultaten en dat balkje is dan blauw. Dat lijkt me niet helemaal bij de rest van het thema passen.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/23, 23:37:59 »
Dat is mooi gedaan en bedankt voor de inzet, toch een klein puntje op de volgende pagina http://communityserver.ubuntu-nl.org/ubuntu staat twee keer "ontdek Ubuntu" met de zelfde link.

De site komt mij overzichtelijk over en kan alles snel vinden.

Er staat op deze site   http://communityserver.ubuntu-nl.org/desktop/introductie

 Dé Desktop.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/23, 23:50:09 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/23, 23:38:28 »
Ik mis nog een link naar de forumrichtlijnen, en ook in de registratieovereenkomst zou een vermelding dat men door zich te registreren akkoord gaat met de forumrichtlijnen.

Voor de rest, ik vind het er errug goed uitzien! Knap werk. :)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/23, 23:41:28 »
Klein offtopic-vraagje trouwens, maar er wordt me gevraagd of ik wachtwoord of OpenID wil. Ik heb nu gekozen voor wachtwoord, maar kan ik later ook kiezen voor OpenID als ik dat later een keer zou willen?

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/23, 23:45:03 »
Goed werk!!
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline MKe

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/24, 07:54:05 »
Heb net IE7 geprobeerd. Ziet er over het algemeen goed uit. Een klein dingetje: Er zit een raar wit streepje onder het Ubuntu logo. Ik zie dat niet in Firefox. Zie plaatje hieronder.


Verder zijn de fonts op mijn WinXP laptop niet zo prettig leesbaar. Maar dat kan ook aan mijn computer of monitor liggen.

Verder is het erg overzichtelijk en veel beter dan de oude layout.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/24, 11:26:45 »
Ik heb de ontwikkeling ervan via IRC kunnen volgen, en er is een heleboel werk in gaan zitten. Met succes, want het ziet er in mijn ogen prachtig uit. Pluim! :)

Inderdaad, wat Vistaus zegt: de uitslagbalkjes bij polls zijn nog altijd blauw, bijvoorbeeld hier;: http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=22.0.
Als dat aangepast kan worden, naderen we perfectie. :D

Nogmaals: mooi werk, echt Ubuntu. :)

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/24, 15:58:51 »
Het balkje bij de polls hebben we nu ook oranje gemaakt, we hebben net ook nog de iconen voor een gesloten topic, sticky topic of gesloten en sticky topic verandert naar wat duidelijkere iconen. Ronnie heeft ook nog wat IE7 fixes erin gedaan, dus als je IE7 hebt, kan het geen kwaad om daar ook even naar te kijken :).
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline MKe

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/24, 18:38:33 »
Ziet er prima uit met ie7

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/24, 20:23:46 »
Bij het opvragen van het profiel staan de tijden en data in de Amerikaanse vorm, zoals
december 09, 2011, 06:48:41 pm
in plaats van
9 december 2011, 18:48:41

Ook staat er in het profiel:
Taalpakket: Dutch
Vreemde vertaling, en bovendien niet erg zinvol op een forum bedoeld voor Nederlandssprekenden.

Ook wordt het aantal berichten weergegeven als 0.456 per dag, in plaats van 0,456 per dag.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/24, 20:25:58 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/24, 20:31:08 »
@Gymnasiast, volgens mij kan dat gewoon verandert worden ergens in de settings (waarschijnlijk kan de admin van het forum dat), dat ligt niet aan het thema zelf als het goed is.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/24, 20:45:13 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/24, 20:31:33 »
@Gymnasiast, volgens mij kan dat gewoon verandert worden ergens in de settings (waarschijnlijk de admin van het forum), dat ligt niet aan het thema zelf als het goed is.

Inderdaad.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/24, 20:49:36 »
Dat wist ik niet, maar het moest hoe dan ook toch een keer opgemerkt en opgelost worden, vandaar.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/24, 20:52:32 »
Tijdsaanduiding is volgens de "forumstandaard". Je kan dat dus wel zelf handmatig veranderen, maar beter zou inderdaad zijn als de admin dat even aanpast.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/24, 23:12:38 »
Er zijn vandaag weer veel kleine details aangepast (ze staan nog niet allemaal online).

Op dit moment zijn we nog bezig met de menu dropdown layout. Ook is er een verschil tussen de volgende,vorige knoppen op de board lijst paginas en ben ik nog niet helemaal tevreden over de voorpagina.

@Bobby
Je hebt al te ver doorgeklikt en bent terecht gekomen buiten het forum (e.g. de nieuwe website ter vervanging van www.ubuntu-nl.org). We zullen deze opmerkingen een andere keer meenemen.

@Thomas de Graaff
Goed punt, we moeten nog uitzoeken hoe we dit het best op kunnen lossen, en of dit ook buiten het thema zou kunnen (omdat het niet thema specifiek is)

@MKe
Dat rare steepje wat de bovenkant van de letter F van Forum. IE7 renderde de tekst onder elkaar. Dit is nu opgelost. Verder heb ik een extra lettertype (Arial) toegevoegd, wat er op windows nog een beetje fatsoenlijk uitziet.

@Gymnasiast
Ik heb de datum en nummer notatie even aangepast. Ook meteen maar de goede tijdzone ingesteld.

Bij IE7 is er nog steeds een probleem waar de zoekknop 2 pixels in hoogte afwijkt van het input veld. Dit kon ik zo 123 niet oplossen. Perfectie is voor de goden ;)


Voor iedereen die nog bereid is bij te dragen:
Zoek vooral op de pagina's die waar je niet veel op terecht komt, druk op alle knoppen, plaats een extreem lang bericht en stop er code of quotes, tabellen, grote afbeeldingen etc in en kijk hoe het thema reageert erop.

Doe vooral wat geks :D

Have fun,


Het Artwork Team

« Laatst bewerkt op: 2012/02/24, 23:21:30 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/25, 10:59:13 »
Het nieuwe forum scrollt heel stroperig in Rekonq op Kubuntu 11.10. Met Firefox geen enkel probleem, daar gaat het heel glad.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/25, 11:03:10 »
Het nieuwe forum scrollt heel stroperig in Rekonq op Kubuntu 11.10. Met Firefox geen enkel probleem, daar gaat het heel glad.

Kun je eens proberen te registreren op het forum en dan een ander thema te kiezen. Ik ben benieuwd of het aan het thema of aan de nieuwe versie van SMF ligt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/25, 12:06:20 »
In de weergave van citaten zit veel onduidelijkheid.

In software en configuratie heb ik een aantal willekeurige citaten genomen en vervolgens in een hoofdcitaat gegoten.

Dit geeft een behoorlijk onoverzichtelijk resultaat op, zoals je kan zien in die test.

Ik heb het scenario genomen dat iemand een citaat wenst te maken van een aantal in elkaar gevlochten citaten en dit vervolgens wenst weer te geven. Dit geeft een, relatief, slecht resultaat.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/25, 12:08:53 »
In de weergave van citaten zit veel onduidelijkheid.

In software en configuratie heb ik een aantal willekeurige citaten genomen en vervolgens in een hoofdcitaat gegoten.

Dit geeft een behoorlijk onoverzichtelijk resultaat op, zoals je kan zien in die test.

Ik heb het scenario genomen dat iemand een citaat wenst te maken van een aantal in elkaar gevlochten citaten en dit vervolgens wenst weer te geven. Dit geeft een, relatief, slecht resultaat.

Heb je een link van je test Joris Donder?

edit:
Gevonden: http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=28.0

Het ziet er naar uit dat bij jou het quoten niet goed is gegaan. Er staat namelijk geen geneste quotes in de HTML zelf. Ik heb jou bericht gequote en dit werkt wel zoals ik zou verwachten. Ook lijkt mij de opmaak duidelijk genoeg
« Laatst bewerkt op: 2012/02/25, 12:20:51 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/25, 12:43:30 »
@Ronnie: het ging hem over deze test;

van het voorbeeld (en let op de weegave van het origineel) : http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/nieuwe-versie-libre-office-via-ppa/msg744979/#msg744979

en vervolgens de weergave in de test: http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=28.0
(het tweede gedeelte in die test)

De quote-tags lijken me in orde, het is alleen dat een complexe weergave van citaten niet echt goed zit.

Citaat
Citaat van: TEST op 2011/07/02, 13:04:55
Citaat van: TEST op 2011/07/02, 11:00:32
Tja. Wat ik niet begrijp: waarom wordt er soms zo kregelig gereageerd wanneer iemand een kanttekening plaatst bij het gebruik van PPA's? *Elk* draadje dat over het toevoegen van een PPA gaat, zou m.i. zo'n waarschuwing/kanttekening moeten bevatten.

Zo'n draadje is geen privé-aangelegenheid tussen de deelnemers. Het is publiek domein, en wordt door velen "over de schouders" meegelezen. Het heeft dus veel meer reikwijdte dan de paar mensen die daarin berichten posten.

Verder is het ons goed "democratisch" recht om te posten in een draadje wat we willen (binnen zekere fatsoensgrenzen, maar dat is hier nu niet aan de orde). En van dat recht  

(een beetje ingekort door mij ) het gaat hem dus zuiver over dubbelcitaten (over meer) wat wel eens voorkomt op het forum. In de nieuwe weergave kan je niet meer het onderscheid maken van wie wat geciteerd is; er komen gewoon twee keer (en op dit forum zijn er al scenario's geweest met meerdere) citaat en de naam maar niet de koppeling aan de geciteerde tekst. Of is dat in de nieuwe versie niet meer mogelijk, dat kan ook  natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/25, 12:51:42 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #21 Gepost op: 2012/02/25, 12:52:14 »
@Joris Donder,

Wanneer je citaten als tekst kopieert, gaat de achterliggende citaat informatie verloren. je zult dan weer zelf [quote][/quote] tags omheen moeten zetten.

Zomaar een quote uit een andere topic copy pasten op dit forum lukt ook niet, dat moet met de knop "voeg citaat toe" of handmatig met [quote][/quote]
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #22 Gepost op: 2012/02/25, 12:54:10 »
ah ok sorry, foutje van mij dan . ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #23 Gepost op: 2012/02/25, 13:18:43 »
Zoals gezegd. En dat het lukt, kun je hier zien.
http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=11.msg42#msg42

Al zou een tikje meer contrast in de achtergrondkleuren wel de boel verduidelijken.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #24 Gepost op: 2012/02/25, 22:25:40 »
Zoals gezegd. En dat het lukt, kun je hier zien.
http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=11.msg42#msg42

Al zou een tikje meer contrast in de achtergrondkleuren wel de boel verduidelijken.

Zijn er nog meer mensen waarvoor het contrast te klein is tussen lichtgrijs en wit, en zo ja heb je dat op alle beeldschermen of alleen bij sommige.

Zelf heb ik het namelijk getest op 5 verschillende schermen. Op het goedkoopste scherm had ik hetzelfde probleem, na wat aanpassen van de settings werdt het al beter, maar nog niet perfect. Op alle andere schermen is het contrast wel goed genoeg met default settings.

Ook ben ik benieuwd welke licht grijs voor jullie dan wel genoeg contrast geeft. We gebruiken nu #F7F7F7 en voor het actieve deel van het 2e level menu gebruiken we #EFEFEF.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal