Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i  (gelezen 18167 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #50 Gepost op: 2012/03/03, 05:56:03 »
Het databeest lijkt eindelijk getemd en ook de scriptbestanden worden netjes aangepast  O0
Er zitten nog wel wat foutjes in, maar ik kan nu nog niet zeggen of het aan mijn kant ligt of dat het thema nog wat bijgeschaafd moet worden.





(klik voor groter plaatje)

Nog geen plaatjes van topics, aangezien daar gevoelige data als IP adressen en e-mails in kunnen staan.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #51 Gepost op: 2012/03/03, 10:30:18 »
Ziet er goed uit! :) Vind alleen dat dat plaatje met Hallo Johan van Dijk enzo wel wat kleiner mag. Hier maakt het een mooie indruk, maar op een kleiner scherm moet je er wel erg door scrollen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #52 Gepost op: 2012/03/03, 11:01:18 »
Vind de kleuren prima zo ,licht oranje of iets donkerder pfff wat maakt het uit hoofdzaak alles is duidelijk te lezen en te vinden.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #53 Gepost op: 2012/03/03, 14:46:51 »
Waarom minder op een forum komen omdat de kleuren storen?Ik kom op zoveel websites die me kwa kleur en advertentiegehalte niet aanstaan,maar om dan die om die reden te gaan mijden klinkt me erg kinderachtig in de oren.Zo erg is het nu toch ook niet,ziet er best mooi uit.En als het allemaal wat te wit is kun je de helderheid van het scherm met 1 druk op de knop ook donkerder zetten.Hier heb je echt geen zonnebril bij nodig. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2012/03/03, 14:52:08 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #54 Gepost op: 2012/03/03, 17:24:22 »
Je bent niet de enige die er last van heeft, maar wel een van de weinigen. Er komt met SMF 2 standaard een verscheidenheid aan thema's mee, die je dan met één keuze in je profielinstellingen kunt instellen. Waarom minder komen? Je kunt toch ook zelf een aanpassing doen?

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #55 Gepost op: 2012/03/03, 18:01:19 »
Die thema's zijn standaard geïnstalleerd, het is alleen aan het team om te beslissen of ze de themakeuze laten aan de gebruiker. Dat is ook nog nergens genoemd, maar ik neem aan dat het forumteam geen forumleden kwijt wil raken aan een nieuw thema. Daarbij is er geen direct nadeel verbonden aan die vrije keuze.

Of ik een van de weinig zou zijn ( wie weet er zijn wel leden die het niet durven zeggen, you never know) is niet relevant.

Ik denk dat dit wel relevant is. Het standaardthema wordt niet aangepast als er maar weinig mensen het standaardthema hinderlijk vinden. Die moeite kan je ook zelf doen door een ander thema te kiezen, of door inderdaad minder te bezoeken.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #56 Gepost op: 2012/03/03, 19:48:33 »
Je bent niet de enige die er last van heeft, maar wel een van de weinigen.

Misschien zijn er wel meer leden die deze kleurencombinatie niet geweldig vinden, maar lezen die de topics waarin over het nieuwe thema wordt gesproken, niet. Of ze denken dat er niets te kiezen valt. En misschien hebben ze daarin wel gelijk.
Ik vind de kleuren van het 'nieuwe' forum ook echt niet prettig aan m'n ogen, veel te fel. Ik vond dat al toen ik ze maanden geleden voor het eerst zag, maar ik ging/ga er dus (ook) van uit dat ik daar geen enkele zeggenschap over heb.
Dat ik daar nu in dit topic iets over gepost heb, komt door die opmerking van chris., of leden geen keuzemogelijkheid geboden kon worden om een ander thema te kiezen, anders had ik me stilgehouden. Net als misschien meer leden van wie dat nieuwe thema eigenlijk niet zo nodig hoeft. 8-)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #57 Gepost op: 2012/03/03, 20:02:39 »
Delkubuntu, ik zit hier niet 1 minuut maar langer dan.......zou het even kijken zijn, dan is het wat anders. Maar als ik hier langer zou willen blijven om eventueel te kunnen helpen of alleen maar te lezen, dan zou ik dus mijn beeldscherm moeten veranderen?

En ik ben niet de enige.
ik quote:
Persoonlijk vind ik het ook te fel aan de ogen, leuk dat het thema aansluit bij de Cannonical style en het nieuwe Ubuntu maar ik zal het forum minder gaan bezoeken als dit default is.
Bied iig een ander thema aan als optie, dan blijft het voor iedereen prettig ;)

Plus de ene persoon is de ander niet. Ik kan er niet tegen, is dat zo raar als ik dat hier deel?
Je mag toch laten weten hoe je iets vind en ik heb het al meerdere keren aangegeven.

Misschien een ander thema erbij en het probleem is opgelost. Dat voor diegene die er last van hebben.

Dus omdat jullie beide het hinderlijk vinden gaan jullie dus maar dreigen met minder het forum te bezoeken?Kijk,en dat vind ik nu kinderachtig.Dat het niet ieder z'n smaak is kan ik mee inkomen,maar ze kunnen het niet iedereen naar z'n zin maken.Je komt toch op een forum om anderen te helpen of zelf geholpen te worden,toch niet vanwege de mooie layout en de prettige kleurtjes?
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #58 Gepost op: 2012/03/03, 20:09:03 »
Dreigen, sorry Dellkubuntu maar dat is een verkeerde woordkeuze.

Een dreigement heb ik er nooit van gemaakt alleen maar vastgesteld door ervaringen uit het verleden dat als dit de standaard word zonder keuze het vanzelf zal resulteren in minder bezoeken aan het forum en per bezoek minder tijd omdat het gewoon niet prettig oogt ;)

Ik heb niet meer of minder gezegt en Femke en Mikkel ook niet, leg niemand woorden in de mond die niet gezegt zijn alstublieft.
En het zou inderdaad slim zijn een alternatief te bieden kwa thema, of het forumteam dit doet of niet is aan hun en daar hebben wij niets over te zeggen.
Wij kunnen alleen onze voorkeuren uitspreken en daar kan een forumteam mee werken en hun voordeel mee doen imo.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #59 Gepost op: 2012/03/03, 20:15:03 »
Nou,ik zie het toch wel degelijk als dreigen.M.a.w:als het thema zo blijft als nu dan komen jullie daarom minder,dus jullie willen hiermee toch forceren dat er iets aan veranderd wordt?Lees je eigen citaat nog eens Chris,je spreekt hier in de ik vorm en niet in de algemene vorm.En ik heb niemand woorden in de mond gelegd,ik zeg alleen maar wat ik er van vind. ???
« Laatst bewerkt op: 2012/03/03, 20:35:14 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #60 Gepost op: 2012/03/03, 20:39:41 »
Nee lees het als oorzaak en gevolg,

Ubuntu-nl bevalt me als forum prima, ik kom hier met plezier en lees en leer met plezier mee mede omdat het huidige thema mijn ogen bevalt.
Het nedlinux forum daarintegen, als voorbeeld is aan mijn ogen te hard en ook al heb ik daar een account zul je mij daar zelden zien en weinig posts van mijn hand zien, juist omdat hetniet prettig leest.

Noem het dreigen, waarschuwen of melden, het gaat mij om de gebruikers ervaring en ik meld mijn ervaringen vooruit in plaats van achteraf gaan zeiken ;)
Wat het beheer hiermee doet is helemaal aan het beheer en ik zal nooit iemand hierop aanspreken of verwijten maken.

Het enigste wat ik gedaan heb is mijn ervaringen, gevoelens bij thema's en mijn persoonlijke mening mede gedeeld.
Wat hieraan het probleem is weet ik niet, ik maak er geen probleem van in ieder geval, het zijn anderen die hier een probleem van maken ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #61 Gepost op: 2012/03/03, 22:20:03 »
.chris waarvan  acte.
Over smaak valt (niet) te twisten. Niet te lang wat mij betreft :)  Over te fel wit, pijnlijk aan ogen niet. Dat wordt zo ervaren door een enkeling. En wordt gelezen door het betreffende team en vast serieus genomen. Over vormgevingskwesties zal het team op een moment: "go" of klaar moeten geven nietwaar?
Nog even terug naar de oproep van Ronnie. Stress de nieuwe opzet, werkt alles, zijn er bugs? Graag feedback.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/03, 22:22:29 door leoquant »

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #62 Gepost op: 2012/03/03, 22:42:40 »
Bugs nog niet tegengekomen tot hier toe.

Maar ivm dat wit en pijn aan de ogen:

het valt me op dat in een draadje waar veel geciteerd wordt de citaten met een witte achtergrondkleur worden weergegeven. Dat is op zich niet erg, maar in het voorbeeld van deze draad: http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=28.0 is het heel pijnlijk aan de ogen om dat nog vlot te kunnen lezen. Is dat met opzet gedaan die citaten in WIT weer te geven, en zo ja: is het dan misschien niet beter om een andere zachtere tint te kiezen zodat het felle wit van het geheel wat gebroken wordt?
Dus veel citeren maakt eigenlijk de draad moeilijker te lezen door de felheid van het geheel.

We pogen ook een lange draad op te zetten met héél veel reacties (zonder citaten) http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=34.0 en zien of dat dan beter is voor de ogen.

Volgens mij zou de kleur van de citatenweergave anders moeten gekozen worden (als dat mogelijk is natuurlijk) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #63 Gepost op: 2012/03/03, 22:46:01 »
Citaat
Volgens mij zou de kleur van de citatenweergave anders moeten gekozen worden (als dat mogelijk is natuurlijk) .

Wie weet.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #64 Gepost op: 2012/03/03, 23:19:37 »
Hmm, ik zie zojuist dat de knopjes voor Citeren, wijzigen en verwijderen nog niet zijn geskind.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #65 Gepost op: 2012/03/04, 00:01:56 »
@vistaus, bedoel je de knoppen die in je bericht staan? De zogenaamde quickbuttons?

Zo ja, ik heb ze wel een keer veranderd, maar uit eindelijk werd het er niet beter op. Dus hebben we maar besloten om ze zo te laten, aangezien ze zo duidelijk zijn en ze sluiten best goed aan op het nieuwe thema.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #66 Gepost op: 2012/03/04, 00:49:06 »
Die bedoel ik ja. Ik vind ze persoonlijk niet helemaal aansluiten op het nieuwe thema, maar goed.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #67 Gepost op: 2012/03/04, 09:39:37 »
.chris waarvan  acte.


Bedankt en wat mij betreft laten we het hierbij :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #68 Gepost op: 2012/03/04, 16:11:56 »
Ter inspiratie kunnen we misschien eens kijken naar http://forum.ubuntu.ru
Dat is ook SMF2, met een mooi oranje/grijs/wit thema.
https://launchpad.net/ubuntu-ru-portal

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #69 Gepost op: 2012/03/04, 17:35:49 »
Запустите из командной строки

Geheel mee eens, echt :D

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #70 Gepost op: 2012/03/04, 17:40:34 »
Vind hem inderdaad iets mooier, alhoewel ik die grijze achtergrond bij berichten dan weer niet mooi vind bij de Russen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #71 Gepost op: 2012/03/04, 22:00:26 »
Ik moet zeggen: dat is niet verkeerd!! Veel rustiger aan de ogen!

Zie het verschil:
http://communityserver.ubuntu-nl.org/forum/index.php?topic=10.0
http://forum.ubuntu.ru/index.php?topic=184925.0

Wederom helemaal mee eens, ziet er goed uit wat die ruskies gemaakt hebben.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #72 Gepost op: 2012/03/07, 10:57:06 »
Het kleurenschema van de Russen is prettiger voor de ogen. Dat vind ik persoonlijk wat belangrijker dan dat precies de voorgeschreven kleur oranje wordt gebruikt.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #73 Gepost op: 2012/03/08, 22:25:50 »
Vind ik ook ! Maar ons 'oud' forum legt die rust ook met dat zacht, doorlopend en afwisselend paarse tint.
Op het nieuwe forum is wit té veel benadrukt en pijnlijk aan de ogen.

Daar zou eens over nagedacht moeten worden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #74 Gepost op: 2012/03/09, 10:43:34 »
Klopt. Het oude forum heeft een rustig kleurenschema en dat vind ik persoonlijk zeer prettig. Maar het is niet bijzonder fris of aantrekkelijk. Dat is voor mij geen probleem, maar voor veel anderen waarschijnlijk wel. Die nieuwe layout komt er toch wel, maar nuances zoals de kleur wit of oranje kunnen nog wel aangepast worden.

En net nu ik dit typ, bedenk ik me dat het mogelijk moet zijn (in ieder geval binnen Firefox) om je eigen stylesheet over een pagina heen te leggen. Ik ga dat eens onderzoeken :).
NOBODY expects the Spanish Inquisition!