Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i  (gelezen 18203 keer)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #25 Gepost op: 2012/02/26, 01:30:09 »
Het nieuwe forum scrollt heel stroperig in Rekonq op Kubuntu 11.10. Met Firefox geen enkel probleem, daar gaat het heel glad.

Kun je eens proberen te registreren op het forum en dan een ander thema te kiezen. Ik ben benieuwd of het aan het thema of aan de nieuwe versie van SMF ligt.

Ok, ik heb een account gemaakt. Met "Curve" en "Core" gaat scrollen in Rekonq wel soepel. Het is dus een ongelukkige combi van het Thema en Rekonq (de versie van Kubuntu 11.10) lijkt het. Zoals gezegd Firefox heeft geen probleem met het Ubuntuthema.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #26 Gepost op: 2012/02/26, 07:22:36 »
Ik zie het verschil wel, maar niet goed. Het valt me op dat bij een lage helderheid het beter zichtbaar is. Ikzelf zou liever nog iets duidelijker willen :)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #27 Gepost op: 2012/02/26, 10:19:22 »
Ook in Safari op Mac OSX 10.7.3 werkt alles prima :)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #28 Gepost op: 2012/02/27, 15:47:27 »
De datumweergave is al een stuk verbeterd, zie ik:
9, december, 2011, 20:12:06
. Vergeef me de muggenzifterij, maar
9 december 2011, 20:12:06
is nog wat netter en zal vast niet heel lastig in te stellen zijn, aangezien het overzetten van Amerikaans naar het huidige formaat een stuk ingrijpender is. (Blijkbaar kunnen we het zelf nog aanpassen, maar ik denk dat als de admin het standaard voor het forum veranderd, het er wat verzorgder uitziet.)

Verder heb ik het idee dat het thema nu wat prettiger is voor de ogen dan een week geleden, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Wat betekenen die blokjes onder de naam eigenlijk?

Verder staan er aanduidingen als 'Newbie' onder namen. Op het oude forum staan ze niet. Persoonlijk lijkt me zo'n 'klassensysteem' niet echt wenselijk - we hebben immers de echte rangen als Webteam al plus het aantal berichten dat die persoon heeft gepost - maar misschien denken jullie daar anders over.

Vat al het bovenstaande alsjeblieft niet verkeerd op. Ik kan best leven met deze punten zoals ze zijn (ik heb ze natuurlijk liever aangepast :)), maar als jullie vragen om feedback, zullen jullie het krijgen ook :P.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #29 Gepost op: 2012/02/28, 03:54:58 »
Er zijn nog 2 kleine puntjes die ik me net bedenk:
Als onderdeel van de sponsoring door HCC en BIT moeten we hun logo's op iedere pagina zetten, zoals ze nu ook onderaan elke pagina staan. Op een andere plek mag ook volgens mij.
Ik zal de logo's in groter formaat nog wel even doorsturen aan Ronnie en/of Yordi.

Offline Dakey

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #30 Gepost op: 2012/02/28, 16:56:07 »
Opzich een mooi thema, maar ik vind hem persoonlijk iets te wit (doet pijn aan mijn ogen).
Kan ook aan mezelf liggen (kzit waarschijnlijk weer te lang achter mn scherm  =D)

Het "Citaat" mag qua kleur ook iets afwijken zodat het onderscheid tussen normale post en citaat iets beter zichtbaar is?

Voor de rest werkt ie prima via firefox op een 22" monitor  ;)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #31 Gepost op: 2012/02/28, 17:11:00 »
Persoonlijk vind ik het ook te fel aan de ogen, leuk dat het thema aansluit bij de Cannonical style en het nieuwe Ubuntu maar ik zal het forum minder gaan bezoeken als dit default is.
Bied iig een ander thema aan als optie, dan blijft het voor iedereen prettig ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #32 Gepost op: 2012/02/28, 17:27:32 »
Zou er inderdaad nog gefrobeld kunnen worden met grijstinten? Om het iets rustiger te maken?

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #33 Gepost op: 2012/02/28, 17:49:37 »
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, maar dat kan ook liggen aan mijn beeldscherminstellingen. Ik vind het nog steeds prima uitzien. :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #34 Gepost op: 2012/02/28, 18:27:46 »
Ik moet zeggen dat het me niet stoort, maar stel nou dát er iets aan gedaan wordt, zou het wel fijn zijn :)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #35 Gepost op: 2012/02/28, 18:42:19 »
Zou het niet gewoon liggen aan het switchen tussen dit en het nieuwe forum? Het kan een soort visueel bedrog zijn omdat hier heel lichte tinten gebruikt worden, en dat het wit daar dan ineens feller lijkt.

Google is bijvoorbeeld ook gewoon wit.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #36 Gepost op: 2012/02/28, 19:37:32 »
Persoonlijk vind ik het ook te fel aan de ogen, leuk dat het thema aansluit bij de Cannonical style en het nieuwe Ubuntu maar ik zal het forum minder gaan bezoeken als dit default is.
Bied iig een ander thema aan als optie, dan blijft het voor iedereen prettig ;)

Als dat laatste zou kunnen, dan heel graag. =D  Rood is een hele mooie kleur, maar om er nou het halve forum mee in te kleuren......? :(

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #37 Gepost op: 2012/02/28, 20:11:05 »
Zou het niet gewoon liggen aan het switchen tussen dit en het nieuwe forum? Het kan een soort visueel bedrog zijn omdat hier heel lichte tinten gebruikt worden, en dat het wit daar dan ineens feller lijkt.

Google is bijvoorbeeld ook gewoon wit.

ja, dat denk ik wel. het nieuwe forum is ook rustiger/strakker qua vormgeving. dus voor nieuwe bezoekers vast ook overzichtelijker.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #38 Gepost op: 2012/02/28, 20:14:39 »
Zou het niet gewoon liggen aan het switchen tussen dit en het nieuwe forum? Het kan een soort visueel bedrog zijn omdat hier heel lichte tinten gebruikt worden, en dat het wit daar dan ineens feller lijkt.

Google is bijvoorbeeld ook gewoon wit.

Hangt ervanaf. Op Google kun je ook een eigen achtergrond instellen en ik durf te wedden dat de meest actieve leden hier dat ook hebben gedaan. Ik denk ook dat het kan komen door beeldscherminstellingen. Wit is op een fel beeldscherm erg scherp, maar op een donkerder beeldscherm (ik zet zelf altijd het beeld donkerder) valt het aardig mee.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #39 Gepost op: 2012/02/28, 20:29:38 »
Als je de helderheid van je scherm hoog hebt staan dan kan wit inderdaad erg fel zijn. Maar verder denk ik ook dat het een kwestie van wennen is, het zit voor een deel tussen de oren ;)

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #40 Gepost op: 2012/02/28, 20:43:12 »
Is het de bedoeling dat je wordt teruggestuurd naar de index van het (sub)forum waarin je hebt gereageerd nadat je een reactie hebt geplaatst? Persoonlijk zie ik dan liever het draadje zelf zodat je weet dat je eigen post goed is verzonden.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #41 Gepost op: 2012/02/28, 20:56:51 »
Dat is in je profielinstellingen aan te passen. ;)

Offline Dakey

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #42 Gepost op: 2012/02/29, 13:48:39 »
Zou het niet gewoon liggen aan het switchen tussen dit en het nieuwe forum? Het kan een soort visueel bedrog zijn omdat hier heel lichte tinten gebruikt worden, en dat het wit daar dan ineens feller lijkt.

Google is bijvoorbeeld ook gewoon wit.

Hangt ervanaf. Op Google kun je ook een eigen achtergrond instellen en ik durf te wedden dat de meest actieve leden hier dat ook hebben gedaan. Ik denk ook dat het kan komen door beeldscherminstellingen. Wit is op een fel beeldscherm erg scherp, maar op een donkerder beeldscherm (ik zet zelf altijd het beeld donkerder) valt het aardig mee.

Google is ook wit inderdaad waar opzich niets mis mee is (gebruik anders blackle  =D maar gebruikt minder schreeuwende kleuren.  Tevens verlaat je na enige zoek acties de site weer. Op een forum zit je over het algemeen wat langer en dan moet de gebruiker niet weg gejaagd worden door felle kleuren.

Combi oranje wit kan en is niet verkeerd, maar maar moet minder "schreeuwend" overkomen door andere subtiele kleuren toe te voegen.

Check
dit ten opzichte van dit eens

en
dit tenopziche van dit

Het tweede voorbeeld vind ik persoonlijk veel rustiger omdat de felheid van het wit weggehaald wordt door in dit geval zwart toe te voegen.
Ook in de posts zelf wordt er per reactie een andere kleur gebruikt (net als in het huidige ubuntuNL forum..) wat ook overzichtelijker is:

check dit met dit
« Laatst bewerkt op: 2012/02/29, 13:55:03 door Dakey »

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #43 Gepost op: 2012/02/29, 13:50:39 »
Google is niet alleen zoeken hè.

Offline Dakey

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #44 Gepost op: 2012/02/29, 14:06:20 »
Google is niet alleen zoeken hè.

Klopt, maar zoals je zelf ook aangeeft kun je bij google een hoop dingen naar eigen hand zetten. Als je een forum community heb met veel users en  maar 1 thema aanbied is het een uitdaging dat je een zo goed mogelijk thema maakt waarbij zoveel mogelijk mensen zich prettig bij voelen en niet mag uitgaan of het beeldscherm bij de 1 wat lichter is dan bij de andere.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/29, 14:08:10 door Dakey »

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #45 Gepost op: 2012/02/29, 17:46:56 »
Dat is in je profielinstellingen aan te passen. ;)

Waar zit die instelling dan? Waarschijnlijk kijk ik er overheen maar kon het gister echt niet vinden  :D

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #46 Gepost op: 2012/02/29, 19:05:28 »
Trouwens, zie ik nu verschil in kleur bij onze zuiderburen?
http://www.ubuntu-be.org/ of het nieuwe forum, daar zit toch verschil in kleur zou je zeggen. He forum lijkt daardoor toch wat roder!

Normaal zijn de kleuren vastgelegd door Canonical. Bij Ubuntu-be hebben ze denk ik hetzelfde oranje, maar met een gradient.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #47 Gepost op: 2012/02/29, 21:27:30 »
Rood? Moet toch oranje voorstellen.

http://www.ubuntu-be.org/ of het nieuwe forum, daar zit toch verschil in kleur zou je zeggen. He forum lijkt daardoor toch wat roder!

Misschien ligt het aan mijn monitor, maar ik vind het toch echt rood. Die kleur op ubuntu-be.org, dát is oranje. Op mijn monitor, dan toch.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #48 Gepost op: 2012/03/01, 10:46:28 »
Nee, er klopt iets niet aan de site van de Belgen.
Ons kleurenpalet komt overeen met de officiële vereisten op http://design.ubuntu.com/assets/colour-palette
Die van de Belgen wijkt daarvan af.

Re: Het nieuwe forum thema - de puntjes op de i
« Reactie #49 Gepost op: 2012/03/01, 10:49:13 »
Die van Ubuntu-BE is wel degelijk oranje maar, zoals Johan al zegt, niet de oranje uit de officiële vereisten.