Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vsftpd  (gelezen 1536 keer)

vsftpd
« Gepost op: 2009/09/14, 18:24:19 »
beste ubuntu gebruikers

graag had ik in mijn thuis netwerk een ftp server opgezet zodat ik van overal in het huis hier aan mijn bestanden aankan.

ik heb gelezen op het forum dat ik dit zou moeten doen met vsftpd
deze heb ik dan ook geinstalleerd
maar nu heb ik 2 vraagjes:

nl: kan ik vanuit de browser bestanden downloaden? dan zul je mij moeten helpen want hij geeft elke keer 550 cant change directory foutmelding aan

en 2: kan ik instellen dat ik als anonieme gebruiker in de usb externe harde schijf kan downloaden?
want daar staat dus alles wat ik nodig heb, en de schij van mijn pc is niet groot genoeg om alles over te zetten naar de map /home/ftp/

iedereen die mij kan helpen hartelijk bedankt!
bedankt voor jullie tijd!
« Laatst bewerkt op: 2009/09/15, 19:24:51 door Desert_Eagle1988 »
Mvg Desert_Eagle

Offline ruujan

  • Lid
Re: vsftpd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/15, 22:23:09 »
1. Vanaf een Windows machine? Daar heb ik die melding ook een keer op gezien. Het schijnt bij sommige systemen te gebeuren en het enige wat ik erover kon vinden was dat IE niet zo goed was voor dat werk en dat je maar een echte FTP-client moest gebruiken of de gewone verkenner van Windows. Beide werkten goed dus ik heb er verder nooit meer naar gekeken. Het probleem is echter een Internet Explorer probleem, dus weinig kans dat je hier de oplossing vindt.

2. Anonymous Access, ach ja. Ken je die reclamespotjes van tegenwoordig over veilig internetten?

Re: vsftpd
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/15, 23:26:48 »
Als je een FTP server wilt opzetten zul je op alle camputers een FTP client moeten gebruiken.
Dus niet via een browser werken.

Mocht je vanuit een windows pc de server niet kunnen vinden op je netwerk moet je het IP adres van de FTP server in de HOSTS file zetten van windows
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: vsftpd
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/16, 21:11:08 »
Als je een FTP server wilt opzetten zul je op alle camputers een FTP client moeten gebruiken.
Dus niet via een browser werken.

Mocht je vanuit een windows pc de server niet kunnen vinden op je netwerk moet je het IP adres van de FTP server in de HOSTS file zetten van windows


Ik heb ook een FTP server voor beperkt gebruik maar de mensen die bij mij  inloggen via een browser hoor ik nooit dat ze problemen hebben.





OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: vsftpd
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/17, 00:39:45 »
Mocht je vanuit een windows pc de server niet kunnen vinden op je netwerk moet je het IP adres van de FTP server in de HOSTS file zetten van windows
Je kan ook het ip adres opnemen in de adresregel van de browser (of ftp programma). Wat je wil.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: vsftpd
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/17, 10:19:17 »
Dat lijkt me zowiezo een onmisbare must, omdat de browser dan niet echt weet waar de ftp server zich bevind.. ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D