Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google online account  (gelezen 1234 keer)

Offline wim1948

  • Lid
google online account
« Gepost op: 2019/09/10, 22:49:46 »
Sinds ik een nieuwe installatie heb van UB 18.04  valt mijn online account regelmatig uit en lukt het niet om in te loggen.
 Gmail werkt gewoon wel. Acouunt verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet.

Wat kan dat zijn?

Wim

Re: google online account
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/11, 16:55:05 »
Ik vermoed een verbindingsprobleem met je provider.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Joshua Orbit

  • Gast
Re: google online account
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/22, 22:10:36 »
Sinds ik een nieuwe installatie heb van UB 18.04  valt mijn online account regelmatig uit en lukt het niet om in te loggen.
 Gmail werkt gewoon wel. Acouunt verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet.

Wat kan dat zijn?

Wim

De online account van Google werkt soms wel , maar meestal niet (bug ) /

Workaround: installeer Google Chrome en voeg je account daar aan toe. Middels apps kan je naar je wolk en Drive ...
Voorlopig hetzelfde kwaaltje met Google en Ubuntu .... ik denk dat opstarten en afsluiten daar veel mee te maken heeft op dit moment. Wacht even de updates gewoon af: het is al gemeld op Launchpad.
Wat ik soms ook doe is Bestanden openen (die grijze container bovenaan in de werkbalk ) en specifiek op de account klikken en dan is hij ineens wél toegevoegd ..... lol )

Installeer naast Chrome ook ineens Gnome GMail (met de Gmail enveloppe als icoon) app uit het Softwarecentrum: geef je account ineens mee en dan is Gmail simpel geïntegreerd in Gnome (bv een website met een contact email link = een kleine app opent om een mail , Gmail , te sturen )
Kleine tip on the side .

Maar het klopt wat je zegt: meestal werkt de Online account NIET in Ubuntu; Google Chrome installeren lost dat probleem helemaal op.

Een andere, gemeenschappelijke, bug is ook na opstarten je wifi, netwerk,  te verbreken (vliegtuigstand) en vervolgens gewoon terug inschakelen ... is soms ook de oplossing . Een gemeenschappelijke fout .... who knows ? Maar gewoon even op de tanden bijten en blijven updaten .

De easy way is toch je Google Online Account te verwijderen, Chrome te installeren en via de browser / Ubuntu te werken : zo stel ik meestal alle workstations in op bedrijven met Google en Ubuntu op dit moment als admin.
« Laatst bewerkt op: 2019/09/22, 22:28:03 door Joshua Orbit »

Offline rico70

  • Lid
Re: google online account
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/23, 17:19:50 »
Of gewoon geen google meuk gebruiken, er zijn veel betere opties

Joshua Orbit

  • Gast
Re: google online account
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/23, 18:58:53 »
Of gewoon geen google meuk gebruiken, er zijn veel betere opties

Klopt, maar soms telt de kostprijs van de dingen ook. Google heeft hele goede programmatuur bv . Meuk wordt het als er toepassingen aangeboden worden via Ubuntu die niet met Google goed werken bv.

Maar als je Android Google ook meuk gaat vinden ..... tja ....

Wordt toch al in heel veel bedrijven toegepast samen met Ubuntu stations .

Re: google online account
« Reactie #5 Gepost op: 2019/09/23, 20:18:13 »
Is de boel bij google nog wel vrijgegeven? Of uberhaupt vrijgegeven?

Dat moet je normaal vrij geven in je google account in je browser. Standaard kan alleen google software en later door jou toegevoerde software verbinding maken.

Probleem komt vaker voor. Soms herkent google nieuwere versies van je software ineens niet meer. En soms gooit google die instellingen ineens weer op standaard, dus geblokkeerd. En die waarschuwende email krijg ik nu nog steeds zomaar ineens, bijvoorbeeld als er op een onbekende (school)computer of telefoon ingelogd wordt. En best vaak want ook omdat ik backup ben van wat accounts van gezinsleden. In jouw geval mogelijk door het opnieuw instellen van je accounts.
Waarom? Beats me, het komt zo nu en dan ineens weer voor dat het ineens weer geblokkeerd is. Weer terug instellen en klaar.

Waarschijnlijk als je (ingelogd op je google account) even wat door klikt op de juiste links op deze pagina kom je bij die instellingen.
https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl

Gekopiëert uit https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=106400.msg1032875#msg1032875
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore