Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP!! Problemen met de live cd  (gelezen 1673 keer)

Gast

  • Gast
HELP!! Problemen met de live cd
« Gepost op: 2005/11/04, 01:37:28 »
Hallo,

Na al mijn irritaties aan windows (xp) vond ik het maar eens tijd worden om linux te proberen. Maar voordat ik me weer me systeem sloop wou ik eerst de live cd proberen. In het begin gaat alles goed vervolgens komt er een zwart scherm met een lijst waar allemaal bestanden of apllicaties worden geladen. Hier zitten heel veel foutmeldingen bij zoals:
initializing modules...
etc/rcS.d/S18updown-clean: line 12: /etc/default/ifupdown: input/output error

system clock
etc/rcS.d/S26lvm: line 18: /etc/default/lvm-common: input/output error

disc paramaters...
etc/init.d/mountvirtfs: line 27 : /etc/default/devpts: input/output error

en zo nog een aantal ook kreeg ik een foutmelding over inappropriate ioctl met daarachter in rode letters [fail]

daarna volgde nog een paar zinnen en op het einde iets met ice socket directory [ok] en dan stopt de boel ermee, niks reageert meer en de drive doet ook niks meer.

Ik zou jullie niet onnodig lastig vallen daarom heb ik eerst met google geprobeerd maar daar kon ik nergens echt hetzelfde probleem tegenkomen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wil het echt graag proberen en baal dat het niet werkt :(

specs
Ubuntu 5.10 live i386.iso
Pentium III 533 MHZ (moet nog aan gewerkt worden :p)
Nvidia TNT 2 Model 64
30GB + 40 GB
Windows XP Professional

alvast bedankt !!

Snorrie

  • Gast
HELP!! Problemen met de live cd
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/04, 08:29:00 »
70Gb aan HD.... Ik zou zeggen brand een Install-CD, maak een partitie aan van 10Gb en probeer te installeren! Je kunt namelijk gewoon Windows en Ubuntu naast elkaar draaien. Je krijgt dan bij opstarten het zgn. Grub die je de keuze geeft welk systeem je wil laten starten. Als het dan niet lukt kun je alsnog proberen het probleem op te lossen door het hier te posten. Het belangrijkste is dat je dan wel precies opschrijft wat er mis gaat en wat je scherm voor een foutmelding weergeeft.

succes,
Snorrie

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
HELP!! Problemen met de live cd
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/04, 08:55:55 »
Ik denk dat de fouten beschreven in de eerste post misschien te wijten zijn aan een stukke CD ...

jpjacobs

  • Gast
HELP!! Problemen met de live cd
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/04, 11:01:23 »
ofwel ligt het aan een buggie cdrom speler/bios. heb het ook een keer voor gehad met knoppix, de truuk was toen om nodma mee te geven als boot optie.
Ik weet niet of er iets gelijk aardig is bij ubuntu, mss eens kijken bij de F1-F12 dingen bij opstarten?

HELP!! Problemen met de live cd
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/04, 13:15:05 »
DMA fouten of buggy cd spelers zijn hier inderdaad de grootste boosdoeners.

Gast

  • Gast
HELP!! Problemen met de live cd
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/04, 21:35:05 »
Een buggie cdspeler is waarschijnlijk wel het probleem ja. Hij gaat al flink wat jaartjes mee en doet het niet altijd meer op z'n best. Anyway bedankt voor jullie reacties en ik zal dan wel proberen Ubuntu op een partitie te plaatsen in de hoop dat dat wel lukt.