Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot (raid0 arr op ICH7R controller) Hoe raid driver installeren?  (gelezen 1795 keer)

Zip_McOccup

  • Gast
Hallo,
 
Allereerst moet ik kwijt dat ik een absolute n00b ben op het gebied van linux. Ik heb een live-cd van Ubuntu 7.04 (64-bit).

Op een PC met raid0 array (Met intel ICH7R controller) wil ik graag Ubuntu naast windows draaien.
Ik heb tijdens de installatie van windows al rekening gehouden dat ik Linux ernaast wilde draaien. En daarom een aparte partitie aangemaakt op mijn raid0 array.
Als ik nu met de live-cd Ubuntu wil installeren, herkent ubuntu mijn raid array niet; de installer zit de 2 losse, fysieke schijven. Nu heb ik begrepen dat, omdat ik dual boot wil, de ICH7R-driver moet gebruiken. Dit heb ik gevonden via de Intel site:
http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/cs-020663.htm
Nu heb ik de ISWraid patch gedownload. En ik heb geeeeeeen idee wat te doen. (althans, mijn idee is: patch de kernel mer die raid-module, klopt dit?)

Maar ik heb geen idee hoe ik de patch die ik gedownload heb, kan compileren tot een module.

Ik heb geprobeerd de stickies een beetje te doorlopen, maar aangezien ik er toch niet bijster veel van snap, probeer ik maar op deze manier hulp te krijgen.

Bij voorbaat dank!

Zip_McOccup

  • Gast
Dual boot (raid0 arr op ICH7R controller) Hoe raid driver installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/24, 12:00:13 »
Niemand? Staat de vraag in het juiste sub-forum?

Alvast bedankt!

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Dual boot (raid0 arr op ICH7R controller) Hoe raid driver installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/24, 12:02:57 »
Als ik me niet vergis kan alleen de alternate  cd overweg met raid: http://nl.releases.ubuntu.com/7.04/ .

Zip_McOccup

  • Gast
Dual boot (raid0 arr op ICH7R controller) Hoe raid driver installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/25, 09:38:19 »
Bedankt voor de tip.

Ik heb de Alternate CD geprobeerd, maar ik loop tegen hetzelfde probleem; de installer ziet twee losse schijven, maar geen array.
Nu had ik wel begrepen dat je een array kunt maken, maar dat is in mijn geval niet helemaal de bedoeling, omdat ik dual boot wil blijven draaien...

wr19026

  • Gast
Dual boot (raid0 arr op ICH7R controller) Hoe raid driver installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/26, 18:40:51 »
Citaat van: Zip_McOccup
Bedankt voor de tip.

Ik heb de Alternate CD geprobeerd, maar ik loop tegen hetzelfde probleem; de installer ziet twee losse schijven, maar geen array.
Nu had ik wel begrepen dat je een array kunt maken, maar dat is in mijn geval niet helemaal de bedoeling, omdat ik dual boot wil blijven draaien...
Je moet voor RAID eerst een array aanmaken, anders werkt het niet. Maar of je dan nog met dualboot aan de gang kan betwijfel ik.