Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet verbinding  (gelezen 1080 keer)

Offline surftux

  • Lid
Geen internet verbinding
« Gepost op: 2010/07/29, 12:54:32 »
Hallo, er werd mij aangeraden Ubuntu te installeren ik heb de laatste versie gedownload en geïnstalleerd het zou allemaal out the box werken niet waar dus. Ik heb geen werkende internet verbinding, ik gebruik een Sitecom 300 N Wireless Card ik heb de gegevens opgevraagd en deze zijn 01:06.0 Network controller: RaLink RT2800 802.11n PCI.

Omdat er geen verbinding was heb ik zelf de ssid moeten opgeven, wpa-psk sleutel en een scan gedaan hij vindt mijn ADSL modem als Thomson 1856BC helemaal correct vervolgens gaat er in de taakbalk iets gebeuren er wordt gepoogd een ip te verkrijgen maar helaas er gebeurd helemaal niets alleen een soort animatie die maar blijft zoeken en verkrijgen.

Bij andere Linux distro ś geen problemen verbinding werkt zelfs vanaf een livecd  maar hier is kennelijk een andere ingreep nodig wie weet de oplossing want het is vreemd dat er geen verbinding mogelijk is.

Re: Geen internet verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/29, 14:09:43 »
Citaat
Hallo, er werd mij aangeraden Ubuntu te installeren ik heb de laatste versie gedownload en geïnstalleerd het zou allemaal out the box werken niet waar dus. Ik heb geen werkende internet verbinding, ik gebruik een Sitecom 300 N Wireless
Card ik heb de gegevens opgevraagd en deze zijn 01:06.0 Network controller: RaLink RT2800 802.11n PCI.
Degene die dat heeft belooft, weet niet waarover hij praat. Tevens is dat de ingebouwde LAN-poort, niet je draadloze netwerkkaart in dat regeltje.

ADSL-modem? Daarnet had je het nog over WiFi, en nu over een ADSL-modem? Bedoel je niet gewoon je draadloze topegangspunt?



Offline surftux

  • Lid
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/29, 15:42:34 »
Hallo, Natuurlijk is mijn ADSL Modem het toegangspunt ik gebruik een KPN Experiabox mijn Sitecom wordt onder Mandriva aangeduid als een RT2800 bij Opensuse wordt hij aangeduid als een Ralink 2860STA dus die regel klopt want mijn onboard ethernet is disabled.

 Ik gebruik WIFI kan ook bekabeld maar dan moet ik meer dan 18 m kabel gaan gebruiken en een hoop boren doe ik niet. Feit is het werkt niet en waarom niet wordt de firmware niet geladen is die er helemaal niet graag een antwoord. ???