Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LTS 8.04  (gelezen 3475 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
LTS 8.04
« Gepost op: 2008/11/22, 11:28:21 »
Hoe moet ik dat nu zien.
Geeft ubuntu 3 jaar support op alle versies of alleen de versie 8.04.
8.10 en 9.04 niet?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline jan11000

  • Lid
Re: LTS 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/22, 11:59:37 »
8.04 krijg je 3 jaar update's.
Andere versie's 18 maanden update's.
Dus indien je niet zo vaak wilt updaten dan pak 8.04.
Indien je zeer nieuwe hardware hebt, dan kan het zijn dat je de laatste versie nodig hebt.

Offline siegi

  • Lid
Re: LTS 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/22, 12:08:22 »
Om pressies te zijn.
Normale versies 18 maanden. Dus 1,5 jaar.
LTS versies 3 jaar op voor desktop en 5 jaar voor servers.
Ik verplaats dit topic even naar installatie.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/22, 12:12:13 »
Om pressies te zijn.
Normale versies 18 maanden. Dus 1,5 jaar.
LTS versies 3 jaar op voor desktop en 5 jaar voor servers.
Ik verplaats dit topic even naar installatie.

Ik heb nu 8.04 geupdate naar 8.10 omdat er verbeteringen zijn aangebracht mbt tot wifi heb ik gelezen. Deze verbeteringen loop je dus mis als je bij 8.04 blijft. Of zie ik dat verkeerd
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: LTS 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/22, 12:47:34 »
Neuh dat zie je deels goed.

Echter zodra je een beetje doorgewinterd bent kun je gewoon bij de LTS versie blijven en vervolgens de nieuwste dingen zoals drivers en of wifi ondersteuning in de LTS versie toevoegen.

Heb je echt de nieuwste hardware en je bent nog niet ervaren, dan zul je de laatste versie moeten gebruiken.

Met nadeel dat die minder stabiel is dan de LTS versie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/22, 13:36:20 »
Neuh dat zie je deels goed.

Echter zodra je een beetje doorgewinterd bent kun je gewoon bij de LTS versie blijven en vervolgens de nieuwste dingen zoals drivers en of wifi ondersteuning in de LTS versie toevoegen.

Heb je echt de nieuwste hardware en je bent nog niet ervaren, dan zul je de laatste versie moeten gebruiken.

Met nadeel dat die minder stabiel is dan de LTS versie.



Dus als ik je goed begrijp komen de verbeteringen die in 8.10 zijn aangebracht als update's in 8.04..........
Want stel dat je wifi verbinding niet zo goed is en je wilt daar iets aan doen dan kun je ook wachten op de update in 8.04 die hetzelfde is als 8.10 standaard is. Het is dan alleen de vraag waarnaar je moet zoeken....
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline mono

  • Lid
Re: LTS 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/22, 13:51:21 »
Dus als ik je goed begrijp komen de verbeteringen die in 8.10 zijn aangebracht als update's in 8.04..........
nee.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/22, 14:06:33 »
Dus als ik je goed begrijp komen de verbeteringen die in 8.10 zijn aangebracht als update's in 8.04..........
nee.

Kun je mij dan uitleggen wat gandyman bedoeld? Alleen nee is een beetje karig toch?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: LTS 8.04
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/22, 14:11:30 »
Das idd nogal bondig ;)
Geef eens een lijstje van je belangrijkste hardware
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/22, 14:14:40 »
Das idd nogal bondig ;)
Geef eens een lijstje van je belangrijkste hardware

Intel petium 4
 2.4Ghz
1gb geheugen
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: LTS 8.04
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/22, 14:21:41 »
intel pentium ', dus geen dual core - geen probleem met 8.04. Welke grafische kaart en mobo
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/22, 14:42:02 »
intel pentium ', dus geen dual core - geen probleem met 8.04. Welke grafische kaart en mobo


Ik heb 8.04 al gedraait op de pc geen probleem.

Heb ATI kaart 128 mb
Mobo is een MSI
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: LTS 8.04
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/22, 14:57:14 »
Dan zou ik rustig bij Hardy blijven. Belangrijke updates krijg je automatisch binnen via je update manager. En 8.10 is een beetje experimenteel. De oktober versies gewoonlijk. Ik heb 8.10 draaien op een oudere machine, maar hardy is stabieler. Nog nooit probleem mee gehad. En upgraden is zowiezo af te raden. Als je toch een nieuwere versie wil : clean install ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/22, 15:02:14 »
Dan zou ik rustig bij Hardy blijven. Belangrijke updates krijg je automatisch binnen via je update manager. En 8.10 is een beetje experimenteel. De oktober versies gewoonlijk. Ik heb 8.10 draaien op een oudere machine, maar hardy is stabieler. Nog nooit probleem mee gehad. En upgraden is zowiezo af te raden. Als je toch een nieuwere versie wil : clean install ;)

Niet alleen ik doch meerderen zitten te klieren met de grafische kaarten meestal de wat oudere en wifi usbsticks en intel 3945AGB enz
Als de 8.10 daarnu een betere oplossing voor heeft dan ga ik mee ......weet jij daar iets van?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: LTS 8.04
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/22, 16:29:26 »
Ondersteuning van oudere grafische kaarten ( en dan bedoel je wss de 3d versnelling)  is een verantwoordelijkheid van nvidia restricted drivers en heeft niet zozeer met ubuntu te maken. Als er voor je oudere grafische kaart niet direct een aangepaste versie van nvidia voorhanden is val je terug op de algemene driver van ubuntu en die ondersteunt dan geen 3d versnelling. Met Hardy had ik geen probleem maar met 8.10 Intrepid daarentegen wel op een oudere machine (zie handtekening)
Kort nadien werd dat opgelost via updates en was er wel een speciale driver van nvidia geschikt. Dus volgens mijn ervaring heb je meer kans op problemen met Intrepid dan met Hardy. Het probleem kan tweeërlei zijn, ofwel is de hardware te jong, ofwel te oud. Simpel toch. Proberen kan nooit kwaad ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/22, 19:17:55 »
Ondersteuning van oudere grafische kaarten ( en dan bedoel je wss de 3d versnelling)  is een verantwoordelijkheid van nvidia restricted drivers en heeft niet zozeer met ubuntu te maken. Als er voor je oudere grafische kaart niet direct een aangepaste versie van nvidia voorhanden is val je terug op de algemene driver van ubuntu en die ondersteunt dan geen 3d versnelling. Met Hardy had ik geen probleem maar met 8.10 Intrepid daarentegen wel op een oudere machine (zie handtekening)
Kort nadien werd dat opgelost via updates en was er wel een speciale driver van nvidia geschikt. Dus volgens mijn ervaring heb je meer kans op problemen met Intrepid dan met Hardy. Het probleem kan tweeërlei zijn, ofwel is de hardware te jong, ofwel te oud. Simpel toch. Proberen kan nooit kwaad ;)

Ik heb 8.10 schoon erop gezet en alles  was starten en lopen. Wat ik bedoelde met  de kaarten was dat de beeldschermen op 800x600 bleven staan en er dan gesleuteld moet worden. Misschien zijn er standaard oplossingen voor. Op het forum roepen de deelnemers verschilende dingen en dan is het lastig om de juiste eruit te halen omdat men elkaar soms tegenspreekt. Maar toch het blijft leuk. 
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: LTS 8.04
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/23, 02:43:28 »
Die standaard resolutie kan komen omdat of er een verkeerde monitor is gekozen cq ingesteld, of de driver is nog niet goed geladen, omdat hij wacht totdat jij die activeerd.

Dat is niet alleen met 8.10 maar was met vorige versies ook zo.
Kwestie van gesloten drivers gebruiken in open source.

Indien er een speciale driver van nvidia nieuw word uitgebracht is die ook in de LTS versie te downloaden en te gebruiken.
Dit is of hoeft geen reden te zijn om over te gaan naar de tussenversie 8.10.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/23, 10:10:40 »
Die standaard resolutie kan komen omdat of er een verkeerde monitor is gekozen cq ingesteld, of de driver is nog niet goed geladen, omdat hij wacht totdat jij die activeerd.

Dat is niet alleen met 8.10 maar was met vorige versies ook zo.
Kwestie van gesloten drivers gebruiken in open source.

Indien er een speciale driver van nvidia nieuw word uitgebracht is die ook in de LTS versie te downloaden en te gebruiken.
Dit is of hoeft geen reden te zijn om over te gaan naar de tussenversie 8.10.


Ik weet niet wat er dan aan de hand was, mijn kaart werd tijdens installatie bij 8.10 perfect ingesteld zonder dat ik er aan hoefde te sleutelen. Bij 8.04 had ik wel het probleem dat er allerlei dingen moesten worden ingesteld.
Misschien kun je je voorstellen dat een newbee dit krijgt, dan niet verder gaat ,omdat het lastig wordt en er vervolgens xp weer op zet.
Wat ik van kennissen hoor is dat Ubuntu erg leuk is maar het gedoe geeft met installeren op oudere pc's en daar beginnen de meeste toch mee.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

FrSu

  • Gast
Re: LTS 8.04
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/23, 10:15:36 »
Eens met Boris als het om newbee's gaat met oudere PC's of laptops. Heb hetzelfde probleem (zie mijn topics hierover). Wil wel verder, maar loop toch tegen problemen aan. Hoop dat ik ze met hulp van de leden van dit forum kan oplossen, anders was het even een mooie (kortstondige) droom.

Groet,
Frits

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: LTS 8.04
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/23, 10:32:08 »
er zou wat mij betreft boven deze pagina, dit forum dus, een aankondiging moeten staan met de volgende inhoud.
NIEUW? neem even de volgende praktische stappen door na je/uw installatie
dat zou erg veel (onnodige?) onrust wegnemen. en zal veel nieuwkomers snel vertrouwd maken met ubuntu.
verder mis ik de forumrichtlijnen heel erg op het nieuwe forum. er staan erg veel draadjes op de verkeerde plek, en blijven er ook staan.

Offline heir4c

  • Lid
Re: LTS 8.04
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/23, 10:48:32 »
Eens met Boris als het om newbee's gaat met oudere PC's of laptops. Heb hetzelfde probleem (zie mijn topics hierover). Wil wel verder, maar loop toch tegen problemen aan. Hoop dat ik ze met hulp van de leden van dit forum kan oplossen, anders was het even een mooie (kortstondige) droom.

Groet,
Frits
Ik heb hier 5 oude computers staan, waarvan 4 met ubuntu, (Pent ll en lll) (Behalve met de Packard Bell PC zijn er problemen) Dit gaat allemaal redelijk goed. Met 8.10. had ik problemen maar nu met de nieuwe updates loopt het goed.
Niet alleen de oude PC hebben problemen, ook met de nieuwe zijn er als je het forum eens bekijkt. Maar meestal met de draadloze installaties, maar dat ligt aan de fabrikanten. Als zij Linux niet willen ondersteunen...
Ook hangt het af van de kernel zelf en niet zozeer aan de ubuntu-distro's. Ook andere distro's hebben de zelfde problemen.
 
« Laatst bewerkt op: 2009/09/14, 23:18:31 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: LTS 8.04
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/23, 10:54:53 »
er zou wat mij betreft boven deze pagina, dit forum dus, een aankondiging moeten staan met de volgende inhoud.
NIEUW? neem even de volgende praktische stappen door na je/uw installatie
dat zou erg veel (onnodige?) onrust wegnemen. en zal veel nieuwkomers snel vertrouwd maken met ubuntu.
verder mis ik de forumrichtlijnen heel erg op het nieuwe forum. er staan erg veel draadjes op de verkeerde plek, en blijven er ook staan.

Een goed idee. En dit ook aangeven bij downloadpagina. Met een linkje naar de info.
Nu lees ik al sommige stukjes die samengevat zijn. Bijv van Bartek en Pjotr . Als men dit standaard samen zou brengen scheelt dat veel onnodige vragen. Nu wil ik de gebruikers niet onderschatten maar er zijn velen die een computer opstarten en die willen dat alles zonder problemen verloopt. Men gebruikt de comp voor internet foto's,chatten en mailen en een briefje schrijven en verder niet. Bereikt men die groep dan is het einde windows. Velen willen geen gedoe. Misschien een beetje verwend.........
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: LTS 8.04
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/23, 11:13:05 »
er zou wat mij betreft boven deze pagina, dit forum dus, een aankondiging moeten staan met de volgende inhoud.
NIEUW? neem even de volgende praktische stappen door na je/uw installatie
dat zou erg veel (onnodige?) onrust wegnemen. en zal veel nieuwkomers snel vertrouwd maken met ubuntu.
verder mis ik de forumrichtlijnen heel erg op het nieuwe forum. er staan erg veel draadjes op de verkeerde plek, en blijven er ook staan.

Een goed idee. En dit ook aangeven bij downloadpagina. Met een linkje naar de info.
Nu lees ik al sommige stukjes die samengevat zijn. Bijv van Bartek en Pjotr . Als men dit standaard samen zou brengen scheelt dat veel onnodige vragen. Nu wil ik de gebruikers niet onderschatten maar er zijn velen die een computer opstarten en die willen dat alles zonder problemen verloopt. Men gebruikt de comp voor internet foto's,chatten en mailen en een briefje schrijven en verder niet. Bereikt men die groep dan is het einde windows. Velen willen geen gedoe. Misschien een beetje verwend.........

klopt zoals pjotr123 dat doet op zijn webpage is heel praktisch, duidelijk. het heeft structuur.