Ondersteuning > Hardware en drivers

Computer start niet op

(1/3) > >>

Johan Joost:
Bij het opstarten van het systeem krijg ik de melding hieronder van mijn beeldscherm.
Wat is dit en hoe los ik dit op? Mijn toetsenbord reageert nergens meer op, is dit een biosmelding?

ACPI melding : Unable to enable ACPI
Cannot find pci capability.

Ik kan geen verbinding meer krijgen via mijn toetsenbord.

heir4c:
Krijg je het grub menu te zien bij opstarten? (dualboot. bij single linux op de ESC knop klikken ,na de biosbeeld, om het grub menu te voorschijn te halen)
Klik direct op de "e" en dan zie je enkele lijnen tekst. Ga naar de lijn (met de pijltjestoetsen) met het woord linux vooraan en verplaats de cursor naar het einde van de lijn. klik Space en tik in: acpi=off 
(Je kan ook noacpi gebruiken of acpi=strict )

Laat iets weten of dit werkt.

Let wel:
Nadat je opnieuw opstart verdwijnt dit wel uit grub en start hij zoals daarvoor op maar je kan dit in de grub menu configuratie vastleggen als het na deze tijdelijke ingreep niet in orde is en nog altijd die melding geeft tijdens het opstarten.

Kijk eventueel ook eens in de bios of acpi ingesteld is.

Johan Joost:

--- Citaat van: heir4c op 2021/07/26, 21:58:16 ---Krijg je het grub menu te zien bij opstarten? (dualboot. bij single linux op de ESC knop klikken ,na de biosbeeld, om het grub menu te voorschijn te halen)
Klik direct op de "e" en dan zie je enkele lijnen tekst. Ga naar de lijn (met de pijltjestoetsen) met het woord linux vooraan en verplaats de cursor naar het einde van de lijn. klik Space en tik in: acpi=off 
(Je kan ook noacpi gebruiken of acpi=strict )

Laat iets weten of dit werkt.

Let wel:
Nadat je opnieuw opstart verdwijnt dit wel uit grub en start hij zoals daarvoor op maar je kan dit in de grub menu configuratie vastleggen als het na deze tijdelijke ingreep niet in orde is en nog altijd die melding geeft tijdens het opstarten.

Kijk eventueel ook eens in de bios of acpi ingesteld is.

--- Einde van citaat ---
Allereerst bedankt voor je reactie ! Alleen kan ik momenteel helemaal niks met mijn toetsenbord doen. De lampjes flinkeren niet eens  op bij het opstarten! Hoe kom ik dan bij de bios?

DeBaas:
Toetsenbord doet niets meer:
USB of rond plugje?
USB steek deze in op een (andere) aansluiting achterzijde.
Rond plugje (PS2) zit deze in de goede, meestal blauwe, aansluiting?
Geen resutaat? probeer ander keyboard.

Johan Joost:

--- Citaat van: DeBaas op 2021/07/26, 22:22:34 ---Toetsenbord doet niets meer:
USB of rond plugje?
USB steek deze in op een (andere) aansluiting achterzijde.
Rond plugje (PS2) zit deze in de goede, meestal blauwe, aansluiting?
Geen resutaat? probeer ander keyboard.

--- Einde van citaat ---
Allereerst bedankt voor je reactie. Alleen heb ik al een ander toetsenbord bij de Action gehaald zonder het gewenste resultaat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie