Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niets meer na upgrade  (gelezen 1451 keer)

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Gepost op: 2008/04/02, 12:28:39 »
Ik heb toch nog die update naar 7.10 gedaan, omdat het vorige maand maar niet wou lukken. (ik wist niet dat 8.04 zo kortbij was ^^)
Alles is dus geüpdatet, maar na de reboot wou ubuntu niet meer opstarten. Ik krijg nog dat schermpje met het ubuntulogo en de laadbalk te zien, die volledig 'laadt' en daarna niets meer..
Enig idee hoe ik diet kan oplossen?

Niets meer na upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/02, 12:55:52 »
Weet je 100% zeker dat er dan niets meer gebeurd ???

Druk eens op enter.
Wacht een geruime tijd, want zeer goed mogelijk dat hij verschrikkelijk druk is om alles in orde te maken wat er tijdens die update opgehaald is.

Indien ja, heeft hopelijk het onderbreken van dit proces geen zaken verpruts....

Houd het lampje van de HD in de gaten of die opgelicht is en of die nog af en toe oplicht.
Dit betekend dat hij iets aan het doen is.

Indien je wilt zien wat er gebeurt zul je ff zonder usplash moeten opstarten, dan krijg je ook een eventuele foutmelding te zien.

Misschien en in het minste geval zul je de xorg.conf moeten herstellen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/02, 13:21:01 »
Het hd-ledje doet niets meer.. Mijn scherm zelf geeft de ingeprogrammeerde boodschap 'No signal, going to sleep'.

edit: heb net m'n loginnaam getypt, tab gedrukt en m'n paswoord: hd begint te werken. Hij start dus op, maar ik heb gewoon geen beeld..

Offline mcgyver

  • Lid
Niets meer na upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/02, 13:27:50 »
Krijg je bij het opstarten de gelegenheid om te kiezen voor de recovery mode?

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/02, 14:23:01 »
Nee, hij start op zoals gewoonlijk. Alles gaat goed tot aan het laadscherm..

Offline panzervos

  • Lid
Niets meer na upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/02, 17:37:10 »
Tijdens het booten zie je als het goed is een seconde of 2 staan "Loading GRUB..."
Als je nu op de Esc-toets drukt, zou je i.i.g. 3 mogelijkheden moeten krijgen:
- Ubuntu 7.10
- Ubuntu 7.10 (recovery modus)
- memtest

Je zou nu "Ubuntu 7.10 (recovery modus)" moeten selecteren en op Enter drukken om in recovery modus te booten. Ik ben benieuwd tot hoe ver het opstarten dan komt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Niets meer na upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/02, 18:00:41 »
Wacht desnoods een kwartier. Het is waarschijnlijk dit probleem:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu

(nummer 1)

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/02, 23:25:21 »
Recovery modus heb ik gedaan, dat lukt wel. Ik weet wel niet wat ik daar moet aanvangen om het probleem te verhelpen.
Oplossing van pjotr123 ben ik nu aan het proberen (nog een kwartiertje wachten dus)

edit: helpt niet, het blijft zwart..
edit2: x opstarten vanuit recovery mode lukt ook niet

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/03, 00:14:37 »
Okay, "People with ATI display adapters may get a blank screen when loading X due to the driver being unable to initialize certain hardware. Upstream is working on it, and hopefully we'll be able to release an update for 7.10 soon after the release. In the meantime, add 'Option "LVDSBiosNativeMode" "false"' to the driver section of xorg.conf."
Dit klinkt wel als mijn probleem, hoe pas ik die xorg.conf aan?
Had gegoogled en 'sudo nano -w /etc/x11/xorg.conf' gevonden, maar dat lukt precies niet..

Niets meer na upgrade
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/03, 04:03:18 »
In veilige modes deze toverspreuk uitvoeren:
dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg(evnetueel indien nodig sudo ervoor zetten?)

De hele vragen riedel kan je met ja blijven beantwoorden..
Echter bij je vga kaart ff stoppen en of daar de goede kiezen en hopen dat dit het probleem oplost ?

Of voor de vesa driver kiezen..
Als je beeld hebt kan je achteraf alles nog bijstellen en veranderen met de juiste drivers.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Niets meer na upgrade
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/03, 10:47:23 »
In dit geval lijkt me het beste advies: stap over naar de bèta van 8.04. Doe een schone installatie, dus met formatteren en al.

Let op: ook al heb  je draadloos internet, hou je computer gedurende de installatie aan de netwerkkabel! Daarna alle updates binnenhalen, en *daarna* pas de netwerkdraad lostrekken en draadloos verbinden.

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/03, 10:51:23 »
Dat was een van de eerste dingen die ik deed, maar het enige dat ik daar kan aanpassen is m'n schermresolutie.

prazz

  • Gast
Niets meer na upgrade
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/03, 10:52:59 »
Citaat van: pjotr123
In dit geval lijkt me het beste advies: stap over naar de bèta van 8.04. Doe een schone installatie, dus met formatteren en al.

Let op: ook al heb  je draadloos internet, hou je computer gedurende de installatie aan de netwerkkabel! Daarna alle updates binnenhalen, en *daarna* pas de netwerkdraad lostrekken en draadloos verbinden.
Met formatteren, hoe neem ik best nog een backup dan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Niets meer na upgrade
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/03, 10:56:20 »
Citaat van: prazz
Met formatteren, hoe neem ik best nog een backup dan?
PC opstarten vanaf de LiveCD van 7.04. Daarmee alle bestandjes redden die je wil bewaren. Naar een USB geheugenstaaf kopiëren, of zo.