Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktop CD of Alternate CD  (gelezen 1026 keer)

kidco

  • Gast
Desktop CD of Alternate CD
« Gepost op: 2008/05/25, 14:48:18 »
Hallo
Ik zou Ubuntu graag willen downloaden, maar nu zit ik met het probleem dat ik niet weet of ik nu de Desktop CD of de Alternate CD gebruik...
Ik maar gebruik van het programma VirtualBox zodat ik niet echt twee besturingssystemen op mijn computer heb staan.
En als ik het installeer, moet ik dan de software op een cd zetten of kan ik het gewoon via de computer installeren?
Kan iemand me even helpen?
Bedankt

Offline lizardman

  • Lid
Desktop CD of Alternate CD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/25, 14:53:07 »
Als je computer beschikt over minimaal 256MB geheugen en +/- 800Mhz processor dan kun je de live (desktop) cd goed gebruiken.
Verder is er geen verschil een maal Ubuntu is geinstalleerd, dus Virtualbox zal gewoon goed draaien onder ubuntu.

*edit*
Om te installeren onder virtualbox kun je zowel een .iso als ook een cd gebruiken.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Desktop CD of Alternate CD
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/25, 16:06:08 »
Voordeel Live CD: Je weet gelijk of je PC compatible is.
Nadeel Live CD: Het installeren vereist wel enige ervaring.

Voordeel Alternate CD: Makkelijker installeren werkt suggestief.
Nadeel Alternate CD: Je weet niet of je hardware compatible is.

Mijn werkwijze: Check je PC met de live CD, installeer daarna met de alternate CD, tenzij je ervaring hebt :P

Het bovenstaande is mijn persoonlijke ervaring !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

xubuntufan01

  • Gast
Desktop CD of Alternate CD
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/25, 16:08:20 »
Een live-CD is een CD met daarop een groot bestand, dat als liveCD-bestandssysteem draait, te weten Squash.fs. Verder staan er ook nog andere bestanden op zo'n liveCD, maar niet alle pakketten, zoals een alternate-CD. Als je per individueel pakket wil installeren, moet je echt de alternate-CD hebben. Wil je linux uitproberen, download dan de Live-CD zou ik zeggen.

Vriendelijk groet,
Xubuntufan01

kidco

  • Gast
Desktop CD of Alternate CD
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/25, 18:23:24 »
Ok bedankt iedereen
Ik ben de Alternate versie aan het downloaden.

Maar ik het normaal dat het zo traag gaat? Is er misschien iets mis met de server, overbezet ofzo...
Ik ben nu al een kleine twee uur (denk ik) aan het downloaden maar op sit moment zit hij nog maar op 25%. Ik betwijfel echt of dat normaal is...

Oh ja nog een vraagje...
Als je de Alternate versie downloadt, en je installeert via VirtualBox, heb je dan een cd nodig of kan VirtualBox het gewoon via de computer installeren?

edit:
Ondertussen (18.51uur) is de download al zo goed als stilgevallen. Blijft haken op 27%. Altijd evenveel MB, altijd evenveel %, altijd evenveel kB/sec.
Geen idee wat er mis is, maar het ziet er precies wel uit dat ik de download moet hervatten.
Trouwens, eerst staat er in de titelbalk bovenaan hoever het al gedownload is, nu gewoon 'Bestand downloaden'. HELP aub!!!

Valeeva

  • Gast
Desktop CD of Alternate CD
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/25, 22:28:00 »
Met mijn standaard upc abo duurt het ongeveer een uur om de iso binnen te halen. Wat jij meemaakt lijkt me niet normaal.

Probeer anders deze torrent: ubuntu-8.04-alternate-i386.iso.torrent

Als veel mensen deze torrent aan het downloaden zijn kan het sneller gaan.