Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu start niet op  (gelezen 618 keer)

kingtim

  • Gast
ubuntu start niet op
« Gepost op: 2007/11/03, 23:37:42 »
Hoi, ik heb hier als 2e pc een pentium 4tje met 128mb ram geheugen en een geforce 5200 nogwat liggen.

Ik had een heleboel (goeds) gehoord over linux en het is toch gratis, ik was nieuwschierig dus waarom zou ik het niet installeren?

Nu heb ik geprobeerd via de live cd te installeren, dat lukte niet, dus heb ik na wat zoekwerk de alternate cd gebruikt, nu heb ik wel Ubuntu geinstalleerd. maar als ik mijn pc opstart loopt ie vast tijdens het laden!

als ik tijdens het opstarten esc start en zeg dat ie met error checking moet starten dan stop ie bij C02F4292 error_code+0x72/0x80

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Het is trouwens geen dualboot, met een (via de installatie cd) geformatteerde schijf.

ik hoop dat jullie kunnen helpen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu start niet op
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 23:39:52 »
128 MB RAM: vergeet Ubuntu. Die heeft 256 MB nodig, minimaal. Hooguit Xubuntu, via de Alternate CD:
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/7.10/release/xubuntu-7.10-alternate-i386.iso

Maar kun je niet beter even wat geheugen erbij prikken? Kost niks meer, tegenwoordig.

kingtim

  • Gast
ubuntu start niet op
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/04, 13:58:32 »
Ik heb Xubuntu geprobeerd, werkt ook niet, error_code C010432E

Ik zal even rondzoeken naar nieuwe ram stickies, maar ik ben eigenlijk niet van plan om geld in deze computer te stoppen.