Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: venster in terminal  (gelezen 1900 keer)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
venster in terminal
« Gepost op: 2008/07/08, 19:50:23 »
Graag wil ik een venster zoals onderstaande kunnen creëren:

Weet iemand hier meer over, of hoe het verschijnsel heet? Google helpt namelijk niet als je niet weet wat je zoekt :/

venster in terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/08, 20:03:39 »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

venster in terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/08, 21:22:49 »
SeySayux, jij weet ook alles van Linux, of lijkt dat maar zo?;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

venster in terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/08, 21:45:47 »
Citaat van: Gijsbert
SeySayux, jij weet ook alles van Linux, of lijkt dat maar zo?;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
dat zou ik nu ook wel eens willen weten ...

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
venster in terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/09, 08:35:15 »
ok bedankt, maar het lijkt erop dat curses veel en veel meer kan dan alleen dat in het plaatje hierboven, ik ben tot nu toe niets tegengekomen dat er echt op lijkt, al ben ik er wel van overtuigd dat het met curses gemaakt wordt. Weet je misschien ook iets over hoe dit specifieke verschijnsel heet, want aangezien precies hetzelfde layout gebruikt wordt in oa dpkg-reconfigure xserver-xorg neem ik aan dat het een soort 'mode' is oid. Of als iemand een goede tutorial hiervoor weet met python.. (curses maakt standaard deel uit van python)(de tutorials die ik ben tegengekomen laten allemaal gelijk geavanceerde mogelijkheden zien)

Alvast bedankt,
Kiwinote

venster in terminal
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/11, 15:19:06 »
Citaat van: Kiwinote
ok bedankt, maar het lijkt erop dat curses veel en veel meer kan dan alleen dat in het plaatje hierboven, ik ben tot nu toe niets tegengekomen dat er echt op lijkt, al ben ik er wel van overtuigd dat het met curses gemaakt wordt. Weet je misschien ook iets over hoe dit specifieke verschijnsel heet, want aangezien precies hetzelfde layout gebruikt wordt in oa dpkg-reconfigure xserver-xorg neem ik aan dat het een soort 'mode' is oid. Of als iemand een goede tutorial hiervoor weet met python.. (curses maakt standaard deel uit van python)(de tutorials die ik ben tegengekomen laten allemaal gelijk geavanceerde mogelijkheden zien)

Alvast bedankt,
Kiwinote
Dit komt waarschijnlijk omdat zowel debian-installer (het programma waar jij een screenshot van gemaakt hebt) als dpkg-reconfigure gelinkt zijn met de dpkg-bibliotheek, en daar zal ncurses al voor een groot deel geïnitialiseerd zijn. Ik raad echter wel af om voor een gewoon programma met libdpkg te gaan linken, omdat deze voornamelijk bedoelt is voor het installeren van deb-bestanden, en je wilt liefst geen onnodige dependancies creëeren, of wel? (Indien je het afhankelijk van libdpkg zou maken, zou het programma trouwens niet draaien op systemen die geen libdpkg hebben)

Citaat
Citaat van: Gijsbert
SeySayux, jij weet ook alles van Linux, of lijkt dat maar zo? ;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
dat zou ik nu ook wel eens willen weten ...
Komaan, me nu niet verlegen maken... het is gewoon omdat ik vroeger veel met ncurses-gebaseerde programma's (zoals YaST-ncurses op SUSE) dat ik het weet...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net