Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tekentablet voor foto-bewerking. [OPGELOST]  (gelezen 1442 keer)

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Tekentablet voor foto-bewerking. [OPGELOST]
« Gepost op: 2011/06/29, 22:07:05 »
Heeft er iemand van jullie een tekentablet, zo ja, welke? En kan die met Ubuntu 11.04 EN Windows 7 overweg?

Ik zat er aan te denken om er eentje te halen, aangezien ik de laatste tijd wat artwork maak met Gimp en Inkscape. Ik ben niet professioneel bezig, dus ik hoef er geen eentje van 400 euro (naja, als je hem aan mij wilt doneren natuurlijk wel ;)) .

Ik heb zelf de Wacom Bamboo Pen in gedachten, maar ik kan zo 1 2 3 niet vinden, of die werkt met Ubuntu 11.04.

Als jullie andere merken/types aanraden, dan hoor ik het graag  =D.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 14:56:33 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Tekentablet voor foto-bewerking.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/30, 23:24:39 »
Als het de Wacom Bamboo Pen&Touch is, hoort te werken in Ubuntu. http://askubuntu.com/questions/24990/installing-the-wacom-bamboo-pen-touch  Als je even op het forum zoekt vind je wel  meer info over Wacom. Of deze werkt onder win 7 weet ik niet, mijn zoon heeft deze onder win XP draaien dus ik neem aan dat onder win 7 ook wel werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Tekentablet voor foto-bewerking.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/30, 23:40:08 »
Het is wel de "gewone" pen, zonder touch. (ctl 460 om precies te zijn) Ik heb dat toch niet nodig.

Ah ja, het lijkt er inderdaad op dat hij het gewoon out of the box gaat werken, dat is mooi om te weten.

Ik heb wel op de site gelezen dat hij het gewoon doet in windows 7.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Tekentablet voor foto-bewerking.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/30, 23:57:50 »
De Wacom teken tabletten, doen het wel goed onder Ubuntu. Meestal zijn het de onbekende merken die niet of niet goed aan de praat te krijgen zijn. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Tekentablet voor foto-bewerking.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/01, 14:56:19 »
Mooi,  ik denk dat ik binnenkort maar de wacom bamboo pen ga halen. Ik heb er wel vertrouwen in of die werkt.

Klopt, het is wel een bekend merk met een grote market share (85% over de hele wereld lees ik op Wikipedia), dat scheelt ook altijd wel of ze het gaan doen of niet op Ubuntu.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!