Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoera, Ubuntu Gutsy geïnstalleerd! Alleen een klein probleempje nog  (gelezen 880 keer)

Offline canti

  • Lid
Hallo forumleden,

Met blijdschap wil ik jullie meedelen dat ik samen met een vriend Ubuntu Gutsy heb geïnstalleerd in mijn HP Pavilion ze5611ea laptop (een relatief oud spul dus). De installatie verliep goed, alleen moesten we wel vanaf safe graphic mode doen omdat het beeld anders sterk verminkt wordt weergegeven. Het was spannend  of het beeld na de installatie wel goed zou blijven. Tot grote opluchting bleef het beeld goed en scherp!

Wat wel opmerkelijk verschil met de vorige Ubuntu Feisty is dat bij het opstarten geen voortgangsbalk meer te zien is. Er is een lange tijd alleen zwart scherm tot opeens inlogscherm tevoorschijn komt. Niet echt hinderlijk, maar het is wellicht prettig om de voortgangsbalk en wat opstartteksten te zien, voor het geval ergens bij het opstarten fout zou gaan. Weet iemand daar een oplossing voor?

Groetjes,
canti

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoera, Ubuntu Gutsy geïnstalleerd! Alleen een klein probleempje nog
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/23, 11:13:59 »
Dat laatste komt door een bekend probleempje, dat gelukkig makkelijk te verhelpen is.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/171997#p171997

Offline canti

  • Lid
Hoera, Ubuntu Gutsy geïnstalleerd! Alleen een klein probleempje nog
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 11:38:30 »
Hallo Pjotr,

Het werkt! En het opstarten gaat aanmerkelijk sneller! Inderdaad simpel... je moet het maar opkomen. Maar daar is het forum ook voor!

Bedankt voor je goede oplossing, Pjotr!

Groetjes,
canti

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoera, Ubuntu Gutsy geïnstalleerd! Alleen een klein probleempje nog
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 11:39:19 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)