Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NVIDIA <-> RADEON  (gelezen 445 keer)

Offline bentdarco

  • Lid
NVIDIA <-> RADEON
« Gepost op: 2016/04/24, 19:57:19 »
Over iets minder dan een maand, ga ik op alternate een computer laten bouwen voor gaming.

Ik wil er graag Xubuntu of Debian stable op draaien, en mijn vraag is, welke Video Drivers worden beter ondersteund in Linux over het algemeen: NVIDIA of AMD Radeon ?

(mijn voorkeur gaat uit naar een NVIDIA GTX 960 of GTX 970, maar ik weet niet hoe de ondersteuning in Linux hiervoor is)

Re: NVIDIA <-> RADEON
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/24, 20:08:52 »
Bentdarco,

Mijn mening is nVidia VGA kaarten beter en langer worden ondersteund dam AMD/ATi Radeon.
Voor beiden merken geldt, de laatste nieuwste VGA kaart zal je nog geen kernel-module lees driver vinden.
Hier is een tijds vertraging tov de Windows driver.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline bentdarco

  • Lid
Re: NVIDIA <-> RADEON
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/25, 00:29:54 »
ik moet voor een spel dat ik speel, redelijk goede graphische hardware hebben, als er geen video drivers zijn voor bijv. een NVIDIA GTX 960 of GTX 970, betekend dit dat ik niet het maximale uit mijn kaart haal, en dus dezelfde performance heb als een low-end kaart?

of betekend dit dat ik niet de cutting edge software drivers heb, maar wel de graphische performance?

*edit: ik heb net gezien dat er Linux Drivers zijn voor NVIDIA GTX 960 - GTX 970 - GTX 980, dit zijn high end kaarten.
*edit: 8 jaar geleden was NVIDIA al een voorloper op AMD RADEON wat betreft Linux, je berichtje bevestigd dat dit nog zo is :)
« Laatst bewerkt op: 2016/04/25, 00:36:15 door bentdarco »