Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Misschien wel heeeeel erg dom geweest  (gelezen 744 keer)

Offline gercokees

  • Lid
Misschien wel heeeeel erg dom geweest
« Gepost op: 2007/11/13, 10:40:45 »
Hoi hoi,
Ik ben (ahum) misschien wel heeel erg dom geweest.
Ik probeerde mijn Laptop te upgraden van feisty naar gutsy.
Tijdens het dist-upgrade proces raakte de systeempartitie vol (en werd het dist-upgrade proces afgebroken), waarna ik (en nu komt het) sudo apt-get clean heb gestart. Nu heb ik wel weer veel ruimte op de schijf, maar denkt apt-get ook dat ik volledig geupdate ben. En ik ben dus bang dat dat niet het geval is. Ik krijg ook een aantal vervelende foutmeldingen op het scherm tijdens opstarten. Het opstarten met een oude kernel gaat wel goed, maar dat heeft weer tot gevolg dat ik mijn digitale camera niet kan mounten.
De vraag is nu:
1) Ben ik inderdaad dom geweest? (Hoef je niet perse op te antwoorden)
2) Kan ik de computer het upgrade-proces opnieuw laten uitvoeren en hoe? (Heb al update, upgrade en dist-upgrade geprobeerd, maar het systeem blijft erbij dat alles up-to-date is...
3) Ik kan natuurlijk altijd alles weer opnieuw installeren, dus uiteindelijk is het allemaal geen ramp....

Alvast bedankt
Groet,
Gerco-Kees
<><

StevenD

  • Gast
Misschien wel heeeeel erg dom geweest
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/13, 11:15:45 »
Het beste is van gewoon van 0 te installeren. Sowieso is dat aangeraden bij elke nieuwe Ubuntu-versie. Als je een aparte-home-partitie hebt bliven je instellingen behouden. Anders even een back-up nemen...

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Misschien wel heeeeel erg dom geweest
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/13, 11:30:05 »
2) Geen mooie optie (kans op onbruikbare installatie, dus eerst back-uppen), maar je kan ervoor zorgen dat je een sources.list van gutsy gebruikt, apt-get update, dan apt-get dist-upgrade (evt 2keer). Wanneer je wel up-to-date bent, zou "lsb_release -a" gutsy moeten zeggen.
3) Misschien wel een beter optie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Misschien wel heeeeel erg dom geweest
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/13, 11:38:36 »
Ik raad een volledige schone herinstallatie aan, dus met formatteren en al. Meteen van 7.10, dus niet eerst 7.04 installeren en die opwaarderen.

Offline gercokees

  • Lid
Misschien wel heeeeel erg dom geweest
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/13, 11:49:17 »
ach ja, ik was er al bang voor... Laat het maar een schip op het strand zijn (== een baken in zee..) wel toepaselijk voor de afgelopen novemberstormen.... :-)
Groet,
Gerco-Kees
<><